Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Telefonsælgere fra "Google"

Side 1 ud af 3 (29 indlæg)
Tilmeldt 26. Aug 06
Indlæg ialt: 14
Skrevet kl. 10:19
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej alle sammen!

Jeg er nu en del gange blevet ringet op at flere forskellige sælgere fra Google. De vil sælge mig tjenesten AdWords som mange sikkert er kendt med. En dag tog jeg så tid til at høre mere om det.
Sælgeren havde kun tre pakker med klik, på henholdvis 3900, 7000 og 14.000 kroner. (tallene er cirka).

Jeg bed mærke i den billigste da, de andre var for dyre til en start. 1150 klik til 3900kr eksl. moms.

Da jeg gav udtryk for at være ret interesseret ville han, så maile det vi havde snakket om så jeg havde noget på skrift. Jeg modtager kort tid efter en email med de kortfattet oplysninger, han havde fortalt om, sat op i en tabel. Men øverste på mailen står der "Kontrakt".

Han ringer mig nu op igen for at høre om jeg har modtaget hans mail. Jeg spør selvfølgelig indtil "Kontrakt", hvorefter han svarer at jeg bare skal besvare mail og skrive "OK". Og at det skulle være min "underskrift" på kontrakten. Som så egentlig bare skulle være et ok for at gå videre med min sag. Det gør jeg så... måske dumt af mig... ved det ikke endnu?

Jeg begynder nu at undre mig lidt over denne "Kontrakt", og undersøger sagen lidt. Først tjekker jeg adressen på mailen jeg fik. Denne tilhører et enkeltmands firma der hedder "Fair Play" eller "FP" og ikke Google. De har ingen hjemmeside eller nogen form for officiel eller offentlig tilgængelig repræsentation af virksomheden. Alle kontakt mailadresser inklusiv den sælger jeg snakkede med er af typen "gmail", som er Google''s svar på Hotmail. Altså en gratis mail. Det er ikke forbudt, men virker dog lidt underligt!

Jeg undersøger nu også Google''s egen hjemmeside for at finde en forbindelse mellem FP og Google. Dette lykkedes dog ikke. Men jeg bliver hurtigt klar over at Adwords priserne på Google''s side og dem jeg fik oplyst af FP ikke stemte overens.

På Google''s side oplyser de at det koster 400kr at starte en AdWords kampange og at man efterfølgende får en faktura på de klik man så har brugt. og at der findes flere kategorier af kliks, også prisklasser. Der er altså ingen pakker på 3900kr.

Alt dette her virker meget mærkeligt, syntes jeg. Er FP mon bare nogen der lægger deres egen pris på de eksiterende Google priser, for deres telefonservice. Så kunne man jo selv oprette sig på google, uden dette mellemled. Eller er det svindel og bedrag?

Man kan vel stadig kun forpligte sig til at betale med en fysisk underskrift(faxet, scannet og mailet eller sendt med posten) eller med Digital signatur. Et ok i en mail virker meget uproffesionelt.

Siden har jeg også hørt at der findes personer, med adskillige computere, der får penge for at klikke på disse AdWords annoncer, så ens klik hurtigere bliver brugt. Jeg kunne ikke forstille mig at Google selv sætter dette i værk, men er det mon virksomheder som FP der gør dette?

Jeg er meget i tvivl om mine antagelser om dette er korrekte og korrekt begrundet. Er der mon nogen herinde der har støt på lignede telefonsælgere eller specifikt dette firma "FP"?

Jeg tager også gerne imod råd osv. om hvad jeg burde gøre i denne situation.

På forhånd tak!

Mvh

Donnie

Fra Hals
Tilmeldt 16. Aug 06
Indlæg ialt: 87
Skrevet kl. 10:42
Tilmeldt 26. Aug 06
Indlæg ialt: 14
Skrevet kl. 11:53
Tusind tak Flemming

Det er godt at en email ikke er juridisk bindende og at det ikke kan bruges som bevismateriale, så har jeg det på det rene.

Jeg er egentlig også mest interesseret i om der er andre der har være ude for lignende, eller har haft kontakt en sælger, der udgiver sig for at arbejde for Google. Så jeg/alle kan forholde os til om dette er en fupvirksomhed eller nogen der bare skummer fløden for uvidne personer.

Fra Hals
Tilmeldt 16. Aug 06
Indlæg ialt: 87
Skrevet kl. 12:25
Hej Donnie,

Så abolut velbekom - den slags uærlig business skal bekæmpes!!

Jeg har stor respekt for virksomheder der vil lave forretning - men for pokker jeg er sur på "annoncehajer" og ligende virksomheder, der, efter min opfattelse, ikke handler med reelle hensigter!

Der er desværre mange virksomheder er kontaktes af personer, der udgiver sig for det absolut bedste medie for en given branche! Det kan være meget svært at gennemskue - specielt fordi "annoncehajerne" desværre er så pågående og udnytter mange forskellige taktikker! I mit tidligere virke som Marketingchef, er jeg sågar blevet kontaktet af en virksomhed der forsøgte at overbevise mig om, at han ringede fra TDC forlag og "bare lige" skulle tjekke vores oplysninger....men så bad jeg ham om at sende vores fælles underskrevne aftale....så knallede han røret på! Så vær på vagt - de skyr INGEN midler!

Faktisk arbejder jeg PT. på at lave en række "Gå hjemmøder" her i det Nordjyske sammen med Erhvervscenter Nordjylland og de respektive erhvervskontorer i området. Jeg vil gerne, med udgangspunkt i et simpelt værktøj, være med til at minimere uretsmæssige annoncetegninger i både skrevne medier og internet.

