Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvordan administrerer I arbejdstiden?

Side 2 ud af 2 (12 indlæg)
Fra Dianalund
Tilmeldt 11. Jul 05
Indlæg ialt: 414
Fra  MedieMarketing Skrevet kl. 22:07
Hvor mange stjerner giver du? :

Hejsa,

Jeg kan sagtens følge dig - især når arbejde og privatliv smelter sammen. Mit råd er:

Lav et arbejdsskema
Sæt dine arbejdsopgaver ind i et tidsskema (som også andre nævner). F.eks.
8.00 - 10.00: Tjekke mails og udskrive ordrer
10.00 - 12.00: Pakke ordre
12.00 - 12.30: Frokost (MEGET VIGTIGT!! - så I lige får et pusterum)
12.30 - 16.00: Ordne hjemmeside, lave markedsføring, ringe til leverandører
16.00 - 16.30: Besvare de sidste mails

Prøv i en periode, at lade være med at besvare mails når du kommer hjem. Falder din omsætning? Muligvis - Muligvis ikke Smile

Rigtig god fornøjelse!

ONLINEAFDELINGEN.DK - Sammensæt din egen onlineafdeling.

Se mere på www.onlineafdelingen.dk

Fra Kolding
Tilmeldt 8. Mar 07
Indlæg ialt: 1577
Fra  Jakodan A/S Skrevet kl. 20:38
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg arbejder jo sammen med min mand og vi gør således..Vi møder næsten altid kl. kvart i syv-syv, da vi begge er morgen mennesker, og det er rart lige at kunne ordne lidt småting før telefonerne begynder at ringe efter kl 8. Tiden passer med at jeg kan vække min datter og være sammen med hende en halv times tid om morgenen, lave morgenmad til hende osv. og så gør hun selv det sidste klar og køre selv i skole (hun er 12).

Kl. 8-16 har vi officelt åbent, dvs. det er i det tidsrum telefonerne ringer, vi besvarer mails hurtigst muligt, sender varer, der kommer kunder forbi for at snakke/afhente varer osv. Efter kl. 16 tager vi ikke telefonen eller besvarer mails - heller ikke hvis vi stadig er på vores firmaadresse og kan høre telefonen ringe.. Det har vi bestemt, at vi ikke vil, for ellers kunne vi sidde med telefonen hele dagen.. der er ingen kunder, der forventer at telefonen bliver taget uden for åbningstid, de kan i hvertfald ikke blive sure over, hvis den ikke gør, så derfor betyder det ingenting.

Vi tager hjem, når vi er færdige, det vil sige som regel kl. 16-17 uden for højsæsonen, julen.

Når vi kommer hjem laver vi mad, hygger osv. og holder enten fri resten af dagen, hvis vi trænger til at slappe af - eller ordner ting som kan ordnes hjemmefra 2-4 timer om aftenen, fx. tjekke indbetalinger, ændre ting på hjemmesiden osv. Jeg vil tro, at jeg har sådan 3-4 aftener om ugen, hvor jeg arbejder. I perioder kan det være mere og fx i november december sidste år havde vi stort set ikke fri og det forventer jeg heller ikke at have i år..

Omvendt, er der få perioder, hvor der ikke sker så meget, fx i vinterferien, og så holder vi så tidligt fri som muligt. Fx var fredag i denne uge været stille, sikkert pga mange stadig har ferie, er på messe i kbh og det har været super vejr.. så fredag satte jeg viderestilling til mobilen ved 13 tiden og tog hjem, for det skal der også være plads til. Det er også disse dage som gør, at jeg (næsten) aldrig bliver rigtig stresset, det er vigtigt at tage en pause ind imellem.

Men jeg tænker ikke rigtigt over i hverdagen, hvornår/hvor meget jeg skal holde fri. Et eller andet sted er mit job nok også en slags hobby, så det gør ikke noget at bruge aftenerne på det, for jeg synes, det er sjovt!

Side 2 ud af 2 (12 indlæg)