Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

købe bil gennem firma - til privat brug

Side 1 ud af 2 (12 indlæg)
Tilmeldt 12. May 09
Indlæg ialt: 196
Skrevet kl. 11:59
Hvor mange stjerner giver du? :

Hejsa alle

Jeg er faldet over en bil jeg godt kunne tænke mig til privat brug, problemet er bare at den kun kan blive solgt til mig gennem mit cvr nummer.. den er inkl moms og registrering så den er godkendt til privat brug.

mit spørgsmål er så, at da mit firma egentligt ikke har det store behov for en firmabil, kan jeg købe den gennem mit firma og stadig bruge den privat? uden egentligt at bruge den til noget firma mæssigt.. uden at få problemer med skat?

Fra Århus
Tilmeldt 18. Feb 06
Indlæg ialt: 4322
Skrevet kl. 12:09

Hvis du lader firmaet købe bilen og derefter sælger den direkte videre til dig til indkøbsprisen kan jeg ikke se hvordan det skulle være et problem hvis der medregnet moms osv.

Du har jo ikke snydt nogen ved det.

Safeticket - Dit enkle og fleksible billetsystem.

Tilmeldt 10. May 09
Indlæg ialt: 1058
Fra  Ronnie Skrevet kl. 12:15

Hej.

du kan også købe den ignnem dit firma, og betale momsen, og så få din revisor til at lave den som kombi bil så må den bruges til begge dele.

Jeg har selv to biler på den måde, og det virker fint.

Venlig hilsen.

Ronnie 

Fra København
Tilmeldt 5. Jun 08
Indlæg ialt: 755
Skrevet kl. 13:19

Ronnie:

Hej.

du kan også købe den ignnem dit firma, og betale momsen, og så få din revisor til at lave den som kombi bil så må den bruges til begge dele.

Jeg har selv to biler på den måde, og det virker fint.

Er der penge at spare ved at købe en bil til privat brug gennem sit firma?

Tilmeldt 10. May 09
Fra  Ronnie Skrevet kl. 16:34

Hej.

Nej det er der desværre ikke Crying ikke andet ind at det er firmaet det betaler og så må du også bruge den privat.

Og der er mange små virksomheder som gør det på den måde.

www.ballonbutikken.dk

Venlig hilsen.

Ronnie 

Fra Frederiksberjg
Tilmeldt 27. Jul 09
Indlæg ialt: 41
Skrevet kl. 18:44

Undskyld for kapring af tråd....

Ronnie - er der nogen begrænsning på hvor/hvormeget du må køre i den og skal den være på guleplader?

www.broncosystems.dk     -     GPS sporings løsninger til erhvervslivet.

Tilmeldt 10. May 09
Fra  Ronnie Skrevet kl. 19:26

Hej christian.

Nej der er ikke nogen begrænsning. og den behøver ikke atvære på gule plader, jeg har en af vær, som kombi bil.

www.ballonbutikken.dk

Venlig hilsen.

Ronnie 

Fra Aalborg
Tilmeldt 15. Jan 09
Indlæg ialt: 857
Fra  Lejenspand.dk Skrevet kl. 20:11

Du skal bare have smidt papegøjeplader på bilen. Du har garanteret set folk der kører rundt med en plade hvor der står "gb" som gul plade og tallene som en hvid plade. 

Det er et andet ord for en kombibil :)

Fra Allerød
Tilmeldt 28. Mar 05
Indlæg ialt: 3352
Fra  MediaMouse ApS - Trykkeri Skrevet kl. 20:28

Jeg undrer mig lidt over at du absolut skal købe den igennem dit firma. Hvorfor kan du ikke få lov til at købe den privat?

Hvis du køber den igennem firmaet - og beholder den i firmaet, så vil du enten blive beskattet af "fri bil" eller skulle til at føre et kørselsregnskab over privat versus erhvervsmæssig kørsel, da du ikke kan trække den del af bilen fra, som du bruger privat.

Endvidere skal du være opmærksom på, at du ikke kan trække momsen fra på noget som helst - hverken bilen, brændstof, service eller andet - hvis bilen er på hvide nummerplader.

Så det er ikke nødvendigvis en god idé at købe bilen igennem firmaet, hvis du regner med at bruge den udelukkende privat.

/Jesper

Tilmeldt 10. May 09
Fra  Ronnie Skrevet kl. 20:43

Hej Jesper.

Jeg sage jo også at man ikke sparet noget som helst ved det, jeg købte dem igennem mit firma fordi jeg hade et pænt overskud, så min revisor sage at det var en god ide for mig, og jeg har ikke været ked af det, bruger dem dog også mest privat.

Venlig hilsen.

Ronnie 

Side 1 ud af 2 (12 indlæg)