Største minus ved Magento, er at der ikke at istedet for at købe en tjeneste, så køber kunden et udviklingsprojekt. Det betyder at kunden er tvunget til at betale en masse dyre konsulent timer, bare fordi der skal opgraderes til næste version, fundet et sikkerhedshul eller lignende. Magento og andre Open Source løsninger er rigtigt gode alternativer til, at udvikle en shop fra bunden eller hvis man selv kan programmerer, men i forhold til en hosted løsning bliver Total Cost of Ownership altid meget større på Open Source vejen. Beklageligvis er det rigtigt nemt at sælge Open Source til de stakkels e-købmænd, der bliver lokket af at softwaren er gratis. There is no such a thing as a free lunch!
|
Lundsby:Største minus ved Magento, er at der ikke at istedet for at købe en tjeneste, så køber kunden et udviklingsprojekt. Det betyder at kunden er tvunget til at betale en masse dyre konsulent timer, bare fordi der skal opgraderes til næste version, fundet et sikkerhedshul eller lignende.
Magento og andre Open Source løsninger er rigtigt gode alternativer til, at udvikle en shop fra bunden eller hvis man selv kan programmerer, men i forhold til en hosted løsning bliver Total Cost of Ownership altid meget større på Open Source vejen. Beklageligvis er det rigtigt nemt at sælge Open Source til de stakkels e-købmænd, der bliver lokket af at softwaren er gratis. There is no such a thing as a free lunch!
Jeg er med på forskellen mellem selv at hoste noget og så bare tilgå en service. I min konsulent forretning er de produkter vi fremstiller og selv bruger alle "software as service".
Når det så er sagt så skal der ikke bruges flere konsulent timer på Magento end der skal på fx DanDomain. Man skal jo lave et design på begge platforme, om end der er flere muligheder for et frit design på Magento.
Mht opgraderinger til næste version, så klares dette automatisk via Magento Connect. One click upgrade (samt installation af ny features i såkaldte "extensions").
Nu sidder jeg meget med SharePoint i min konsulent geschäft og her skal ALT udvikles fra bunden. SharePoint er mere en platform end en applikation. Så'n er det IKKE med Magento. Vi bruger slet ikke udvikler timer i de shops vi sætter op. Det er rent photoshop og html. Det afspejler sig jo også i vores pris. 9.995,- hvor de 2000 går til hosting og betalingsgateway første år giver 8000 tilbage at designe og sætte shoppen op (og i Juli leverer vi endda hele to unikke design udkast).
Jeg er selvfølgelig farvet, men jeg valgte udelukkende at gå ind i denne branche pga Magento. Havde Varien ikke lavet dette produkt, tror jeg aldrig jeg havde startet en virksomhed der lavede webshops. Produktet har skabt nye grænser for hvad et open source (gratis) produkt tilbyder. Der er også en virksomhed bag i modsætning til mange andre open source projekter hvor de frivillige kommer og går (af svingende kvalitet).
Hvis jeg skulle starte en webshop idag, kunne jeg ikke drømme om at bruge en anden platform. Men som sagt... jeg er farvet