Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Rosenstand fraråder brug af Javascripts, Men....

Side 4 ud af 5 (47 indlæg)
Fra Aalborg
Tilmeldt 14. Apr 07
Indlæg ialt: 51
Fra  WEB U Skrevet kl. 13:36
Hvor mange stjerner giver du? :

Janno Damgaard Lassen:

Claus Mandal:
Jeg gætter på at selv om siderne er forældreløse og jeg smider dem i XMLen, så vil Google klart vurdere dem som tilhørende mit site. Altså jeg står inde for dem, men med lavere prioritet (som også kan sættes for de enkelte sider i XMLen).

Jeg tror ikke du gætter rigtigt... alt andet lige, vil flere interne links til en side have stor effekt på rangeringen. Selvfølgelig tilhører de dit site da de ligger på domænet, men absolut ikke i samme grad som sider der er internt linkede.
Et eller andet sted giver det sig selv at det er sådan det hænger sammen, ellers var der jo ingen grund til at rode med sin interne linkstruktur.

Skriver du at 2+ links på en side til en anden side, på samme domæne, er bedre end 1?

WEB U - Vi har løsningen der kan gøre opdateringen af din hjemmeside lettere end nogensinde før!

Fra København N
Tilmeldt 5. Mar 09
Indlæg ialt: 639
Skrevet kl. 14:56

Claus Mandal:

Skriver du at 2+ links på en side til en anden side, på samme domæne, er bedre end 1?

Næsten...
2+ links fra 2+ forskellige sider er bedre end 1.
Der er tests der har vist at google kun vurderer det første link til en side.

Læs om de 3 rygestop faser på www.endeligikkeryger.dk og lær om hypnose på www.hypnose1.dk

Fra Aalborg
Tilmeldt 14. Apr 07
Fra  WEB U Skrevet kl. 15:20

Janno Damgaard Lassen:

Næsten...
2+ links fra 2+ forskellige sider er bedre end 1.
Der er tests der har vist at google kun vurderer det første link til en side.

Der er heller ingen logisk grund til at flere, ens links, skulle være bedre fra samme side, det siger jo ingenting. Men hvorfor har de så værdi når de placeres på forskellige sider? Der forsvinder min logik, da det stadig på samme domæne, og kan fuskes med. Det er jo enkelt at lave.

WEB U - Vi har løsningen der kan gøre opdateringen af din hjemmeside lettere end nogensinde før!

Fra København N
Tilmeldt 5. Mar 09
Indlæg ialt: 639
Skrevet kl. 15:33

Fordi links både er godt for søgemaskinernes robotter så de kan finde rundt, og for brugerne hvis du linker til relaterede sider er det fint.

Hvis du bare linker uhæmmet som du beskriver som at fuske, er algoritmen skruet sådan sammen at dine enkelte links får mindre værdi.
Relaterede links er af stor betydning. Eller sagt på en anden måde, der kigges ikke bare på om du linker, men også på hvordan du gør det...

Læs om de 3 rygestop faser på www.endeligikkeryger.dk og lær om hypnose på www.hypnose1.dk

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9731
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 16:08

Claus Mandal:

Hvis vi antager XMLen indeholder alle ens sider, ens menu linker til alle sider, og ens HTML sitemap linker til alle ens sider. Mener du så XMLen er unødvendig eller skader?

Ja

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 16:11

Claus Mandal:

Hvis vi antager XMLen indeholder alle ens sider, ens menu linker til alle sider, og ens HTML sitemap linker til alle ens sider. Mener du så XMLen er unødvendig eller skader?

Ja

Fra Aalborg
Tilmeldt 14. Apr 07
Fra  WEB U Skrevet kl. 17:19

Mikkel du er tvetydig indimellem Smile Ja til skade eller unødvendig eller begge?

Fra Aalborg
Tilmeldt 14. Apr 07
Fra  WEB U Skrevet kl. 17:29

Janno Damgaard Lassen:

Fordi links både er godt for søgemaskinernes robotter så de kan finde rundt, og for brugerne hvis du linker til relaterede sider er det fint.

Det er forståeligt, men ulogisk på samme domæne, hvis fx ens menu/sitemap indeholder alt. Men så siger du også at logik ikke er den drivende faktor her. HVIS, som jeg skriver til Mikkel, at alt er på plads i XMLen, menu og HTML sitemap(eller bare en af dem), er der så stadig mening i at krydslinke siderne imellem?

Janno Damgaard Lassen:
Hvis du bare linker uhæmmet som du beskriver som at fuske, er algoritmen skruet sådan sammen at dine enkelte links får mindre værdi.
Relaterede links er af stor betydning. Eller sagt på en anden måde, der kigges ikke bare på om du linker, men også på hvordan du gør det...

Der er selvfølgelig styr på svindel, ingen tvivl. Men hvornår er det så fusk, når jeg har 2 eller 10 krydslinks på hver side? Blogs har ofte minimum 2-3 via toppen med menuen og bunden via links og tit til højre/venstre via cloud eller arkiv osv.

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 17:29

Det er både helt unødvendigt og kan skade

Fra København S
Tilmeldt 1. Apr 09
Indlæg ialt: 406
Fra  catch! Skrevet kl. 18:22

Så altså, for lige at tærske langhalm på emnet, så spørger jeg:

Er der nogle tidspunkter, hvor sitemap.xml er en fordel?

Gratis online magasin for bartendere på bartendermagasinet.dk - blandt andet med opskrifterne på nogle af verdens bedste drinks.

Side 4 ud af 5 (47 indlæg)