Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvordan administrerer I arbejdstiden?

Side 1 ud af 2 (12 indlæg)
Fra Esbjerg
Tilmeldt 23. Jan 09
Indlæg ialt: 248
Skrevet kl. 08:39
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej amino'er

Hvordan administrerer I jeres arbejdstid? Her tænker jeg ikke mht. løn, men mht. tiden sådan helt generelt.

Jeg har en webshop og sælger også over trendsales, og jeg synes nemt at al min vågne tid kommer til at gå med det, fremfor familie osv. De har endnu ikke brokket sig, men jeg synes alligevel at det er lidt problematisk.

Mit problem er primært at jeg ikke kan lide at vente med at svare på mails fx. Jeg vil helst have dem ud af verden med det samme - og det er også hvis jeg opdager en mail kl. 23.45. Så skal jeg liiiige svare inden jeg går i seng.

Hvordan gør I? Har I opsat en bestemt arbejdstid, eller hvordan?

Ser frem til at høre om lidt forskellige metoder :)

Smukke kjoler, festkjoler og toppe...

Fra København
Tilmeldt 30. Mar 05
Indlæg ialt: 1324
Fra  Altero Design Skrevet kl. 09:09

Det korte svar er nok, at som iværksætter holder man aldrig rigtig fri :-)

For mit eget vedkommende, så har jeg det præcis på samme måde som dig - jeg skal liiige.

Min officielle åbningstid er 8-16 og når klokken er 16, så kommer min 3 årige søn hjem og så er det ham der er i fokus indtil han skal i seng. Derefter, så står den igen på arbejde i mere eller mindre grad.

Heldigvis, så har jeg en meget forstående kone, som heldigvis godt kan se logikken i, at man som selvstændig ikke helt kan slippe tøjlerne.

Mit arbejde er min hobby, så om jeg skal sidde og sorterer selvlysende frimæker eller jeg skal svare på mails kan jeg ikke se skulle betyde noget. Nu har jeg ingen selvlysende frimærker, så jeg svarer på mails :-)

Tilmeldt 29. Nov 10
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 09:33

Som selvstændig har man præcis samme muligheder for at holde fri som lønmodtagere - man skal bare beslutte at sådan er det! Jeg tror at en privatperson, som har købt eller svaret på en annonce på Trendsales godt kan vente til næste dag med at få et svar. Om det går ud over omsætningen? Tja, min tid er ikke til salg og den tid jeg har sammen med mine børn mens de er små kommer ikke igen. Ligeledes vil jeg ikke undvære den voksentid, som man så kan have med ægtefællen om aftenen, når der er ro i huset. Det betyder, at mit firma udvikles lidt langsommere end det kunne, men mon ikke det går. Der er ingen kunder, der kommer og klapper dig på ryggen og siger at det er synd for dig, når du ligger med stress eller et forlist ægteskab, fordi du ikke har kunnet skille tingene ad.

Jeg ville beslutte, at min butik lukkede kl. 17 og så ellers bruge fra kl. 8-10 næste morgen til udelukkende at svare på mails.

Jeg ved, at jeg er i modsatte grøft end mange herinde, men jeg vil holde fast på min 37 timers arbejdsuge - ellers ville det være umuligt at skille tingene ad. Det betyder ikke, at jeg ikke kan bruge 2 timer en aften på at redigere hjemmeside mm. men når man har været derude, hvor stressen har været tæt på, begynder man at forstå sine egne begrænsninger og hvordan man påvirker sine omgivelser. Man kan sagtens have den holdning, at virksomheden er ligesom en hobby, og det er det også for mit vedkommende - mener bare at det er vigtigt at koble fra og være tilstede, når ens nærmeste også er det.

Fra Esbjerg
Tilmeldt 23. Jan 09
Skrevet kl. 09:39

Tak for jeres svar...

Og Fokus - det er præcist sådan jeg gerne vil kunne gøre! Jeg tror bare at jeg har for dårlig rygrad! For nej, folk forventer jo ikke svar med det samme.

Og ja - det bliver svært at skille tingene ad...

Tilmeldt 29. Nov 10
Skrevet kl. 09:51

Hvis din avance er stor nok til at kunne dække den overtidsbetaling du burde kunne hæve med dine arbejdstider, burde du også kunne hive en ansat ind til at pakke varer mm. - bare nogle timer hver formiddag. dér kunne du så svare mails. Hvis ikke avancen er stor nok, burde du måske droppe de produkter, som du ikke tjener så meget på eller helt droppe Trendsales sm salgskanal.

Jeg ved at jeg er povokerende med dette svar, men jeg er trods alt regnskabsmand! Prøv at tage nogle stikprøver - hvad tjente jeg iaften på at sidde og besvare mails - kunne det betale sig? Tag 10-15 aftener og regn på det. Måske du fider ud af, at der er produkter, som ikke skal være der.

