Jeg forstår vist ikke helt hvordan debatten er kommet til at havne om straffen for at tænke forskellige ting. Det er lovligt at fantasere om at lave terrorhandlinger i Danmark mod danskere, men det er naturligvis ikke lovligt at udføre det. I Glasvej sagen blev de dømt for forsøg på at begå terrror. De havde lavet sprængstof og afprøvet det og der var indkøbt mobiltelefoner til detonatorer. Derudover havde den ene været i træningslejr i Islamabad. Der er vel ingen af jer, Peder og Thomas, der er uenige i at de skulle straffes. Jeg synes det mest rabiate jeg har læst er idéer om at straffe folk for pædofile tanker. Straf for at udføre og forsøge på at udføre pædofili rækker.
// Jesper |
Hej Jonas Bhatt
Fra dit lange indlæg kan jeg forstå at "dæmonisering og stigmatisering" af muslimer er årsagen til bandekrigen. Det er mediernes og politikernes skyld. Det er de etniske danskeres skyld, fordi der ikke findes kriminelle bander i den muslimske kultur.
Hvis jeg er uenig i dit synspunkt er det rent objektivt fordi jeg er apartheidtilhænger og/eller racist.
Det ville være interessant at høre, hvordan du ville sælge dit synspunkt til rigtige ofre for bandekriminalitet. F.eks. nogle af de tilfældige personer der er blevet skudt, frarøvet ejendele eller udsat for vold. Jeg går ud fra de også er racister hvis de ikke forstår deres voldsmænd i virkeligheden er ofre?! Man er naturligvis tvunget til at fare ud og lave kriminalitet hvis man sidder og ser Brian Mikkelsen sige noget der kan opfattese som racistisk i Deadline, ikke?
Hele dit indlæg er udtryk for en offermentalitet hvor du ønsker særbehandling for en bestemt gruppe. Dine holdninger er taberholdninger og uanset om du selv tilhører gruppen af de stigmatiserede dæmoniserede stakler eller ej, så er formålet med mit svar blot at advare andre. Hvis man har muslimsk baggrund og læser dit indlæg kan man ikke bruge selvmedlidenhed til noget som helst.
// Jesper