Det er sørgeligt at se, hvor mange der fortsat baserer deres vurdering af markedsføringskanaler på gætteri, løse rygter og personlige erfaringer. Tag jer nu sammen for helvede - det er for fucking amatøragtigt! Der bliver stillet nogle meget fornuftige spørgsmål af Koludabyg: Hvor meget opmærksomhed giver det og hvad er konverteringen. Det er ikke så svært at konstatere, hvor meget trafik DeGuleSider.dk har. Det kan man f.eks. se på FDIM: http://fdim.dk/?pageid=84 Som det fremgår er DeGuleSider.dk blandt de 10 mest besøgte website i FDIM statistikken med over 1 million unikke brugere pr. måned. Så at påstå at "det er der da ingen der bruger" er ganske enkelt en gang fordrukken ammestuesnak! Ifølge Alexa.com ser deres demografi også helt fornuftig ud - faktisk er det kun de 45-54 årrige der er lidt underrepresenteret (så stop den snak om, at det kun er middelaldrene damer der bruger DGS!). Spørgsmålet er så, hvad de mange brugere laver på DeGuleSider, hvem de er og ikke mindst hvilken respons det giver virksomheder, at være til stede - på de forskellige måder, det nu engang er muligt. I sidste ende er det ret ligegyldigt for dig, som annoncør, hvor mange besøgende et website har - det er websitets evne til at skabe kontakt eller salg for dig, der er interessant. Og det er straks lidt sværere, at svare præcist på. Generelt set vil de fleste medier være glade for at fremlægge dokumentation på den slags, hvis ellers deres data er gode. Jeg kan ikke finde den type informationer på DeGuleSider og det er naturligvis et skidt udgangspunkt. Men prøv at kontakte dem og hør, hvilken form for effekt-dokumentation, brugerundersøgelser osv. de har, som du kan se på. Du skal også overveje nøje, hvad det er du vil med annonceringen på det konkrete medie. Hvis formålet er, at skabe billige leads, vil det ofte - men ikke altid, være en fordel, hvis du kan nøjes med at betale for den faktiske respons du får (CPC). Jeg ved ikke om man i dag - med krisen og alt muligt, kan vride armen om på ryggen af DGS og nøjes med at betale for de klik man få. Men det er da forsøget værd. Kan det ikke lade sig gøre, så skal du insistere på en begrænset test til at starte med. Sørg for at måle den samlede effekt så præcist som muligt og vurder så på baggrund af testen, om det kan betale sig at køre videre. Lad sælgere vide på forhånd, hvad dine succeskriterier er (f.eks. maks 50 kr. pr. lead). I alle fald - lad være med at planlægge din markedsføring alene ud fra hvad folk gætter sig til! Jo mere professionelt du griber det an, jo bedre resultater får du.
|
@ Mikkel for den svada: