Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvor meget er et foto værd?

Side 4 ud af 4 (38 indlæg)
Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9730
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 11:32
Hvor mange stjerner giver du? :

> sagen burde være ude af verden nu hvor de har fjernet billederne og givet mig en undskyldning

At fjerne billederne gør ikke at deres erstatningsansvar forsvinder

> De var jo uvidende om, at det var ulovligt at bruge andres billeder

Uvidenhed er ALDRIG en brugbar undskylding

> og iøvrigt er vi jo kollegaer..... !!

Det gør sådan set bare sagen værre, da der så kan være tale om brud på Markedsføringsloven også :)

Hvis du sender sagen til en advokat vil der i første omgang ske det, at advokaten sender et "trusselsbrev", hvori det fremgår, at hvis der ikke betales, så sendes sagen til retten.

Det kan dog sjældent anbefales, at du faktisk tager sagen i retten. Dels er der altid risikoen for at tabe - uanset hvor urimeligt det måtte være, og dels skal du bruge en del tid på det (som du i stedet for kunne bruge på at tjene penge).

Fra Skive
Tilmeldt 14. Jul 09
Indlæg ialt: 11
Skrevet kl. 11:42

Hej Miriam,

Du skal have fat i et advokatfirma, der rådgiver indenfor immaterielle rettigheder.

Jeg har tidligere brugt advokatfirmaet Zacco Denmark, men de ligger i den dyre ende...

Mange hilsner,

Rikke Boe

Fra Svendborg
Tilmeldt 1. Apr 09
Indlæg ialt: 658
Fra  Mustus Skrevet kl. 11:51

Hej Henrik.

Det tog lige 3 min.

Næste gang spørger jeg dig før jeg bruger flere timer på google Big Smile

Mange tak for tippet.

Mikkel du har nemlig helt ret.... og så skal de da ikke fortælle mig, hvorfor jeg sender en faktura. Hvis jeg bare ville have en reaktion, kunne jeg jo have startet med at ringe eller skrive og bede dem fjerne billederne. Hvorfor bruge tid på at skrive en faktura.

Med hensyn til tiden, så bruger jeg den gerne på (lige præcis) denne sag .

Med hensyn til omkostningerne, kan jeg godt se, hvad du mener.... hm. Det må jeg tænke over.

Også tak til dig Rikke. En rigtig god advokat kan vel også forudsige udfaldet  Smile

Fra Stenløse
Tilmeldt 8. Apr 06
Indlæg ialt: 1584
Fra  NordicCall.dk Skrevet kl. 11:52

Selvom det ville være rart og måske rimeligt at få pengene, så skal man jo også vurdere om dyre advokater kan betale sig, det er jo både rådgivning og evt. hjælp til en sag.

Har tidligere i et andet firma kørt en sag om erstatning på knap en mil og allerede der i forhold til hvad man fik medhold i de skulle betale, så var det ikke nogen god forretning.

Tilmeldt 29. Nov 10
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 12:02

Miriam Frank:
Det tog lige 3 min.

Har lagt mine penge hos Bender von Haller Dragsted i et par sager tidligere. Altid været drøn professionelle i deres vurderinger af hvornår slagmået skulle tages eller hvor det ikke skulle tages. De ved også hvad de skal tage for det!Smile

Om man skal køre en sag eller ej kan du kun selv afgøre. Det er ikke altid det økonomiske, der nødvendigvis skal være motiveret. Man kan jo have en skjul dagsorden om at skubbe lidt økonomisk til konkurrent, ikke lide den pågældende osv....

Fra Svendborg
Tilmeldt 1. Apr 09
Fra  Mustus Skrevet kl. 12:14

Henrik Krogh:
Om man skal køre en sag eller ej kan du kun selv afgøre. Det er ikke altid det økonomiske, der nødvendigvis skal være motiveret. Man kan jo have en skjul dagsorden om at skubbe lidt økonomisk til konkurrent, ikke lide den pågældende osv..

Meget rigtigt Wink .... eller lidt af hvert. 

Fra København K
Tilmeldt 30. Jul 08
Indlæg ialt: 498
Fra  Tame Skrevet kl. 13:06

Noget nyt i sagen Miriam? :-)

Mange hilsner,

Christian

Planday - Nem og mobil vagtplanlægning

Fra Svendborg
Tilmeldt 1. Apr 09
Fra  Mustus Skrevet kl. 13:28

Hej Christian.

Tja... Webshoppen fjernede billederne, men betalte ikke den fremsendte faktura. Efter samtale med en ,efter sigende, meget dygtig advokat på området besluttede jeg, ikke at ville bruge mere tid på sagen.

En dommer ville tage hensyn til at billederne var blevet fjernet efter andmodning og ville sandsynligvis kun give medhold i et beskedendt beløb. Dertil ville sagsomkosningerne måske blive takseret til højst 5000,- kr. selvom mine omkostninger kunne blive ti gange så store. Så selv med en retshjælpsforsikring ville jeg risikere at tabe penge på at køre denne sag.

Jeg kan se at webshoppen ikke længere forhandler samme mærke, som jeg og i det hele taget ser ud til at gå rigtig skidt med store nedsættelser. Så derfor er hun ikke længere en konkurrent til mig og derfor heller ikke værd at spilde mere krudt på.

Sådan endte denne sag indtil videre, men det er langtfra sikkert at jeg vil lade stå til, hvis det skulle ske igen. Nu er jeg jo bedre forberedt :-)

Mange hilsner Miriam

Side 4 ud af 4 (38 indlæg)