Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

ApS - Guide søges ?

Side 1 ud af 4 (34 indlæg)
Tilmeldt 19. Jun 06
Indlæg ialt: 89
Skrevet kl. 10:30
Hvor mange stjerner giver du? :
Er der ikke en venlig sjæl der punkt for punkt, kan fortælle hvordan jeg opretter et ApS ?

Jeg har forsøgt at anvende lynservice inde på www.webreg.dk men den virker ikke - nogen som ved hvornår den kommer op at køre igen ?

På forhånd tak.

Lone

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 10:47
Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 10:58
Hej Lone!

Nej...er irrriterende med Webreg....den har været nede i hele sidste uge også, og jeg

har et par ApS`er det skal oprettes, samt nogle ændringer i enkeltmandsvirksomheder,

der skal inberettes via Digital-signatur.

Tilmeldt 19. Jun 06
Skrevet kl. 11:00
Nu bliver jeg lige nød til at spørge igen. Jeg har nu læst al den tekst igennem på www.retssal.dk og nu undrer det mig at der altid står andelshaverne. Skal man være flere om at stifte et ApS ? - kan man ikke bare være ene person om det ?

Lone

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 11:16
Jo...der behøver ikke at være flere personer for at stifte et ApS.

Det må være en trykfejl i teksten så.

Hilsen

Peter

Fra København
Tilmeldt 1. Sep 05
Indlæg ialt: 1129
Fra  SANKT PETRI ADVOKATER Skrevet kl. 20:23
Du kan gøre det selv via erhvers- og selskabstyrelsen, men du kan også vælge en ordentlig og billig løsning som for eksempel - sjovt nok - vores på www.ditselskab.dk - du finder næppe billigere og hurtigere løsning - i øvrigt kører webreg igen, men er mest stabil mellem kl. 20 - 06 !!!

PS Når nu du stifter kontant så tænk over om holding er relevant - det er lovligt at lade kapitalen rulle en enkelt gang mere og etablere datter med de "penge" du anvendte til holdingselskabet - blot til info.

Mvh

Jacob

Fra København
Tilmeldt 1. Sep 05
Fra  SANKT PETRI ADVOKATER Skrevet kl. 20:24
Du kan gøre det selv via erhvers- og selskabstyrelsen, men du kan også vælge en ordentlig og billig løsning som for eksempel - sjovt nok - vores på www.ditselskab.dk - du finder næppe billigere og hurtigere løsning - i øvrigt kører webreg igen, men er mest stabil mellem kl. 20 - 06 !!!

PS Når nu du stifter kontant så tænk over om holding er relevant - det er lovligt at lade kapitalen rulle en enkelt gang mere og etablere datter med de "penge" du anvendte til holdingselskabet - blot til info.

Mvh

Jacob

Tilmeldt 19. Jun 06
Skrevet kl. 20:59
Og rent juridisk indebærer det at man helt slipper for risikoen, eller hæfter holdingen for det som driftsselskabet laver ?

Eller hvori ligger "fidusen" i at lave et holding ? - At så kan man ikke tabe de store aktiver i firmaet for dem ejer holdingen og driften lejer dem kun, eller ?. Jeg skal ikke eje de helt store driftsmidler, bortset fra lager, så jeg tror ikke holding er relevant.

Jeg håber jeg selv kan oprette selskabet - på webreg.dk kan jeg komme til at underskrive og så kommer den op med "serveren blev ikke fundet". Er det min PC den er gal med eller sker det også for andre ?

Lone

Fra København
Tilmeldt 1. Sep 05
Fra  SANKT PETRI ADVOKATER Skrevet kl. 21:07
Gå ind på www.ditselskab.dk og læs ofte stillede spørgsmål i menuen, der er 2 ulemper og 2 fordele (og selvfølgelig andre pointer også..)
Tilmeldt 14. Dec 05
Indlæg ialt: 453
Skrevet kl. 12:08
Jeg bruger min revisor, C.Torlund, til at oprette Aps''et ... og som et holding, dvs. med 2 selskaber. Men åbenbart kræver de fleste revisorer at der også skal en advokat ind over. Og så er det 3000 extra per selskab (et til dit Aps og et til Aps-holding''et)........

NB: Til gengæld kan jeg heller ikke kommer ind på webreg - "prøv igen senre" står der....

Martin
Side 1 ud af 4 (34 indlæg)