Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Gode råd om opstart af webshop søges

Side 3 ud af 4 (34 indlæg)
Fra Odense
Tilmeldt 18. Apr 09
Indlæg ialt: 214
Skrevet kl. 00:58
Hvor mange stjerner giver du? :

Godt du kunne bruge det til noget.

Og jeg kan sagtens følge dig, prøvede også bare at banke det fast med syvtommersøm, at det er vigtigt at vælge rigtig første gang, og at research er alt afgørende.

Ved ikke hvor stor en kapital du har, men lad mig citre en klog mand, for at beskrive hvor vigtigt det er at have en unik og brugervenlig shop: "Webshoppens udseende og opbygning !

Ligenu ligner din webshop til forveksling mange andre webshops, pga at de er lejet templates fra web-hoteller og nogle gange fra det samme web-hotel. Ja, måske bruger du andre farver, men det gør ingen forskel for kunden. Din webshop er derfor ikke unique og den passer nødvendigvis ikke ind til din målgruppes personlige smag.Lad mig gør det klart, kundens behov, personlighed, vaner og personlig smag har ikke ændrede sig, det har indkøbsmulighederne kun.

Kunden har en præference for enten Bilka eller Kvickly at handle i eller præference for Vero Moda eller ONLY. Og det skyldes blandet andet udseendet af butikken og hvilken stil butikken er indrettet efter ude i den virkelige verden.Forstil dig, at al chokolade smagte ens og havde ens priser. Så ville folk kun købe det produkt som var markedsført bedst og mest, fordi kunden bliver stimuleret til at købe netop dette produkt. Og det er det der sker på nettet nu.

Dvs. den webshop som markedsfører sig bedst i dag får dine kunder.De virksomheder som tjener kanont på, at de fleste små webshops ligner hinanden, er Web-hotellerne. " - Synes jeg forklare det meget godt, hvor jeg har så meget imod "lej en webshop konceptet".

- Hvorfor skulle der ellers være et marked for at lave webshops til 10.000+?

Jeg vil gerne oplyse, til dem der tror at jeg har nogen interesse i et salg, at vi ikke sælger webshops, men jeg rent faktisk bare vil hjælpe en iværksætter, og ikke havde noget bedre at lave.

Hvis du stadig har spørgsmål, så kan du sende mig en mail, jeg kan ikke tjekke Amino på mobilen, ordenligt, så kan derfor ikke se dine svar/spørgsmål, så send mig heller en mail. Du er selvfølgelig også velkommen til at ringe.

Hvis du sender en liste over de omkostninger du regner med, og dit budget, så vil jeg gerne hjælpe dig i gang.

Jeg vil stadig holde fast i, at det betyder noget om du er villige til at kaste nogle penge, og det var også bare det jeg prøvede at forklare - igen - jeg prøver ikke at sælge noget.

Min seriøsitet vil jeg overlade til Snowflake at bestemme. Jeg har helt ærligt ikke meget tilovers for folk der udnytter et oplæg til at lave et salg og angriber andres indlæg, han bad om min menig og erfaring. Jeg er faktisk overrasket over, at du skriver på den nedladende måde, og ikke i stedet udnytter muligheden for at fortælle om det positive ved en lejet shop, jeg opfatter tonen i dit indlæg som negativt og nedladende og bryder mig ikke om det.

Men Snowflake, du er velkommen til at skrive hvis du vil have nogle gode råd, var bare det jeg prøvede at sige. Det er alligevel kun dig der kan tabe beslutningen..

God nat

Anders

Fra København
Tilmeldt 28. Nov 08
Indlæg ialt: 2564
Fra  Chili Security Denmark ApS Skrevet kl. 04:55

Hej Aminoer.

Jeg må indrømme jeg ikke har læst hele tråden, men efter at have læst de sidste indlæg kan jeg stort set gætte mig til hvad der står i resten af tråden.

Jeg startede ud med en kapital der hed 300 kr. Og nu har jeg selv bygget BilligeGolfbolde.dk. Den koster mig 20 kr. om måneden. Og omsætter for +30.000 kr. Så kom ikke her og sig det kræver store investeringer :)
Jeg tror det som en webshop kræver mest er tålmodighed, og at man kæmper for sagen.

