Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvordan Tjener Just Eat osv. deres Penge

Side 2 ud af 11 (101 indlæg)
Fra Mageløs, Odense
Tilmeldt 29. Mar 05
Indlæg ialt: 958
Skrevet kl. 12:53
Hvor mange stjerner giver du? :
Fra Chiang Mai. Thailand
Tilmeldt 11. Jul 06
Indlæg ialt: 801
Fra  DennisKjaergaard.com Skrevet kl. 13:02

Det gjorde jeg faktisk heller ikke selv....flovt, når Jesper Buch stifter af just-eat også er partner i vores reklamebureau Embarrassed

Fra København K
Tilmeldt 22. Aug 06
Indlæg ialt: 3348
Skrevet kl. 13:27

Om de betaler i dyre domme - det ved pizzariaerne jo.

Jeg er glad for pizza og har spist rigtig mange gennem tiden - bestiller du pizza på justeat er det ganske almindeligt at pizzariaerne beder dig ringe og bestille en anden gang - og du kan måske forhandle dig til lidt rabat for ikke at gå igennem just-eat.

Jeg er ikke i tvivl om at de er "grådige" - men kun nok til at det stadig kan betale sig for pizzariaerne at være med.

De betaler jo ikke for en fax-maskine eller en bestillingsside - de betaler for at blive eksponeret på just-eat - for en fax-maskine og lidt hosting af en lidt speciel webshop har jo ikke nogen videre værdi i dagens danmark.

Fra Århus
Tilmeldt 13. Apr 09
Indlæg ialt: 117
Skrevet kl. 14:41

Mange tak for alle de fine svar, nu må mig og min ven finde noget andet at snakke om over den næste special øl ;-)

Jeg er dog ganske enig i at de betaler for markedsføring samt eksponering via just eat og at det derfor er ganske rimeligt at de betaler et månedligt abbonement for at blive eksponeret overfor en målrettet målgruppe som de måske ikke ville blive eksponeret overfor via deres egen hjemmeside. Hvor mange procenter af de forskellige ordrer de betaler ved jeg ikke, men personligt tror jeg ikke det er alverden men nærmere det månedlige abbonement for markedsføring og eksponering, men ved intet om det :-)

At pizzarierne beder kunderne om at bestille direkte fra dem næste gang er vel bare sådan gamet er...Dog mener jeg at man normalt ikke har personlig kontakt med det enkelte pizzaria før end pizzaen er uden for døren :-) Men måske de pizzariaer der gør på denne måde glemmer den markedsføring der ligger i at være med på just eat :-)

Men hvordan får just eat egentlig ordren fra just eat til det enkelte pizzaria ?

Mvh

Thomas

Fra Kolding
Tilmeldt 23. Oct 05
Indlæg ialt: 900
Fra  WORDPRESSKONSULENT ApS Skrevet kl. 15:20

Thomas Kjeldgaard:

At pizzarierne beder kunderne om at bestille direkte fra dem næste gang er vel bare sådan gamet er...

Jeg er ikke den store pizzaria-pizza-spiser længere, men jeg har brugt just-eat siden 2000-2001 (og været bosiddende i 5-6 forskellige byer), og er aldrig nogensinde blevet opfordret til at bestille udenom just-eat. Jeg kan heller ikke forestille mig at det er helt efter reglerne.

Thomas Kjeldgaard:

Men hvordan får just eat egentlig ordren fra just eat til det enkelte pizzaria ?

Via omtalte faxmaskine.

--
Uffe Fey, WordPress-konsulent på fuld tid

Fra Chiang Mai. Thailand
Tilmeldt 11. Jul 06
Indlæg ialt: 801
Fra  DennisKjaergaard.com Skrevet kl. 15:32

Thomas Kjeldgaard:
At pizzarierne beder kunderne om at bestille direkte fra dem næste gang er vel bare sådan gamet er...

Det er vist et spørgsmål om holdning

Hvis en service giver mig værdi, så betaler jeg gerne for den, hvis den ikke gør dropper jeg den helt.

Jeg er dog aldrig selv blevet udsat for denne påstand som Jørgen kommer med, men fuskere, platenslagere og amatøre vil vi nok alle støde på før eller siden.

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 15080
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 15:33
Gennemsnit 4,5 stjerner givet af 2 person

Thomas Kjeldgaard:

Via de adaptore de har udviklet. Fax bruger de vist ik mere overhovedet! Det var kun i starten...

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 15:36

Thomas Kjeldgaard:

Hej

Kom til at snakke med en ven om hvordan just eat og andre ikke betalings site egentlig tjener deres penge ?

Der er en meget lille smule ekksterne reklamer så det kan da ikke være fra det....Tror i restauranterne betaler for at være medlem ?

Mvh

Thomas

Just-eat tager vidst 10% pr. ordre. fra restauranten.

Nicklas Jørgensen

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 15080
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 15:45
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Er det ik kun 8% de tager?

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 15:54

Fashion-Seller:

Er det ik kun 8% de tager?

Hmm, kender en som har et pizzaria, han siger de tager 10% men det var for nogle måneder siden.
men om de er gået ned til 8% ved jeg faktisk ikke. Mon dog.

Nicklas Jørgensen

Side 2 ud af 11 (101 indlæg)