Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Ansættelseskontrakt

Side 1 ud af 2 (14 indlæg)
Fra Valby
Tilmeldt 5. Dec 05
Indlæg ialt: 880
Skrevet kl. 11:22
Hvor mange stjerner giver du? :
Vi står i den lykkelige situation, at vi skal til at ansætte den første medarbejder (han er fundet) som ikke er partner/investor eller lignende. Hurra for det!

I den forbindelse skal vi selvfølgelig have en ansættelseskontrakt, og vil høre om der er nogle af jer der har nogen erfaringer i vil dele ud af, evt hint til vejledninger i hvordan sådan en fætter skal skrues sammen?

Tænkte middelbart på følgende

• Stillingsbetegnelse

• Stillingsbeskrivelse

• Ansættelsesdato

• Løn

• Arbejdstid / frokost betalt af medarbejder selv

• Næste lønforhandling (hvordan)

• Prøveperiode på 3 måneder

• Fleksible arbejdstider

• IT politik (vil fx ikke have at der går 3 timer dagligt med Messenger)

En eksisterende skabelon vil selvfølgelig også være dejligt.

Uden alle omstændigheder er tanken at vi lige vil smide den forbi vores advoikat til sidst - det er bedst sådan.

Håber at få en masse fantastiske input.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 14:44
Hej christian!

Prøv at kigge under www.virk.dk under ansættelseskontrakter, hvor der er nogle eksempler.

Elller under www.retssal.dk søg under ansættelseskontrakter.

Hilsen

Peter

Tilmeldt 23. Aug 06
Indlæg ialt: 360
Skrevet kl. 14:49
Fra Valby
Tilmeldt 5. Dec 05
Skrevet kl. 15:14
Tak til jer begge - vil lige prøve at se om de ting der er dækker de behov jeg har .

Hvis der er andre der har ideer eller praktiske erfaringer (det man indser bagefter den er underskrevet), er de meget velkomne.

Fra Chlorakas
Tilmeldt 9. Jan 06
Indlæg ialt: 2169
Skrevet kl. 15:21
Hej Christian

På baggrund af erfaring med at ansætte flere hundrede mennesker gennem tiden, vil jeg først og fremmest give dig et råd:

Tag dig god tid og vær grundig.

Faktisk behøver du ikke at stresse helt vidlt. Det er fuld ud lovligt at komme med ansættelseskontrakten efter et par uger. (men ikke altid smart af medarbejderhensyn)

Hvis jeg var dig, ville jeg kontakte et af de HR-firmaer, som lever af at være personaleafdeling outsourset for små og store virksomheder. Der er så mange ting man skal tænke på og det er så svært, så selv garvede HR folk igen og igen begår fejl, når det går stærkt.

Hilsen Anders

Nordic Key Account Manager hos Partner-Ads.com
Medstifter af Marketers.dk, det danske Affiliate Marketing Forum.  Og ejer af Saugstrup.org, redaktionel linkbuilding. 

Fra København
Tilmeldt 1. Sep 05
Indlæg ialt: 1129
Fra  SANKT PETRI ADVOKATER Skrevet kl. 20:39
Hvis jeg var dig, ville jeg inddrage advokaten før du viser kontrakten til den ansatte. En advokat bør ikke anvende mere end 1 time på kontrakten, og med lidt held kan du endda få ham til at lave en standard, du kan anvende fremover. 1 time hos os er 1500 + moms. Du er selvsagt velkommen
Fra Valby
Tilmeldt 5. Dec 05
Skrevet kl. 21:04
Dato: 31-08-2006 20:38:50
Forfatter: Advokat Jacob Tøjner - www.ditselskab.dk
Hvis jeg var dig, ville jeg inddrage advokaten før du viser kontrakten til den ansatte. En advokat bør ikke anvende mere end 1 time på kontrakten, og med lidt held kan du endda få ham til at lave en standard, du kan anvende fremover. 1 time hos os er 1500 + moms. Du er selvsagt velkommen

Det var nu også planen at tage den med advokaten før medarbejderen

Tak for buddet, men 1500 plus moms i timen er lige i overkanten. Vores faste advokat er lidt mere nede på jorden med regningerne
Fra København
Tilmeldt 1. Sep 05
Indlæg ialt: 1129
Fra  SANKT PETRI ADVOKATER Skrevet kl. 21:12
Nu er det jo ikke timeprisen, der er afgørende, det er timetallet, der er afgørende. Det overses ofte af advokatens kunder. Vores priser er i øvrigt "nede på jorden" i hvert fald i KBH, hvor snittet ligger på 2143 i timen - tænk engang - gennemsnittet..

Du snupper bare jers faste advokat, mit indlæg var bare et billede på, at det næppe kan betale sig for dig at anvende en dags tid på at udarbejde en kontrakt, når du kan få det gjort godt og billigt på ingen tid.. Over and out.

Fra Valby
Tilmeldt 5. Dec 05
Skrevet kl. 21:23
Var helt med på dit indlæg, og priser mig lykkelig for at have HQ i Aalborg
Det var heller ikek et angreb på jeres priser - bare en konstatering af vores "husadvokat" ville få opgaven under alle omstændigheder.

...men vi er da forrygende enige i at det bedre kan betale sig at få en en advokat til at bruge en times tid på det, fremfor at spilde en hel dag på det - så er 1500 jo ingenting.

Evt lidt aminorabat til de stakkels kjøwenhavnere som bliver flået for 2100 i timen?

Tilmeldt 17. Aug 05
Indlæg ialt: 577
Skrevet kl. 23:55
Dato: 31-08-2006 21:22:37 Forfatter: netMedia.dk Var helt med på dit indlæg, og priser mig lykkelig for at have HQ i Aalborg

Evt lidt aminorabat til de stakkels kjøwenhavnere som bliver flået for 2100 i timen?

Blot en lille konstatering. Timeprisens størrelse hænger meget tit sammen med niveauet af rådgivningen. Brug evt en billig "husadvokat" indtil der bliver tale om problemstillinger der kan være omkostningstunge.

M.h.t. ansættelseskontraktens udformning kan man kontakte den fagforening som repræsenterer det pågældende område og spørge dem til råds - så får man et godt billede af hvad der især lægges vægt på - det er trods alt fagforeningen man kan komme rigtig meget op at toppes med, hvis man laver noget kluns.

Med venlig hilsen

Lars C

Side 1 ud af 2 (14 indlæg)