Casper.

Fra Kgs Lyngby
Tilmeldt 7. Apr 09
Indlæg ialt: 2798
Fra  Infospray Media Skrevet kl. 09:49

Anders Therkildsen:

Kunden har en præference for enten Bilka eller Kvickly at handle i eller præference for Vero Moda eller ONLY. Og det skyldes blandet andet udseendet af butikken og hvilken stil butikken er indrettet efter ude i den virkelige verden.Forstil dig, at al chokolade smagte ens og havde ens priser. Så ville folk kun købe det produkt som var markedsført bedst og mest, fordi kunden bliver stimuleret til at købe netop dette produkt. Og det er det der sker på nettet nu.

Dvs. den webshop som markedsfører sig bedst i dag får dine kunder.De virksomheder som tjener kanont på, at de fleste små webshops ligner hinanden, er Web-hotellerne. " - Synes jeg forklare det meget godt, hvor jeg har så meget imod "lej en webshop konceptet".

- Hvorfor skulle der ellers være et marked for at lave webshops til 10.000+?

Vores pris på 9.995,- er inkl. unikt design på den professionelle platform Magento. På det sidste projekt brugte designeren alene over 25 timer. Grunden til at vi kan gøre det til denne pris er at vi har outsourcet al design og udvikling. Skulle vi gøre det i DK ville det koste over det dobbelte.

Anders Therkildsen:
Min seriøsitet vil jeg overlade til Snowflake at bestemme. Jeg har helt ærligt ikke meget tilovers for folk der udnytter et oplæg til at lave et salg og angriber andres indlæg, han bad om min menig og erfaring. Jeg er faktisk overrasket over, at du skriver på den nedladende måde, og ikke i stedet udnytter muligheden for at fortælle om det positive ved en lejet shop, jeg opfatter tonen i dit indlæg som negativt og nedladende og bryder mig ikke om det.

Hvis du læser det indlæg Lundsby refererer til, vil du se at han generelt er ret skarp om sine holdninger og bruger næb og klør for at lukke munden på alle der mener bare lidt andet end ham. Nu skal vi ikke åbne for den tråd her da jeg tror alt det der skal siges er blevet sagt i den anden tråd. Men husk bare på at Lundsby er en webshop leverandør (lige som mig) og derfor vil kæmpe for den strategi han nu en gang har valgt med sit produkt.

Jeg synes også tonen blev lidt kedelig hen mod side 3000 i den anden tråd så jeg forlod den.

Fra Rødovre
Tilmeldt 4. Jan 09
Indlæg ialt: 44
Skrevet kl. 10:02

Hej Snowflake.

Du kan se eksempler på DanDomain Webshops under referencer på www.ehandelsbureauet.dk. E-handelsbureauet Wølund & Wraae sponsorerer kapitel 6 om design og brugervenlighed i Martin Thorborgs E-pusher.

Mvh

Jens Adamsen

Fra Helsingborg
Tilmeldt 3. Apr 05
Indlæg ialt: 6568
Fra  TextReactor Skrevet kl. 11:56
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Martin Hinrichsen:

Er der nogen der kan svare mig på hvad der er i vejen med DanaWeb? Har en fætter der arbejder der - syntes ikke at han har sagt noget om at de skulle være "hadet" eller lign.

En af de ting jeg kan pege på er at de linker fra deres egen side til kundens udviklingssite. Dette betyder at:

1) Der er fri adgang for andre

2) At sitet bliver indekseret af søgemaskinerne

3) At de endelige site IKKE bliver indekseret når de er færdige, fordi udviklingssitet allerede ligger i søgemaskinernes index.

Jeg har programmeret i over 27 år. Jeg har kodet i C, C++, Java, Delphi, Perl, JavaScript, C#, F#, VB.NET, ASP, Myresnak :D, Comal80 osv....

