Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvor mange besøgende har du?

Side 1 ud af 2 (16 indlæg)
Fra København
Tilmeldt 19. Mar 09
Indlæg ialt: 69
Skrevet kl. 20:04
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Jeg håber på hjælp til at finde en service (jeg ved det findes). Jeg leder efter et værktøj, der kan give et overblik over hvor mange besøgende en bestemt side der ikke er min har..

Håber, at I kan hjælpe.

SImon

Fra Bording, midtjylland
Tilmeldt 5. Jul 07
Indlæg ialt: 564
Fra  Stepfo Skrevet kl. 20:06

Hej Simon

Hvis det er et meget besøgt site: Alexa.com

Mvh. Allan

Fra Pompano Beach, Florida, USA
Tilmeldt 19. Apr 06
Indlæg ialt: 3762
Fra  Concept Interest TCON Services LLC Skrevet kl. 21:23

Husk, at Alexa KUN har data fra de mennesker, der har installeret Alexa Toolbar. Derfor kan det være enddog særdeles upræcise tal, der kommer fra Alexa.

Fra Allerød
Tilmeldt 28. Mar 05
Indlæg ialt: 3352
Fra  MediaMouse ApS - Trykkeri Skrevet kl. 21:30

Der findes ikke noget konkret værktøj der kan dette.

Hvis du skal bruge nogle konkrete tal, så skal du have adgang til loggen eller statestikken fra den pågældende hjemmeside.
Som Thomas skriver, så giver Alexa kun statestik baseret på data fra de brugere som har installeret Alexa.

Det er kun hvis den pågældende hjemmeside har et eller andet statestik-system kørende, som har en svaghed eller gør statestikken offentligt tilgængelig, at du har ellers vil have mulighed for at se hvor mange besøgende siden virkelig har.

/Jesper

Tilmeldt 15. Apr 09
Indlæg ialt: 670
Skrevet kl. 21:33

Find spændende opskrifter på velkomstdrinks på Drinks.dk 

Fra Frederikshavn
Tilmeldt 20. Jun 07
Indlæg ialt: 430
Fra  BIZON Skrevet kl. 22:53

Thomas Rosenstand:

Husk, at Alexa KUN har data fra de mennesker, der har installeret Alexa Toolbar. Derfor kan det være enddog særdeles upræcise tal, der kommer fra Alexa.

Jeg har spottet noget jeg synes er lidt skægt. Min og Tims hjemmesider har "rimeligt" gode rankings på alexa.com - Mens andre, der formentlig er større end vores, falder helt igennem. Det skyldes, tror jeg, at vi begge er ret aktive rundt omkring hvor der er andre webmaster og webinteresserede, som så lige klikker forbi. Derfor får vi nogen fuldstændig skæve tal, som ikke kan bruges til noget som helst.

Fra København
Tilmeldt 19. Mar 09
Indlæg ialt: 69
Skrevet kl. 22:53

Det godt være, at jeg helt galt på den og det bare er i mit hoved, at den findes:)

Alexa er et godt bud...

Tak for hjælpen.

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9737
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 00:16

Jesper Norbøll:

Der findes ikke noget konkret værktøj der kan dette.

Hvis du skal bruge nogle konkrete tal, så skal du have adgang til loggen eller statestikken fra den pågældende hjemmeside.

Det er nu ikke helt korrekt, Jesper. Der findes også et andet datasæt, som er uhyre præcist: ISP'ernes logs! Og det er lige præcis det som firmaet HitWise benytter sig af. De er dog ikke tilgængelige i Danmark - men er det i f.eks. UK og USA. Her har de aftaler med en række af de største ISP'er og kan derfor give dig en ret præcis statistik over dine konkurrenter - hvor meget trafik de har, hvilke sider på deres site folk besøger besøger, hvor meget der handles, hvor de besøgende kommer fra, hvilke keywords de søger på osv.

HitWise er dog ikke helt billigt - jeg mener de starter omkring £20.000 om året

Fra Allerød
Tilmeldt 28. Mar 05
Indlæg ialt: 3352
Fra  MediaMouse ApS - Trykkeri Skrevet kl. 08:31

Det har du ret i Mikkel.

Jeg havde dog ikke tænkt på det, i og med at vi i DK netop ikke har sådan noget.
Sådan som jeg husker det, så er det fordi dataloven forbyder at den slags offentliggøres med mindre alle berørte parter har givet accept til det.

/Jesper

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9737
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 11:34

Nej, Jesper, der er ikke noget i den danske datalovgivning der ville forhindre en sådan løsning her. Den kører både i UK og Tyskland og de har meget skrappe datalove også. Der udleveres jo ingen personfølsomme oplysninger - det er statistik.

Årsagen ligger i, at der er for få kunder til den slags i DK til at det kan hænge sammen (jeg har tidligere haft firma med nogle af dem fra HitWise, så kender det lidt "indefra" :))

Side 1 ud af 2 (16 indlæg)