Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Gode råd om opstart af webshop søges

Side 4 ud af 4 (34 indlæg)
Fra Helsingborg
Tilmeldt 3. Apr 05
Indlæg ialt: 6568
Fra  TextReactor Skrevet kl. 16:13
Hvor mange stjerner giver du? :

Miriam Frank:
Når jeg går ind på Danawebs side og klikker, kommer jeg - så vidt jeg kan se ind på kundens rigtige side - da Danaweb omdirigere fra testsiden til den færdige side.

Det er der på nogle af stederne. Men kigger du på deres referenceliste og holder musen over billederne til deres referencer så kan du i bunden af din browser (hvis det er der) se at der står [navn på kunde]v1.dws1.dk. Nogle steder står der v2 istedet for v1.

Miriam Frank:
Man kan vel også bede Danaweb om, at lade være med at linke?

Der skal ALDRIG linkes til et test/udviklingssite, med mindre at det er låst af med password.

Miriam Frank:
Hvad mener du med at, der er fri adgang for andre? til at se eller til at redigere og "snuse"?

Lige præcis. Men her tænker jeg mest på søgemaskinerne (dog har de en robots.txt som fortæller dem at de ikke skal kigge på sitet)

Jeg har programmeret i over 27 år. Jeg har kodet i C, C++, Java, Delphi, Perl, JavaScript, C#, F#, VB.NET, ASP, Myresnak :D, Comal80 osv....

Fra Hellerup
Tilmeldt 11. Apr 06
Indlæg ialt: 3722
Fra  CloudSprout Skrevet kl. 18:03
Gennemsnit 3,0 stjerner givet af 2 person

Hej Anders

Jeg skal ærligt indrømme at dit indlæg provokerede mig rigtigt meget, så tonen blev noget skrap, det var særligt flg. der gjorde udslaget.

Anders Therkildsen:
men tror du på din idé og dit produkt, så skal man jo også kunne bruge kr. 25.000- 50.000

Tanken om at nogle e-købmænd troede på de dit råd,og gik ud og lagde 25.000 - 50.000 hos et mellemstort webbureau, for at bevise at de troede på sig selv, ja den gjorde jeg væmmes.

Selvfølgeligt findes der et marked for shops i stortset alle prisklasser, og jeg er bestemt ikke modstander af at folk bruger flere penge end hvad man minimalt kan starte for. Men jeg ser reletivt mange der tror der er nødvendigt for at starte, og det er forkert. De lektier man lærer ved at drive en standard shop i f.eks. i et år, gør at man kan investerer f.eks. 25.000 - 50.000 langt mere fornufigt end hvis man som grøn går til et webbureau og tror man ved hvad ens målgruppe vil havde.

Mht. min vurdering af din seriøsitet så lod jeg mig nok rive lidt med, selvom jeg synes dit råd er direkte skadeligt for e-købmænd, så kan du sagtens være en både flink, dygtig og seriøs fyr. Her gik jeg nok lidt for meget efter manden, istedet for bolden og det vil jeg gerne undskylde for!

Jeg ser du citerer Gibsgaards indlæg, og lidt har adapteret hans holdning omkring unikhed af webshops, jeg nåede desværre aldrig at skrive en kommentar på hans blog, men jeg synes ikke han har helt ret.

Det med at dem der bare downloader og installerer en template, dør hurtigt. Det er jeg enig i, men jeg har en lidt anden måde at se på netshops på. Jeg betragter dem lidt som malerier, rammen er selve shoppens design/layout, mens indholdet er udvalget og priserne. Det er helt klart at rammen skal være i ordren, den må ikke udstråle uprofessionalisme eller stille tvivl om shopejers troværdighed, men den behøver egentligt ikke være unik, ja faktisk gør den ikke den helt store forskel om den er unik eller ej. Det der virkeligt betyder noget, og er der hvor pengene tjenes for alvor, er på varerudvalget og priserne. Noget af det jeg synes er mest undervurderede er betydningen af gode produkt billeder, og evt. gode produkt beskrivelser, jeg synes tit man ser webshops, med en professional ramme, men produkt billeder af meget lav kvalitet.
Når så selve shoppen er nogenlunde på niveau, ja så gælder det om markedsføring, markedsføring, markedsføring...
Amazon er iøvrigt at rigtigt godt eksempel på at man sagtens kan sælge en hel del, uden at havde et flot eller appellerende design.