Fra Høje Tåstrup
Tilmeldt 31. Jul 09
Indlæg ialt: 67
Skrevet kl. 12:03
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

Niels:

Martin Hinrichsen:

Er der nogen der kan svare mig på hvad der er i vejen med DanaWeb? Har en fætter der arbejder der - syntes ikke at han har sagt noget om at de skulle være "hadet" eller lign.

En af de ting jeg kan pege på er at de linker fra deres egen side til kundens udviklingssite. Dette betyder at:

3) At de endelige site IKKE bliver indekseret når de er færdige, fordi udviklingssitet allerede ligger i søgemaskinernes index.

Hvis man kender nogen SEO folk irl, så kan man jo bare få dem til at optimere siden, så bliver ens rank jo bedre på et eller andet tidspunkt. Nu har jeg ikke meget forstand på SEO, men det er noget med at google "opdatere" sådan noget hver 3 måned eller lign.

Fra Helsingborg
Tilmeldt 3. Apr 05
Indlæg ialt: 6568
Fra  TextReactor Skrevet kl. 12:25

Martin Hinrichsen:
Hvis man kender nogen SEO folk irl, så kan man jo bare få dem til at optimere siden, så bliver ens rank jo bedre på et eller andet tidspunkt. Nu har jeg ikke meget forstand på SEO, men det er noget med at google "opdatere" sådan noget hver 3 måned eller lign.

Og betale ekstra fordi at Danaweb er nogle [indsæt ønsket ord]? Naaa..... det tror jeg ikke vil være smart. Derudover så er det ikke sansynligt at det kan gøres på den måde netop fordi test-sitet er ældre. Det vil sige at det officielle site er en kopi.... og der er snakket meget om duplicate content..

Jeg har programmeret i over 27 år. Jeg har kodet i C, C++, Java, Delphi, Perl, JavaScript, C#, F#, VB.NET, ASP, Myresnak :D, Comal80 osv....

Fra København
Tilmeldt 14. Jan 08
Indlæg ialt: 312
Skrevet kl. 12:39

Niels:

dk-domæner indekseres også lynhurtigt af netnationen (mange tak - NOT), så generelt bør man tage skridt til blokere adgang for søgemaskiner (og eventuelt andre) til udviklingssites. Det kan gøres med .htaccess/.htpassword (alle) eller robots.txt (kun søgemaskiner).

Fra Svendborg
Tilmeldt 1. Apr 09
Indlæg ialt: 658
Fra  Mustus Skrevet kl. 14:04

Hej Niels.

Når jeg går ind på Danawebs side og klikker, kommer jeg - så vidt jeg kan se ind på kundens rigtige side - da Danaweb omdirigere fra testsiden til den færdige side.

Man kan vel også bede Danaweb om, at lade være med at linke?

Hvad mener du med at, der er fri adgang for andre? til at se eller til at redigere og "snuse"?

Hvad betyder det at siden bliver indekseret af søgemaskinen?  og ikke indekseret, når den er færdig?

Mange hilsner Miriam

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9729
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 14:42
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Martin Hinrichsen:

nogen SEO folk irl, så kan man jo bare få dem til at optimere siden, så bliver ens rank jo bedre på et eller andet tidspunkt. Nu har jeg ikke meget forstand på SEO, men det er noget med at google "opdatere" sådan noget hver 3 måned eller lign.

Hvis udviklings- eller testversionen af et website bliver indekseret i søgemaskinerne FØR det rigtige site - på det rigtige domæne - bliver offentliggjort, er det så godt som umuligt, at få det rigtige website indekseret.

Den hurtigste måde at løse det på er ved at der oprettes 1-til-1 redirects (301) fra det gamle test-site til det nye website. I princippet skal dette redirect bestå for evigt, hvis man vil være sikker på, at de gamle links til test-sitet bliver ved med at overføre værdi.

Det bedste er dog helt at undgå dette problem ved ikke at give offentligheden - og søgemaskinerne, adgang til dit website sålænge det ikke ligger på det domæne det skal ende på og faktisk ER klar til indeksering.

Side 3 ud af 4 (34 indlæg)