Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvad er det jeg laver??

Side 1 ud af 3 (27 indlæg)
Fra Roskilde
Tilmeldt 24. Aug 06
Indlæg ialt: 4506
Fra  Istol.dk Skrevet kl. 09:45
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej igen til alle

Jeg har læst mange tråde herinde og her er virkelig mange kreative sjæle.

Jeg har et problem med kort og konkret at formidle hvad det er jeg laver (se www.WideEyes.dk)

Jeg er derfor i tvivl om hvad jeg skal kalde det.

Pt. kalder jeg det Virtuelle Rundture, Online præsentationer / fremvisning, 3D tours etc. Men intet af det er sigende nok til at kunderne forstår det. Der skal en masse forklaring til, og det er det er ikke altid muligt i fx. brochurer, ved mødebookinger, direct mail kampagner etc. Derfor kunne jeg godt bruge Jeres hjælp til en definition på hvad jeg laver. Er det "360 grader Virtuel Rundtur" eller??

Mine kernekompetencer er:

1) HDR (High Dynamic Range) PANORAMABILLEDER

Hvis jeg siger "panoramabilleder" Eller "360grader billeder" til folk så tænker de automatisk ejendomsmæglere. I princippet er det det samme, men jeg laver panoramabilleder i en helt anden kvalitet. Kort fortalt er de fyldigere, mere dynamiske, bedre belyst og skarpere. Problemet med "alm" panoramabilleder er at et kamera ikke kan kompensere for lysforskelle som et menneskeøje. Det betyder at har man et lokale med store kontraster i lyset (fx et lokale med et vindue) så vil vinduet oftest bare være en stor hvid plet. Og de mørke områder i lokalet vil også være svært at se. Med mine billeder går jeg ind og udjævner lysforskellene ved at tage flere billeder med forskellig eksponering.

2) Virtuel Rundtur

Man kan bygge panoramabillederne op i et grafisk design så det bliver visuelt mere præsentabelt. Samtidig kan man tillægge rundturen nogle egenskaber såsom interaktiv grundplan, Hotspots (links inde i billedet. Fx mulighed for at gå fra lokale til lokale - eller at åbne andre filer), tekstfelter, thumbnails, url links etc. der er med til at øge den visuelle oplevelse og gøre det hele mere brugervenligt.

Jeg håber I kan hjælpe med noget feedback.

Mvh

Morten 

Tilmeldt 18. Jul 06
Indlæg ialt: 193
Skrevet kl. 11:04
Hej Morten

Hvis nu man sælger et bor til en boremaskine, så er det jo ikke boret du sælger, men derimod "hullet i væggen". Det er jo det samme med dig. Jeg håber, at den tankegang kan hjælpe dig lidt på vej.

Man

Fra Kolding
Tilmeldt 9. Mar 06
Indlæg ialt: 184
Skrevet kl. 11:40
Nu har jeg ikke læst hele dit indlæg, og kun skimtet din hjemmeside kort.

Men det første indtryk jeg fik var at du sælger 360 graders billeder, som dem vi kender fra ejendomsmægleren.

Det kunne du jo skrive. ?

mvh

Henrik Meyer

Fra Roskilde
Tilmeldt 24. Aug 06
Fra  Istol.dk Skrevet kl. 11:51
@ Man / rikke

Jeg kan godt følge din tankegang, og den tilgang har jeg også prøvet. Mit problem er at når jeg nævner hvad det er jeg laver så er folk enten helt blanke og forstår intet, ellers så associerer de det med noget helt forkert såsom de skod dårlige panoramabilleder fra ejendomsmæglere....

@ Henrik

Det er lige præcis indtryk som dit jeg alt for oftest møder. MEN jeg laver ikke 360grader billeder som dem vi kender fra ejendomsmægleren. En professionel fotograf vil hellere ikke markedsføre sig med: "Billeder - ligesom dem du tager med dit engangskamera" På panoramabillederne fra mæglerne kan du ikke se ud gennem vinduet. Himlen er oftest helt hvid. ER lokalet stort kan du ikke se detaljerne i de mørke og lyse områder. Man kan ikke gå fra lokale til lokal, der er ikke en 3D grundplan, man kan ikke få billederne som fuldskærmsbilleder etc etc.

Problemet er at det jeg laver er der ingen der har kendskab til. Altså et latent behov. Hvordan skaber man så de rette associationer med få ord? 

