Hej igen til alle Jeg har læst mange tråde herinde og her er virkelig mange kreative sjæle. Jeg har et problem med kort og konkret at formidle hvad det er jeg laver (se www.WideEyes.dk) Jeg er derfor i tvivl om hvad jeg skal kalde det. Pt. kalder jeg det Virtuelle Rundture, Online præsentationer / fremvisning, 3D tours etc. Men intet af det er sigende nok til at kunderne forstår det. Der skal en masse forklaring til, og det er det er ikke altid muligt i fx. brochurer, ved mødebookinger, direct mail kampagner etc. Derfor kunne jeg godt bruge Jeres hjælp til en definition på hvad jeg laver. Er det "360 grader Virtuel Rundtur" eller?? Mine kernekompetencer er: 1) HDR (High Dynamic Range) PANORAMABILLEDER Hvis jeg siger "panoramabilleder" Eller "360grader billeder" til folk så tænker de automatisk ejendomsmæglere. I princippet er det det samme, men jeg laver panoramabilleder i en helt anden kvalitet. Kort fortalt er de fyldigere, mere dynamiske, bedre belyst og skarpere. Problemet med "alm" panoramabilleder er at et kamera ikke kan kompensere for lysforskelle som et menneskeøje. Det betyder at har man et lokale med store kontraster i lyset (fx et lokale med et vindue) så vil vinduet oftest bare være en stor hvid plet. Og de mørke områder i lokalet vil også være svært at se. Med mine billeder går jeg ind og udjævner lysforskellene ved at tage flere billeder med forskellig eksponering. 2) Virtuel Rundtur Man kan bygge panoramabillederne op i et grafisk design så det bliver visuelt mere præsentabelt. Samtidig kan man tillægge rundturen nogle egenskaber såsom interaktiv grundplan, Hotspots (links inde i billedet. Fx mulighed for at gå fra lokale til lokale - eller at åbne andre filer), tekstfelter, thumbnails, url links etc. der er med til at øge den visuelle oplevelse og gøre det hele mere brugervenligt. Jeg håber I kan hjælpe med noget feedback. Mvh Morten |
Hej Morten
Hvis nu man sælger et bor til en boremaskine, så er det jo ikke boret du sælger, men derimod "hullet i væggen". Det er jo det samme med dig. Jeg håber, at den tankegang kan hjælpe dig lidt på vej.
Man