Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvordan undgår jeg at udsende spam :)

Side 1 ud af 2 (14 indlæg)
Tilmeldt 16. Jan 06
Indlæg ialt: 53
Skrevet kl. 15:59
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej Aminoer. Jeg skal til at åbne en service som hele hotel brancen vil kunne drage nytte af. Der er stadig lidt tid til endelig release, og jeg ville gerne finde ud af hvad hotellerne synes om tiltaget.

Dette havde jeg tænkt mig at gøre ved at udsende et spørgeskema pr. mail, med mulighed for at vinde et par flasker vin.

Men?

1. Må jeg lave mine egner undersøgelser, eller skal jeg have f.eks. Gallup til det?

2. Må jeg sende reklame med i spørgeskemaet, f.eks. "Jeg vil gerne kontaktes for at høre nærmere  Ja [x] Nej[]"

3. Hvad er egentlig reglerne når man udsender reklamer b2b? Jeg ved at jeg må sende direct mail (med postmanden), men gælder samme regler for mail?

Med venlig hilsen

Peter

Tilmeldt 23. Jul 05
Indlæg ialt: 378
Skrevet kl. 16:39
1. Det må du gerne selv. Gallup er ikke hævet over nogen regler.

2. Hvis du sender det pr. uopfordret e-mail - nej.

3. Du må ikke sende e-mails med henblik på afsætning af varer eller tjenesteydelser, hvis ikke modtageren forinden har bedt om det (=SPAM). Det gælder også b2b.

Hvorvidt et spørgeskema falder ind under SPAM-begrebet, ved jeg faktisk ikke. Men jeg ville være _meget_ forsigtig, hvis jeg var dig. Selvom en mail er lovlig nok, kan den sagtens være irriterende for modtageren. Jeg ville nok bruge de 4,75 på at sende materialet pr. post - det tror jeg giver bedre respons.

Tilmeldt 16. Jan 06
Skrevet kl. 17:37

Tak for svaret, selvom jeg ikke er videre begejstret for det
:-)

Det havde nu været nemmere at smide en mail af sted.

Lovgivningen er selvfølgelig til for at undgå at firmaer ikke smider mails til
2 millioner firmaer verden over i løbet af ingen tid. Løsningen? Hvorfor ikke
give folk mulighed for lovligt, at kunne sende mails ud, hvis de f.eks. betaler
et gebyr på 10 øre pr. mail. Så er man da sikret (næsten) samme seriøsitet som
brevpost.

Hvis man ikke kan blive enige om hvem pengene skal gå til, er vi nok flere
herinde der er med på en deler.

Med venlig hilsen
Peter Juel
Fra Aabenraa
Tilmeldt 25. Jul 06
Indlæg ialt: 1269
Fra  PB Tryk & Grafik v/Peter Boyford Skrevet kl. 18:07
Nu kender jeg ikke din service, men her er en fremgangsmåde, som du måske kan bruge:

Ring til hotellet og sig "Goddag, xxxx, jeg ringer fra yyyy. Jeg er ved at markedsføre en ny service som jeg meget gerne vil have tilbagemeldinger på inden det går i luften. Må jeg have lov at sende en email til dig med et spørgeskema? Du deltager i lodtrækning om et par flasker god vin som tak for din ulejlighed."

Du kan i værste fald få et nej. Der er ikke så mange der vil blive irriteret over en sådan henvendelse, hvis du husker at respektere et nej og ikke trækker samtalen i langdrag.

Læg vægt på at fortæl at du er i opstartsfasen og har brug for deres hjælp.

Måske det er brugbart for dig?

Vh
Peter

http://pbtryk.dk: Danmarks billigste bannere!

Fra Næstved
Tilmeldt 27. Oct 05
Indlæg ialt: 1663
Fra  xxx Skrevet kl. 18:34
Dato: 30-08-2006 18:07:18 Forfatter: pbtryk.dk

Ring til hotellet og sig ''Goddag, xxxx, jeg ringer fra yyyy. Jeg er ved at markedsføre en ny service som jeg meget gerne vil have tilbagemeldinger på inden det går i luften. Må jeg have lov at sende en email til dig med et spørgeskema? Du deltager i lodtrækning om et par flasker god vin som tak for din ulejlighed.''