Fra Esbjerg
Tilmeldt 23. Jan 09
Skrevet kl. 09:56

Du har helt ret, og jeg har også råd til at ansætte en, og det er bestemt også noget vi har snakket om.

Jeg tror også det bliver løsningen på det hele - altså ikek fordi der egentlig er et problem, men det kunne jeg godt frygte at der måske kommer, hvis salget fortsætter som hidtil ;-)

Fra Århus
Tilmeldt 2. Aug 09
Indlæg ialt: 147
Skrevet kl. 10:05

Jeg er både lønmodtager og selvstændig.
Som lønmodtager arbejder jeg 10 dage om måneden fra 08-23 som handicaphjælper, og som selvstændig holder jeg fast på at arbejde fra 08-16, med weekenderne fri.
Min kæreste driver en skønheds og massagesalon med en åbningstid fra 09-16, så det er os magtpåliggene at kunne holde aftenerne fri .
Og hvis der lige er en kunde mere til klinikken eller en der ønsker en collage designet og trykt, eller en hjemmeside ASAP, så er det "bare ærgeligt".

Tænker man langsigtet så kan vi ikke tilbyde vores kunder noget, hvis vi ikke starter med at passe på os selv :)

Vh

Dennis

Tilmeldt 29. Nov 10
Skrevet kl. 10:06

Lyder som om du har et positivt problem med salget. Tillykke med det og held og lykke fremover.

Fra København Ø
Tilmeldt 10. Jan 09
Indlæg ialt: 519
Skrevet kl. 10:17

Hvis man synes, at man har for lidt tid, kan det ofte være fordi man ikke bruger sin tid effektivt nok eller ikke er realistisk i sin vurdering af, hvor lang tid ting tager.

Hvis du virkelig vil lære at arbejde effektivt, så få dig et barn - så lærer man det lynhurtigt Big Smile

Spøg til side....

Jeg arbejdede som softwareudvikler i et konsulentfirma på et tidspunkt. Når der skulle laves fastpris-tilbud blev opgaverne brudt ned i smådele, og der blev lavet tids-vurdering af hver enkelt (ned til halve dage). Under løsningen af opgaven skulle alt tidsforbrug registreres (ned til 15 minutter) og specificeres. Det var super hårdt (og dræbende) i starten, men når man har vænnet sig til det, er det et kanon stærkt værktøj til at nå mere uden at blive stresset. Man bliver hamrende god til at vurdere, hvor lang tid ting tager og for den sags skyld også hvad de koster.

Jeg bruger det løbende. For eksempel opdagede jeg, at jeg brugte alt for lang tid på at svare på emails. Ikke fordi jeg havde store mængder emails, men fordi jeg fedtede rundt med at formulere åhh-så-korrekt, skrive for meget, læse grundig korrektur osv.

Derudover kan jeg kun give de andre ret. Man er sin egen chef, så man beslutter selv, hvor meget tid man vil bruge. Hvis ikke det er en bevidst beslutning, så ender man med at bruge al sin tid, og det slider på helbredet.

Med venlig hilsen

Carsten

Fotograf Carsten Olsen - Bryllupsfotograf og portrætfotograf i København og omegn.

Tilmeldt 15. Apr 09
Indlæg ialt: 670
Skrevet kl. 10:23

Er enig langt hen ad vejen, men mener man skal se besvarelserne af diverse mails i et større perspektiv end her og nu.. At besvare mails er kundeservice, og hvis man spørge de fleste virksomheder om hvad der adskiller dem fra deres konkurrenter, er kundeservice hvis ikke på førstepladsen så i top 3 næste lige meget hvilken branche vi taler om.

Hvis en kunde har et spørgsmål på en mindre vare, men oplever en god service med et relativt hurtigt og fyldestgørende svar, for 2-3 mdr. senere at lave en ordre på 10 produkter har det så været tiden værd??

At besvare mails er god kundeservice og investering i fremtidige kunder..

Skriv eksempelvis under kontakt menuen, at mails besvares 2-3 dage efter modtagelsen, og i enkelte tilfælde et par dage ekstra. (Bare for at give et eksempel). Hvis kunderne på forhånd ved det tager et par dage at modtage et svar, er de på forhånd mere tålmodige fordi de forvendter det. Har du tid til at svare på en mail med de samme, er det jo bare bonus-point til dig på kundeservice skalaen.. helt gratis. Går der mere end de 3 dage, eksempelvis 5.. er det stadig inden for den tidsfrist som du har lovet kunden.

Find spændende opskrifter på velkomstdrinks på Drinks.dk 

Side 1 ud af 2 (12 indlæg)