Du kan på min hjemmeside www.k5m.dk finde det omtalte værktøj, der somend blot er et Excel Regneark". Det kan være med til at styre dine PR/Markedsføringsaktiviteter. Det stopper ikke annnoncehajernes - men hvis du har planlagt aktiviteterne for et år af gangen, så kan du minimere risikoen ganske væsentligt! Værktøjet kan naturligvis bruges ganske kvit og frit - så god arbejdslyst.

Fortsat held og lykke med forretningen!

Tilmeldt 23. Jul 05
Indlæg ialt: 378
Skrevet kl. 12:38
Lige et indspark:

Det er godt at en email ikke er juridisk bindende og at det ikke kan bruges som bevismateriale, så har jeg det på det rene.

En e-mail er, som det også fremgår af artiklen, som udgangspunkt juridisk bindende, og en e-mail kan meget vel bruges som bevis for at en aftale er indgået.

At svare "OK" tilbage på en kontrakt/aftale modtaget på e-mail vil i de fleste tilfælde være svær at bortforklare som andet end en accept af aftalen.

Fra Pompano Beach, Florida, USA
Tilmeldt 19. Apr 06
Indlæg ialt: 3762
Fra  Concept Interest TCON Services LLC Skrevet kl. 15:05
Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9738
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 15:13
Der er desværre en hel del virksomeder der ringer rundt og udgiver sig for at være Google. Det er ALTID løgn og bedrag. Google bruger IKKE telefonsælgere og har IKKE engageret eksterne telesalgsvirksomheder til at sælge deres produkter.

At udgive sig for andre end den man er er bedragerisk, og jeg er overbevist om at du kan ophæve aftalen med netop begrundelse i, at du troede du indgik en aftale med Google.

Der er mange andre virksomheder, der på en god og ordentlig måde hjælper virksomheder som din med at bruge medier som Google AdWords - på samme måder som der findes specialicerede medierådgivere indenfor TV-reklamer, PR og direct marketing. Men disse virksomheder udgiver sig ikke for andet end de er, og de fleste har en hel anden form for gennemsigtighed i deres priser, end det du har oplevet.

Fra Frederiksberg
Tilmeldt 27. Mar 05
Indlæg ialt: 30
Skrevet kl. 15:33
Hej,

Det passer jo ikke helt at google ikke samarbejder med marketing virksomhed mht. adwords markedsføring. Der findes virksomheder der varetager markedsføring for andre virksomheder.

Jeg ved da at sådan nogen som  www.3c-ads.dk gør meget i den slags, også en svensk virksomhed  www.eastpoint.se 

De påstår begge at få en bedre fordel, dvs. de kan få samme adwords til færre penge.

Er det sandt?

/Conv...

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9738
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 16:59
> Det passer jo ikke helt at google ikke samarbejder med marketing virksomhed mht. adwords markedsføring.

Google har ikke samarbejder med andre marketingvirksomheder om salg af deres produkter, og Google har ikke - hverken direkte eller indirekte, telesælgere ansat. Så hvis man bliver ringet op ved man det er bedrag.

Google sælger deres annoncer til både virksomheder og bureauer - på samme måde som alle andre annoncemedier. Og nogle af disse virksomheder har så valgt at indgå i et kommisions-samarbejde kaldet GAP. Men selv dem der indgåt i GAp er stadig IKKE sælgere for Google, de representerer ikke Google og det er ikke ansat af Google. Og uanset om man er GAP''er eller ej, er der ingen særlige fordele at hente udover viden og erfaring.
Fra Pompano Beach, Florida, USA
Tilmeldt 19. Apr 06
Indlæg ialt: 3762
Fra  Concept Interest TCON Services LLC Skrevet kl. 17:13
Dato: 26-08-2006 15:33:12 Forfatter: Convinius

Hej,

Det passer jo ikke helt at google ikke samarbejder med marketing virksomhed mht. adwords markedsføring. Der findes virksomheder der varetager markedsføring for andre virksomheder.

Jeg ved da at sådan nogen som www.3c-ads.dk gør meget i den slags, også en svensk virksomhed www.eastpoint.se

De påstår begge at få en bedre fordel, dvs. de kan få samme adwords til færre penge.

Er det sandt?

/Conv...

Nej - det er i bund og grund ikke sandt. Jeg er selv GAP (Google AdWords Qualified Professional), og jeg kan bekræfte, at der INGEN fordele er for kunden hos en GAP i retning af lavere priser. I alle fald ikke direkte. Indirekte KAN der være det, fordi en GAP må formodes at kunne alle de smarte tricks, der givere flere klik for færre penge. 

En GAP er blot en person, der har bestået en prøve, som kræver en vis erfaring med AdWords - og så skal han have dokumenteret at have kørt AdWords kampagner for et vist beløb. Mere er der ikke i det. Du kan læse mere her, hvis du har lyst. Der er mange, der ikke er GAP, som er mindst lige så dygtige til at administrere AdWords kampagner. Det eneste, du kan vide, hvis du har med en GAP at gøre er, at han trods alt har prøvet det før, og at han kan svare på en række spørgsmål i en "eksamen".

Hvis du vil være sikker på, at du er i seriøse hænder, skal du holde dig til udbydere, der beder dig afregne klik direkte med Google. Så ved du med 100% sikkerhed, hvad du får for dine penge! 

Side 1 ud af 3 (29 indlæg)