Hej igen Som Hr. Kjer skriver - start en ny tråd, og beskriv konceptet. Forvent ikke at finde forhandlere, men sats mere på at få en masse input til hvordan man kan søge partnere, og hvilke muligheder der er for at profilere produktet korrekt.
Ang. fælles betaling - vi forsøgte i forbindelse med den fælles ehandelsportal i Aars at lave fælles betaling så man handlede i flere butikker men kun betalte én gang (så man kun opgav kort-oplysningerne én gang).
Det satte PBS dog en gevaldig stopper for. Hvis vi står for betalingen, så står vi også med ansvaret for varene, dvs. reklamation osv. selv hvis den oprindelige butik gik konkurs stod vi tilbage med ansvaret.
Dengang (i 2001) påstod PBS at de var klar over problematikken, men om de har fået det ændret ved jeg ikke.
Med venlig hilsen
- René R. Nygaard
Sikring af høj tilgængelighed |
Hjælp til webshop
Tak for jeres inputs. Jeg vil klare nogle ting, inden jeg vil starte en ny tråd. Hans: "Man skal ikke ud i et firkantet designet ekstrasystem." Til gengæld er det mere fleksibel for dig at designe din hjemmeside. René: "Ang. fælles betaling - ..." Den har jeg heller ikke undersøgt nærmere. Men den fælles betaling, som jeg taler om går ud fra at en butiksejer ligesom min eksisterende løsning skal have sin egen e-butik og selv står for den (det er en betingelse for at kunne modtage mit firmas service). Han/hun skal bare have sin egen betalingskonto i mit system. Både teknisk og jurisdisk set tror jeg ikke at det er et problem, men PBS og anrdre betalingsudbydere har selvfølgligt deres egne regler. Jeg er ikke helt sikker på min viden. |
Chuuuuu
Jeg tror, at du har ret i den fælles betaling. Det er meget mere kompleks end jeg troede. Jeg vil droppe den. |
Chuuuuu
Hej Thanh! Jeg tvivler på at PBS vil gå med til en fælles betalingsløsning, da de blandt andet skelner mellem om der er tale om selvstændige juridiske enheder. Det betyder at to virksomheder med hvert sit CVR-nummer, ikke kan benytte samme betalingssystem. |
EDZO - Håndlavede accessories til mænd, som butterflies, bælter og hatte.
Hvert enkelt forretning skal kreditvurderes af PBS, der står endda at selvom man har en aftale i forvejen (offline) så skal man altså kreditvurderes igen for at få en internet aftale. Men prøv at ring til dem :) |
Jeg er egentlig overrasket over den sløve response fra PBS. Da vi i foråret 2001 kontaktede dem omkring fælles betaling for flere butikker, nævnte de problemerne som er nævnt her, men de nævnte at med den stigende fokus på internet handel, og forskellige fællesløsninger, så kiggede de på en ændring af deres politik.
Det er åbentbart ikke lykkedes for dem - og de er måske kede af at miste lidt penge....
- René R. Nygaard
Omfattende diagnosticering og overvågning af flaskehalse. |
René, det kommer ikke bag på mig - efter min erfaring er de desværre konservative og uflexible, og som jeg ser det er der ikke tegn på at den holdning ændrer sig sådan lige. |
Hvis man nu ser det fra PBS''s side, hvad vil du så helst: 1. Du får x kr. for y brugere
2. Du får x gange y kr. for y brugere
Måske kan det være med til at forklare deres konservative holdning?
mvh Hans |
Hej Hans. Det var faktisk præcis min egen tanke, men jeg slog det lidt hen med at såååå griske var de da ikke.....?
Jeg syntes indlægget omkring PBS fortjener sin egen tråd, frem for side 4 på hjælp til webshop.
Det må andre kunne snakke med om.
Jeg opretter lige en ny tråd, og håber at folk lige vil tilføje deres kommentare.
Tråden er oprettet her: http://www.amino.dk/idealbb/view.asp?topicID=1142 - hvis i gider kopiere Jeres indlæg derind til general information til brugerne.
Med venlig hilsen
- René R. Nygaard
Overvågning og diagnosticering - bedre og billigere end du tror |
Der kan findes nogle andre hurdles, der skulle overvindes, men der er helt klart plads til innovation fra PBS'' side, når det kommer til onlinehandel. |