Hej Igen Nu har jeg hørt flere råd om at forbedre designet på min hjemmeside. Er der nogen der kan komme med et par stikord og måske endda ideer til designlinie?? |
Hvad er det jeg laver??
Husk... Less is more Jeg vil meget gerne komme med et godt tilbud på design af din hjemmeside. Det kan gøre ret billigt, hvis du bare ønsker designet udviklet og så selv koder det bagefter. |
Hej InMedia tak for dit råd. Jeg hælder pt mest til at kalde det Interaktiv Rundtur og så ellers fokusere mest på hvilke værdi det skaber for kunden frem for at prøve at overbevise dem om alt det tekniske indhold etc. Mht design. Jeg prøver pt at pifte det lidt op selv og har også fået tilbud fra andre om en designplan. Lige nu skal jeg vist bruge flest kræfter på at lave noget opsøgende salg. |
WideEyes, Jeg forstår din fremgangsmåde, men jeg må nok støtte de andre i at du skal lave din hjemmeside FØRST. Husk på at du kun har een chance for at give et første indtryk. Hvis du forsøger at sælge et produkt som skal gøre dine kunder hjemmesider lækre og de så ser din (og den ikke falder i deres smag), så er det meget sværere for dig at få et salg igennem. Mit bud er at en hjemmeside vil kunne laves for mellem 5-10k. Det behøver ikke være avanceret. Simpelt er mindst lige så effektivt. Og husk at bruge tid på at vælge din leverandør af siden. Der er mange forskellige hjemmeside designere på markedet og kvaliteten af deres arbejde er meget varieret. Så kig dig godt for, få en masse referencer, lad dem lave et groft udkast osv. osv. Held og lykke med det. |
Medstifter af Marketers.dk - Danmarks Affiliate Marketing Forum
Hej Wubi Jeg er kun delvist enig med dig. Om det så er fordi jeg føler trang til at retfædiggøre mine prioriteter og fremgangsmåder eller om der er hold i min erfaring er jo uvist ![]() Jeg har prøvet forskellige fremgangsmåder mht. salg. Indtil videre er den mest effektive at ringe potentielle kunder op, præsentere mig og spørge om jeg må komme forbi og vise dem hvad jeg laver. Altså hårdt opsøgende arbejde med dertilhørende salgsbesøg. Fodarbejde i stor stil. Jeg har også prøvet med direct mails, brochurer etc. der ikke har vist den store effect (og så kan man jo argumentere at effekten mangler fordi hjemmesiden ikke er indbydende nok) Min erfaring er at fordi det jeg laver stadig er så ukendt i Danmark så kræver salgsarbejdet en stor del personlig kontakt. De fleste vil også gerne have referencer der henviser til eksisterende kunders rundture. Fair nok. De vil gerne se hvordan det fungerer på andres hjemmeside. På sigt vil jeg gerne kunne gå over til at lave noget mere decideret markedsføring så jeg bevæger mig lidt væk fra det opsøgende salg. Og så har alle helt ret. Så skal der ændres på hjemmesiden så den er meget mere effektiv. MEN. Det kræver en helt ny relancering hvor der ligger en gennemarbejdet strategi bag. Ny tekst, nyt design, ny opbygning etc. Så det sker i små skridt så både økonomien og tiden passer sammen. Min nuværende hjemmeside er dog en forbedring af den gamle (se www.wide-eyes.dk ) Jeg er ved at lave nogle småændringer til www.wideeyes.dk med en kort rundtur der ligger som topbanner. Mht. valget af leverandør så............. Ja det har været endnu et dilemma for mig. Jeg har haft kontakt til flere potentielle samarbejdspartnere, hvor vi har været inde og snakke om "byttehandel" En god måde for alle parter at få startet et godt samarbejde. Desværre har dem jeg har været i kontakt med skuffet fælt. Pt er jeg ved at lære at bruge Dreamweaver da jeg gerne selv vil have kontrol over min hjemmeside. På den måde er jeg også rustet til flere fremtidige projekter. Pt. er jeg ved at lave nogle løsninger hvor man kan dreje et produkt 360 grader rundt. Eks. et tiltag der kan være spændende for alle online butikker. Bliv endelig ved med at komme med respons og kritik/forslag til mig og min virksomhed. Kun gennem sparring og konstruktiv kritik kan jeg blive ved med at forbedre mig. |
![]() Dit første indtryk bliver jo så dig og ikke din side og så er det ikke helt så slemt med hjemmesiden. Som du selv skriver tager det bare ufatteligt meget tid og på sigt var den tid måske kastet bedre i hjemmesiden: Men det kan du naturligvis bedst vurdere... Jeg sidder og tænker... ville der være noget galt i at sælge dit produkt som: 360graders billeder som hos ejendomsmægleren... bare bedre! Så har kunden en ide om hvad du laver (selvom du teknisk ved at det er en helt anden boldgade). |
Jeg har lige kigget på din hjemmeside, og jeg synes, den illustrerer fint, hvad du laver. Og jeg vil give dig ret i, at som udgangspunkt er du nødt til at lave det hårde opsøgende fodarbejde for at finde kunder – for de kommer ikke af sig selv, når de ikke ved, at de lige står og mangler det, du laver. Egentlig synes jeg heller ikke, du kan forklare det meget bedre i tekst-sprog. Hvis det skal blive mere håndterbart, er der kun måden med at vise konkrete eksempler og måske skrive lidt mere om, hvem der specielt kan have interesse i at få en virtuel rundtur i den kvalitet, du arbejder med... Men hjemmesiden er et vigtigt værktøj på den måde, at du kan henvise potentielle kunder til den, vil jeg mene. Når du bliver mere kendt, kan du bruge tid og penge på at udbygge og forbedre den yderligere. Umiddelbart synes jeg, den er pæn og sober, og sproget er heller ikke fyldt med fejl. Dog savner jeg personligt nogle kommaer... KH: Bettina |
@ Wubi Problemet med at sælge mine produkter som 360graders billeder som hos ejendomsmægleren... bare bedre! er: 1) Det skaber associationer til ejendomsmæglerne og deres leverandører. Jeg vil helst finde en fremgangsmåde der undlader fraser som "som hos......" eller "ligesom" da det iflg mit indtryk slet ikke er det samme produkt. Du finder nok heller ikke en professionel fotograf der gør reklame for sine billeder med "som de billeder du tager med et engangskamera - bare bedre" 2) Panoramabilleder er kun den ene halvdel af mit koncept. Mindst lige så vigtigt er det at bygge det op som en sammenhængende virtuel rundtur med mulighed for at gå fra lokale til lokale, indsætte en grundplan med radareffekt, have et beskrivende tekstfelt, thumbnails og mange andre funktioner / egenskaber. Det øger overblikket, gør oplevelsen mere brugervenlig og skaber en synergieffekt så det visuelle indtryk forstærkes. @ Jeg er ved at opdatere hjemmesiden en smule. Her skal jeg også nok lige tage et ekstra kig på min grammatik og kommaerne. Tak for kommentaren |
Måske kunne der findes en løsning gennem en tydeliggørelse af den værdi du giver dine kunder. Kan du forklare (eller komme med et eksempel) på den værdi du skaber hos en kunde (jeg antager at "værdi" for dine kunder oftest vil kunne opgøres i DKK)? Jo mere værdi du kan synliggøre, desto lettere vil det være at sælge produkterne. |