En opringning på den måde ville jeg tage seriøst for den er høflig begrænset og informativ - med muligthed for lidt vin hvis jeg er den heldige *S*

Venligst

René Buch

Tilmeldt 16. Jan 06
Skrevet kl. 21:56
Tak for tippet. Den fremgangsmåde vil jeg bestemt bruge. På denne måde undgår jeg også at sende 400 breve ud, uden at få noget resultat. Det viser sig nok hurtigt om det er 1 ud af 100, eller 30 ud af 100 der siger ja tak.

Med venlig hilsen
Peter Juel
Fra Hals
Tilmeldt 16. Aug 06
Indlæg ialt: 87
Skrevet kl. 22:58
Hej Peter,

Der er ingen tvivl om, at fremgangsmåden med telefonen faktisk er langt den bedste - en Direct Mail (spørgeskemaet) giver som hovedregl mellem 2-5% responds...så har den endda været god!!!

- har du overvejet faktisk at snuppe spørgeskemaet mens du har dem i telefonen!! Selvom folk siger jatak til at deltage i telefonen, er det ikke altid de får det gjort alligevel, når de så skal til at udfylde skemaet! Nu kender jeg naturligvis ikke størrelsen på dit spørgeskema - det er selvfølgelig også afgørende for om det kan lade sig gøre "over the phone"!

Det er iøvrigt god etik, at tilbyde dem resultatet af undersøgelsen! Det har ihvertfald lært hos et anylysebureau engang! Men det er selvfølgelig op til dig om du vil sende dem en rapport - det kan jo f.eks. være pr. mail.

Held og lykke med projektet.

Fra Aabenraa
Tilmeldt 25. Jul 06
Fra  PB Tryk & Grafik v/Peter Boyford Skrevet kl. 23:12
Faktisk kunne jeg foreslå dig at gå ned i det nærmeste supermarked og få en aftale med en vinkyndig om at købe et mindre parti forholdsvist gode vine til en 40-50 kr. pr stk. Giv så to flasker vin til ALLE som bare har deltaget i spørgeskemaet. De vil føle sig lidt mere specielle og have positive associationer, når din virksomhed på sigt skal ud og sælge det faktiske produkt/service.

Du kan faktisk, når du er klar til at gå i luften, vende tilbage til de, som har besvaret spørgeskemaet og fortælle dem hvor højt du har vægtet netop deres besvarelse, overrække dem vinen samt et godt tilbud på en start-aftale med dig.

Dit return for to flasker vin pr. potentiel kunde vil sandsynligvis være meget stort.

Men den store udfordring ved at ringe til potentielle kunder er at være tilstrækkeligt assertiv. Der er ingen, der giver en meter for en dumsmart sælgertype, der taler kunden efter munden og får flettet sit produkt ind i hver eneste sætning: Du skal lytte, respektere og forstå! Og så skal du ikke overtage samtalen, hvis kunden har noget på hjerte (det er der faktisk mange der har). Det er en "samtale" - ikke en "tale".

Generelt, kan det siges (meget fordomsfuldt, ved jeg godt) at hvis du har en uddannelse som sælger - så får du ikke solgt noget. Men hvis du er mennesket i den anden ende af røret, som lytter og forstår, så opnår du respekt, anerkendelse og i sidste ende: salg!

Relationer kan ikke skabes på få sekunder - det tager tid.

Vh
Peter

Fra Hals
Tilmeldt 16. Aug 06
Indlæg ialt: 87
Skrevet kl. 23:44
Jeps - der er faktisk en grund til at man har TO ører og EN mund!  Det skal man huske på, når man tager salgsbrillerne på!! Det er faktisk muligt at tale sig ud af en ordre - så pas på!

Telefonsalg kræver en god teknik og omtanke - følgende fremgangsmåde er anbefalelsesdværdig:

1. Lav et telemanus med dit budskab - det skal være tilpasset det segment du kontakter!

2. øv dig godt på det - du skal passe på ikke at komme til at lyde som om du læser op! Det skal sidde ligeså godt fast som "elevatortalen"!!

