Det er en god ide, generelt bør alle dine undersider have en have et link til din forside med en relevant ankertekst.
Det forstår jeg ikke.. altså alle produktsiderne skal have et link til forsiden? Det vil da se lidt mærkeligt ud.. og kan google ikke regne ud at man prøver at "snyde" på den måde?
Vores webshop og de andre sider på vores hjemmeside er adskilt fra hinanden, så der er vel også forskel på, om det er en rpoduktside eller en info-side?
Det er jo meget normalt at man har en navigation på hjemmesiden med et link til forsiden fra alle sider. Så kan man jo ligeså godt give den en relevant ankertekst, som jeg har gjort på hobbi.dk
Det vil selvfølgelig også være en god ide at linke til relevante produkter fra dine produktsider, som dit eksempel med gavepapiret. Især af hensyn til brugerne, men det vil også kunne hjælpe dig til at ranke på dine søgeord på de enkelte sider.
Hmm jeg tror ikke helt, jeg forstår det.. Hvis nu vi tager denne side fx.. http://hobbi.dk/bomuldssnor-1-mm-sort-p-2720.html Hvor er det så du har linket til forsiden? Er det dét om står øverst; Hobby smykkefremstilling knyttegarn ?
Grunden til jeg stillede spørgsmålet var, at jeg tænkte, det kunne være, at google ville tro man prøvede at snyde dem.. forstået på den måde, at man bare linker på kryds og tværs på ens egen side, for at komme op i graderne.. og at det måske kunne udløse en eller anden straf, så man faktisk faldt i graderne i stedet for? (I kan nok høre at seo-delen ikke lige er min stærke side :-))
Det er intern linkbuilding som du snakker om, og som udgangspunkt kan google godt lide det, men du bør selvfølgelig læse lidt om emnet inden du begynder at linke løs.
Et godt eksempel på intern linkbuilding kunne være wikipedia
Det er intern linkbuilding som du snakker om, og som udgangspunkt kan google godt lide det, men du bør selvfølgelig læse lidt om emnet inden du begynder at linke løs.
Et godt eksempel på intern linkbuilding kunne være wikipedia
Ja, jeg kan godt se, wikipedia bruger det rigtig meget.. Hvor kan man læse om det - i korte træk og skrevet så selv jeg kan forstå det?
Hvor kan man læse om det - i korte træk og skrevet så selv jeg kan forstå det?
Thomas Rosenstands SEO-LEX beskriver det rigtigt godt.
Ja jeg ved jo at Thomas er rigtig dygtig- men en hel BOG om seo.. det får jeg aldrig kæmpet mig igennem.. ..selv om jeg nok burde sætte mig lidt mere ind i det.
Hvor kan man læse om det - i korte træk og skrevet så selv jeg kan forstå det?
Thomas Rosenstands SEO-LEX beskriver det rigtigt godt.
Nu har jeg så købt bogen alligevel (har dog ¨kun læst de første par kapitler endnu) - og det er da faktisk ok til at forstå og slet ikke så kedeligt som jeg troede :-)
Måske det står i bogen et sted, men utålmodige mig synes lige det er nemmere at spørge jer kloge hoveder, så her kommer der lige et tillægs spørgsmål..
Hvis jeg skriver emballage på google fra min computer hjemme kommer vi øverst i de organiske søgeord, det plejer vi ellers ikke. Er det øverst på alle computere - eller er det bare fordi google kan se, at jeg har været inde på siden før eller det også er fra Kolding eller lign.? Er der et sted, hvor man kan se, ens generelle placering i de organiske ord?