Håber på lidt indput fra alle super Amino brugere )

Fra Kolding
Tilmeldt 9. Mar 06
Indlæg ialt: 184
Skrevet kl. 11:58
Du skriver selv svaret på dit spørgsmål i det svar du gav mig.

Du skriver simpelthen til ejendomsmæglerne, er du træt af at de 360 graders billeder i får lavet ikke kan bla. bla. bla. bla... så kom og lad mig vise dig hvad mit system det kan..

mvh

Henrik Meyer

Tilmeldt 20. Aug 06
Indlæg ialt: 144
Skrevet kl. 12:39
Som rikke siger det:
Du sælger flere besøgende til hoteller, kroer og selskabslokaler

Mit råd er at du pitcher dit salg ved at snakke/skrive om hvad dit produkt giver kunden.
Vi har en løsning der giver din virksomhed... blabla
Vores løsninger kan øge effektiviteten af websitet... blabla
.. og først til sidst går du i detaljen... og her er "virtuel 360´ rundtur" vel ok.

Jeg vil foreslå dig at få trykt et solidt oplag af nogle CD-roms med en case, som du ringer potentielle kunder op, og aftaler at sende. Din vare sælger klart sig selv bedst på skærmen... Jeg var i hvertfald solgt, da jeg tog en rundtur i en af dine referencer.

Du har et godt produkt, vær ikke i tvivl om det.
held og lykke

Fra Risskov
Tilmeldt 24. Jul 06
Indlæg ialt: 135
Skrevet kl. 12:59
JA,

når man først ser produktet, bliver man imponeret...

Jeg synes dog at hjemmesiderne ikke er særlig kønne/indbydende, og det undrer mig at du skriver 1/9-2006 lancerede Wide Eyes... - når det nu kun er d. 25/8-06 i dag!!!

MEN - med det produkt du har, kan du - med et lækkert design, sælge til hvilket som helst hotel og erhvervsmægler, bare de får lov at se produktet!

Så min opfordring er, at få lavet et lækkert design på hjemmesiderne - og så gribe knoglen og få fat i beslutningstagerne...

Stefan Avivson

Fra Roskilde
Tilmeldt 24. Aug 06
Fra  Istol.dk Skrevet kl. 13:55
@ deepundercover & Stefan

Tak for ne god respons.

Mht. hjemmesiden.

Den har været et stort dilemma for mig. Jeg startede ud med et CMS system hvor jeg ikke selv kunne uploade mine filer/rundture. Nedtur. Så fik jeg kontakt til flere firmaer hvor det var aftalen at lave en byttehandel. Der skete bare aldrig noget fra deres side. Til sidst gik jeg selv igang med Dreamweaver. Men som I har bemærket så er webdesign ikke min stærke side og resultatet er ret simpelt.

Beklager fejlen på siden ang. dato for lancering. Den rettes snarest.

Det er også min overbevisning at for at sælge mit produkt så skal folk se det "up close" Jeg har tidligere sendt CD´er ud og overvejer også at lave en elektronisk brochure med et par eksempler. Evt. i visitkort størrelse.

MEN. vil det ikke være mere effektivt at sende et link eller 2 eller henvise til hjemmesiden?? Set fra min synsvinkel så er det i hvert fald lettere for potentielle kunder at trykke på et link end at skulle sætte en cd i drevet.

Jeg prøver at udarbejde et manuskript som jeg kan følge når jeg ringer potentielle kunder op. Der vil jeg - som I også foreslår - fokusere på hvad værdien er for kunden og ikke så meget teknik.

Yderligere indput bliver modtaget med kyshånd.

Fra Risskov
Tilmeldt 24. Jul 06
Indlæg ialt: 135
Skrevet kl. 09:55
Manuskript er meget fint - men smid det ud, når du har skrevet det...

Min overbevisning er, at du blot skal ringe op, sige hej, får fat i den person som tager stilling til sådanne anliggender - fortæller dem, hvad du kan se på DERES sider, og viser dem, hvad du kan.

Prut finale, den bør ikke være længere...

Men få lavet designet først!!!

Stefan Avivson

Fra Roskilde
Tilmeldt 24. Aug 06
Fra  Istol.dk Skrevet kl. 14:25
Hej Stefan

Ja gid det var så simpelt )

Jeg tror at det jeg laver stadig er så nyt for mange at de ikke tør gå i front og være de første. Desværre mangler folk modet til at prøve noget nyt og vælger derfor ofte de traditionelle "sikre" metoder.

Men jeg vil prøve din teori af. Det kan jo aldrig skade....

Side 1 ud af 3 (27 indlæg)