Som Rasmus skriver er jeg medejer af EasyFlow A/S der leverer webshops bør standard shops og konsulent ydelser. Og jeg skal blankt indrømme at min interesse deltagelse her på Amino er professionalt motiveret (selvom det også er rigtigt sjovt). Og der skal ikke være nogen tvivl om at jeg tror fuldt og fast på vores strategi, ellers havde selvfølgeligt valgt en anden :-)

Det sagt så skal det også siges at vi ihvertfald pt. ikke sælger produktfoto eller hjælp til markedsføringen, hvilket netop er de ting jeg peger på som værende der hvor ny-startede bør lægge hovedparten af deres indsats og budget. Ligesom Rasmus så sælger vi en startpakke, med design og opsætning til 5.000 kr. men nok lidt modsat Rasmus, så tjener vi ikke en krone på vores startpakke, beløbet går alt sammen til vores designpartnere. Det vi derimod tjener penge på er på abonnement på vores system og telegfon support. Det koster hos os, 299,- kr pr. måned for basis version.
Dette gør at min interesse er at få så mange e-købmænd som muligt igang på vores platform, og derefter havde så meget succes at de fortsætter, jo flere jeg kan få til at blive så store så det kan betale sig for dem at investere i skræddersyning af deres shops, jo bedre for det giver selvfølgeligt gode muligheder for at sælge dem konsulent ydelser.

Ironisk nok står vi rigtigt stærkt til at leverer en shop til et budget på 25.000 - 50.000 til den nystartet e-købmand, med et samlet budget der ikke er meget større.
Men der er klart min erfaring, at det her kan betale sig at råde ham til at starte med en standard løsning, for senere når han har gang i butikken, så har han både større budget og større indsigt i hvad kunderne vil havde. Dette betyder at det projekt vi så gennemfører sammen med ham, har markant større sandsynlighed for at blive en god investering. Hvilket som regel betyder at man starter et nyt.

Så basalt set så er vores stategi, at tjene penge på at hjælpe e-købmænd til succes, og vi er helt klar over at jo mere succes de får jo mere køber de i vores biks. Så det skulle gerne være en win-win situation både for e-købmanden og for os.

Fra Hellerup
Tilmeldt 11. Apr 06
Indlæg ialt: 3722
Fra  CloudSprout Skrevet kl. 18:16

Hej Thomas

Tak, for roserne. og ligeover. Vi så det som en stor gave at havde en af landets fremmeste søgemaskine eksperter, komme med forbedringsforslag til vores produkt. Vi vil gerne gøre rigtigt meget mere på denne front i fremtiden, men pt. bruger vi rigtigt mange resourcer på vores designer og photoshop-plugin.

Tilmeldt 14. Sep 09
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 11:14

Hej Aminoer,

Det er korrekt, at DanaWeb bruger ”alternative adresser” til vores referencer på danaweb.dk.
Det sikrer, at referencerne altid kan ses - også i de tilfælde, hvor kundens domæne eksempelvis er suspenderet.

I forhold til, at disse ”alternative adresser” skulle blive indekseret på eksempelvis Google, så er der naturligvis taget hensyn til den problematik. Vi har en robots.txt der sørger for, at ingen af de ”alternative adresser” bliver indekseret på søgemaskinerne. Denne robots.txt er dynamisk og ikke identisk med den, der foreligger på selve domænet.

Skulle du have spørgsmål til vores produkter eller tekniske tilgang, så er du velkommen til at kontakte mig på 44 52 16 00 eller mmo@danaweb.dk.

Med venlig hilsen / Best regards

Morten M. Olsen
Udviklingsleder

DanaWeb A/S

Side 4 ud af 4 (34 indlæg)