Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Test af duplicate content her og nu

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)
Fra Aalborg
Tilmeldt 25. Jul 09
Indlæg ialt: 162
Skrevet kl. 23:53
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej eksperter!

Jeg har fundet ud af at duplicate content er en meget ubehagelig ting at komme ud for i forbindelse med ens SEO.

Er det en måde eller et værktøj man kan bruge til at finde ud af her og nu om ens hjemmeside er ramt af ovenstående?

På forhånd tak!

Billig hjemmeside hos www.AzureX.dk

Tilmeldt 16. Sep 08
Indlæg ialt: 392
Skrevet kl. 00:04
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej Mikael Hostrup, søg og du skal finde

Fra Pompano Beach, Florida, USA
Tilmeldt 19. Apr 06
Indlæg ialt: 3762
Fra  Concept Interest TCON Services LLC Skrevet kl. 00:51

Mikael Hostrup:

Hej eksperter!

Jeg har fundet ud af at duplicate content er en meget ubehagelig ting at komme ud for i forbindelse med ens SEO.

Er det en måde eller et værktøj man kan bruge til at finde ud af her og nu om ens hjemmeside er ramt af ovenstående?

På forhånd tak!

Ja - der er en meget effektiv metode, der hedder Google.

Du starter med at finde en unik tekststreng på en side på din hjemmeside - sådan en 8-12-14 ord. Altså en sætning. Den kopierer du.

I søgefeltet i Google skriver du: site:ditdomænenavn.dk "den sætning du kopierede". Husk mellemrum efter .dk

Hvis du får mere end ét resultat, KAN det være duplicate content.

Hvis du får denne melding nederst: For at vise dig de mest relevante resultater, har vi udeladt nogle af de resultater, der i meget høj grad ligner de 6, der allerede er vist.
Hvis du vil, kan du gentage søgningen, så de resultater, der er udeladt, kommer med.
Ja - så er du ramt af DC.

Denne metode tjekker for DC på dit eget site (hvis det er fundet af Google selvfølgelig). Vil du tjekke på hele nettet, undlader du blot delen med "site:ditdomænenavn.dk"

Det var en hurtig forklaring, men jeg håber, du fangede den. Vil du vide meget mere om duplicate content, metoder til at undgå etc. må du op med læderet og købe SEO-LEX 10.0 ;-) 

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9738
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 10:59

Som jeg tidligere, her på Amino, har understreget, så er metoden med at søge på unikke strenge af tekst i Google en løsning der KUN giver et brugbart resultat, hvis problemerne med duplicate content er på ET BESTEMT stadie! I mange situationer vil du IKKE kunne se nogle problemer med denne metode og derfor fejlagtigt tro, at der ikke er nogle problemer, selvom der faktisk er det!

Og det er den situation som er den værste - altså, at der faktisk ER alvorlige DC problemer, som du bare ikke kan se i Google endnu! På den baggrund lader mange være med at gøre noget - og så en dag rammer problemerne dig pludselig (typisk lige op til juelaslget eller en anden vigtig periode ...)

Jeg må derfor på det KRAFTIGSTE anbefale, at du ikke bare bruger den metode, men også laver en omhyggelig teknisk gennemgang af dit website, med henblik på at finde alle de DC problemer, som ikke har vist sig i søgemaskinerne endnu, men som sikkert vil gøre det på et tidspunkt.

Der findes desværre ingen værktøjer, der kan lave en sådan teknisk analyse af dit website og afsløre alle potentielle DC problemer automatisk . Det er i høj grad en manuel gennemgang der skal til.

Fra København
Tilmeldt 5. Jun 08
Indlæg ialt: 755
Skrevet kl. 11:00

Kan man ikke bruge copyscape?

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 11:01

Copyscape er også fin nok at bruge, men har de samme begrænsinger som søgningerne i Google

Tilmeldt 19. Apr 06
Fra  Concept Interest TCON Services LLC Skrevet kl. 12:12

Mikkel deMib Svendsen:
Jeg må derfor på det KRAFTIGSTE anbefale, at du ikke bare bruger den metode, men også laver en omhyggelig teknisk gennemgang af dit website, med henblik på at finde alle de DC problemer, som ikke har vist sig i søgemaskinerne endnu, men som sikkert vil gøre det på et tidspunkt.

Helt enig! Og derfor også min understregning af at den beskrevne metode kun finder det DC, som Google har fundet. Manuel gennemgang er desværre nødvendig - eller endnu bedre: Konstruer et site, der ikke genererer DC.

Tilmeldt 19. Apr 06
Fra  Concept Interest TCON Services LLC Skrevet kl. 12:16

Mikkel deMib Svendsen:

Helt enig! Og derfor også min understregning af at den beskrevne metode kun finder det DC, som Google har fundet. Manuel gennemgang er desværre nødvendig - eller endnu bedre: Konstruer et site, der ikke genererer DC.

Fra Odense
Tilmeldt 8. Nov 07
Indlæg ialt: 174
Fra  LAIT Skrevet kl. 12:41

Halløj

I forlængelse af dette spørgsmål og en tidligere tråd hvor Mikkel og Thomas bidrog med hjælp...

Som Mikkel har pointeret, så er en applikation på en IIS som udgangspunkt IKKE case-sensitiv overfor request'ede ressourcer, og dette bør der gøres noget ved.

F.eks. har jeg måttet notere mig, at jeg på følgende URL: http://www.lait.dk/Kontakt.aspx (stort "k" i kontakt) har DC med samme URL dog med lille "k" i kontakt. Altså kan jeg konkludere at Google skelner mellem URL'er skrevet med store og små bogstaver, og mener altså jeg har et DC problem i ovennævnte URL. Right? :-)

Løsningen jeg har implementeret er at tjekke på om en given URL er skrevet med små bogstaver og kun små bogstaver. Hvis ikke laves der en 301-redirect til den givne URL'en med små bogstaver. Er det korrekt at gøre sådan?

Mvh. Anders

Anders Lund
Lund & Andresen IT = Umbraco udvikling og ASP.NET

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 14:31
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Ja, Anders, den løsning kan sagtens bruges.

En endnu bedre løsning er at bruge det jeg kalder en "catch all" løsning - omend den kan give visse konflikter, som man så skal sørge for at løse. Den løsning forklarer jeg kort om i nedenstående video - og endnu mere detaljeret i mig SEO bog.

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)