Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

ApS - Guide søges ?

Side 3 ud af 4 (34 indlæg)
Tilmeldt 11. Jun 06
Indlæg ialt: 995
Skrevet kl. 08:56
Hvor mange stjerner giver du? :
Jeg mener professionel hjælp til lige at tage en snak om konstruktionen
Fra Farum
Tilmeldt 19. Jan 06
Indlæg ialt: 5951
Skrevet kl. 15:56
Dato: 06-09-2006 08:45:34 Forfatter: Lady_Godiva
Jeg forstår godt at man skal bruge proff. hjælp hvis man skal oprette selskaber med mange ejere og forskellige indskud etc., men i mit tilfælde er jeg ene ejer og indskuddet er kontant i banken - er det så virkeligt for svært selv at udfylde de papirer ?

Lone

Det kommer jo an på hvem man er. En håndværker vil nok aldrig begive sig af med, men du driver en bogføringsvirksomhed og har alt andet lige mere flair for det. Der skal dog laves vedtægter og stiftelsesdokumenter men har du adgang til disse oplysninger/koncepter, er det da muligt. Men prøv lige at hør Jacob om hvad han kan lave det for, og overvej så om ikke du kan tjene mere ved at bruge din tid anderledes (på bogføringsopgaver).  

Skattekonsulenterne.dk Rådgivning til revisorer og advokater   Bent Zimmermann

Tilmeldt 19. Jun 06
Indlæg ialt: 89
Skrevet kl. 14:15
Skal de 125.000,- stå på en konto som tilhører Holding selskabet eller driftsselskabet ?

Lone

Fra Horsens
Tilmeldt 17. May 06
Indlæg ialt: 499
Fra  Campaya Skrevet kl. 14:42
Begge selskaber skal eje værdier for 125.000,-

Hvis du "kun" har 125.000 i alt skal pengene være placeret i driftsselskabet. Dvs. driftsselskabet ejer 125.000 kontant og holding selskabet ejer en anden virksomhed som er 125.000 værd.

/Claus

https://www.campaya.dk - ferieboliger og sommerhuse i hele verden

Fra Horsens
Tilmeldt 17. May 06
Indlæg ialt: 499
Fra  Campaya Skrevet kl. 14:46

https://www.campaya.dk - ferieboliger og sommerhuse i hele verden

Tilmeldt 19. Jun 06
Skrevet kl. 20:02
Jeg har fundet nogle blanketter til vedtægter og stiftelse af aps. I driftsselskabet skriver jeg kontant indskud til kurs 100, men hvad skriver jeg ved holdingen - her er det jo så driftsselskabet der indgår som værdien på de 125.000,-, men hvordan formulerer jeg det ?

Lone

Fra Århus
Tilmeldt 18. Feb 06
Indlæg ialt: 4322
Skrevet kl. 20:04
Overvejet at lade din revisor/advokat hjælpe dig med det?
Du skal alligevel have en revisor når du skal have holding.

Safeticket - Dit enkle og fleksible billetsystem.

Tilmeldt 19. Jun 06
Skrevet kl. 20:10
Nej, egentlig ikke, for jeg har udfyldt alle papirerne; lavet konto til driftsselskabet med 125.000,-, fået banken til at skrive under på det, så det eneste jeg mangler er den sidste formulering, så skulle det være på plads og så i posten med det - da webreg.dk, jo stadig ikke virker, så nej, jeg synes egentlig det er lidt lidt at få en revisor til at kigge på - men det kan der selvfølgelig være flere meninger om.

Lone

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 20:18
Hej!

Du skal først stifte Holdingselskabet(125.000+stiftelsesomkostninger) Kursen er så større end 100.

Grunden er den, at du ikke må "æde af indskudskapitalen" i Holdingselskabet.

Derefter stifter du Driftsselskabet(125..000), idet du her godt må "æde af indskudskapitalen".

Hilsen

Peter

Tilmeldt 19. Jun 06
Skrevet kl. 21:01
Jeg havde ellers forstået det således at værdien i Holdingen er et driftsselskab med en værdi på 125.000,-, men sådan kan det jo ikke være hvis Holding selskabet skal oprettes før og ikke samtidigt med driftsselskabet.

Nå, jeg kan også bare få det lavet hos en revisor - troede bare ikke der var så mange ben i det, når jeg er eneejer og det er 125.000,- i kontanter der bliver indskudt - men der tog jeg åbenbart fejl.

Lone

Side 3 ud af 4 (34 indlæg)