Hej! Har reklameret til E&S idag, idet hverken Web.reg. eller søgning på CVR.nr. virker! Damen jeg talte med sagde, at de havde haft store problemer de sidste 3 uger. Hilsen Peter |
Ps din revisor vil gerne have advokat ind over, fordi revisors ansvarsforsikring dækker ikke juridisk bistand, derfor "må" revisor ikke stifte selskaber for dig - han må selvfølgelig godt, men han er ude på et område, hvor han ikke er dækket ind...
Altså stiftelse af holding + datter i een arbejdsgang hos koster 3600 + moms, så du betaler for meget hvis du betaler 2 x 3000 - blot til info. (og det er naturligvis de samme 125K, der anvendes ved stiftelsen af holding og herefter datter) Det er lovligt at lade kapitalen rulle 1 gang som nævnt, men ikke flere gange...
ps - lige et par generelle bemærkninger i denne anledning:
Flere alternative udbydere lader kapitalen rulle et utal af gange, hvorved en perlekæde af selskaber opstår, denne perlekæde udgøre herefter såkaldte skuffeselskaber, som så sælges for 125000 + gebyr. Visse udbydere som fx. Stakemann gør det rigtigt og korrekt, så det er absolut ikke dem jeg sigter til med denne bemærkning..
Det er imidlertid ikke en lovlig metode til stiftelse og stifter har derved handlet i strid med kravet om at kapitalen (de 125 K) skal være til stede indtil selskabet sælges. Derfor er stiftelsen som udgangspunkt ugyldig, og det er jo ikke rart at opdage i forbindelse med at den hæftelsesbegrænsning som selskabet gerne skulle være udtryk for pludselig viser sig at være varm luft.
Når sælger så fx. er en filial af et engelsk selskab eller tilsvarende uigennemskuelig konstruktion som er uden kapital (bortset fra det ene £) kan man gætte sig til, hvor meget man får ud af sit erstatningskrav i den anledning...
Uanset ydelsen at stifte et selskab måske virker ligegyldig, så er et korrekt fundament for den virksomhed man skal drive altså temmelig vigtig fremover..
Pas derfor på i forbindelse med "gør-det-selv-løsninger" at I nøje ved hvad I laver, og ikke klokker rundt og laver fejl.
Webreg opdager ikke fejlen, det gjorde de i gamle dage, hvor en jurist i styrelsen gennemså alle stiftelser, men i dag er det kun en "dum" maskine. Vær dog rede på, at ens "modpart" i eksemplet opdager det år senere, når dokumenterne granskes for at finde en vej ud af hæftelsesbegrænsningen, hvis der så er sket fejl, er det rart, at der var en lovpligtig ansvarsforsikring, der dækker skaderne..
Dette ikke kun for at sælge vores ydelse, men ligeså meget for at argumentere for, hvorfor det kan være temmelig fornuftigt at anvende en advokat med forsikring i disse tilfælde - og så er det jo ligegyldigt i den forbindelse om det er os på www.ditselskab.dk eller andre...
Men det er i hvert fald i min verden tåbeligt at spare 2 - 3000 kr. når man tager de risici i betragtning - jeg tror det er væsentligt at komme til den erkendelse.