Også tak til dig Mikkel for svaret. Rart at vide, at der er retspraksis for opgørelse af erstatningen. Skal jeg tillægge moms på hele beløbet eller er det kun på prisen for kopiering (de første 1500,- kr)? Nu blev det også lige et regnskabsspørgsmål |
Og når de så nægter at betale, kan du bruge mindst det dobbelte beløb på en advokat, uden at være sikker på, at få dine penge igen.
Du skal endelig true dem med høje beløb, advokat osv. men klap nu ikke i hænderne over at have tjent nogle nemme penge. Det er ikke så lige til, som flere i tråden beskriver, og jeg tvivler på at mere end én person der har skrevet indlæg (udover jeg selv) faktisk selv har prøvet det.
Hvis det var USA så var sagen en anden. Men i Danmark skal man kunne bevise at man direkte har lidt et tab, hvilket er ganske svært. Og for 2 produktbilleder som jeg opfatter at det er, er der ikke den store chance for at du har lidt et tab.
Jeg synes absolut også at det skulle være nemmere at kræve erstatning i sådanne sager, men desværre er vi for blødsødne i Danmark.
Jeg har selv oplevet at få kopieret både tekster og billeder og endda også ca. 75 % af et helt website. Hver gang har jeg fået juridisk assistance og der er absolut ikke plus på den konto.
Du kan selvfølgelig håbe på, at "tyven" får dårlig samvittighed og betaler af frygt for inkasso osv. God fornøjelse.