3. Vær helt på det rene med målet for opkaldet! Skal det ende med et møde, et salg, registrering eller noget helt andet!

4. Nævn udbytte og værdier for kunden indenfor de første 5-10 sekunder - ellers er der stor risiko for at tabe personen i den anden ende!!

5. Vær konkret - undgå at "væve" - så går du galt i byen!!

Mit motto omkring salg: Vær "fræk" - men IKKE "flabet"! Det er korrekt, at ingen kan fordrage en oversmart sælger - men pas nu på ikke at ende som en "sødsuppesælger"! Hvis du ikke "fanger" åbningerne og tør tage initiver, så vil mange feje dig af bordet!! Så pas nu på ikke at ende i den anden grøft! Telefonsalg er hårdt arbejde - glem ikke det!!

Fra Aabenraa
Tilmeldt 25. Jul 06
Fra  PB Tryk & Grafik v/Peter Boyford Skrevet kl. 23:59
Lige mine kommentarer til Flemmings fremgangsmåde:

1. Lav et telemanus med dit budskab - det skal være tilpasset det segment du kontakter!
- enig! Et telemanus skal indeholde en "åbningstale" og en række scenarier med "hovsa-spørgsmål" og svarene hertil.

2.
øv dig godt på det - du skal passe på ikke at komme til at lyde som om
du læser op! Det skal sidde ligeså godt fast som "elevatortalen"!!
- enig! Men det skal heller ikke lyde som om det ikke er noget, der kommer fra hjertet - altså skal du også øve dig på at "træde udenfor papkassen". hvis du støder på en helt særlig personlighed eller en uforbredt spørgsmål.

3. Vær helt på det rene med målet for opkaldet! Skal det ende med et møde, et salg, registrering eller noget helt andet!
- enig! Men vær igen klar til at gå på kompromis med dit mål. Det kunne være at du fik ting at vide under samtalen, som gør at dit mål måske burde ændre sig for lige netop denne kunde. Mange telesælgere gør den fejl, at de ikke fraviger målet med øjnene, og dermed lyder upersonlige.

4.
Nævn udbytte og værdier for kunden indenfor de første 5-10 sekunder -
ellers er der stor risiko for at tabe personen i den anden ende!!
- Der er jeg kun begrænset enig. En god lytter kan hurtigt aflæse hvilken personlighed der er i den anden ende, om det er en, der skal smøres med facts & figures eller med de bløde værdier. Det er vigtigere at du gør et PERSONLIGT indtryk af at være behagelig indenfor de første 5-10 sekunder end at gøre opmærksom på fordelene ved dit produkt/service. Husk! Du arbejder med mennesker!

5. Vær konkret - undgå at "væve" - så går du galt i byen!!
- enig! Væv kun, hvis kunden væver. Immiter kundens mønstre, lad kunden føle at det er kunden, der styrer samtalen, men hold dine konkrete ting for dit indre øje. Flet dem ind, hvor det er passende.

Det kan nok være svært at forestille sig, hvordan disse 5 punkter kan nåes på under 30 sekunder, som en samtale nogle gange kan tage, hvis kunden har travlt. Men du oplever hurtigt, at indtrykket af dig, som sælger, dannes indenfor de famøse og føromtalte 5-10 sekunder. Alt, hvad der sker herefter er baseret på indledningen.

Vh
Peter

EDIT: Denne tråd burde nok efterhånden være under markedsføring :-)

EDIT-EDIT: Et lille råd mere (som nok er til diskussion - jeg mener at dette er det bedste): Lad være med at sige noget i stil med "Jeg har iøvrigt registreret denne emailadresse til dig, xxx@yyy.zz. Kan du bekræfte at den er rigtig?". Kunden i den anden ende vil automatisk blive lidt småparanoid og undre sig over hvilke andre oplysninger du også har høstet. Samtidig har denne fremgangsmåde et ry for at være i familie med den, som annoncehajer benytter sig af.

Brug hellere lidt tid og få et godt grin sammen over besværlighederne ved at skulle stave emailadressen over telefonen - selvom du måske allerede i forvejen har høstet emailadressen, just in case.

Eks. "P som Peter, B som Birger, tryk - altså ligesom et stempel gør.. Eller en tommelfinger på en knap, haha."

Side 1 ud af 2 (14 indlæg)