Hej alle sammen. jeg har virkelig brug for hjælp i den her jungle som jeg endelig syntes det er at starte virksomhed op. Mig og Min marker har bestemt os for at starte en webshop op og måske flere små shopper med tiden og vi vil ha dem alle sammen under det samme firma. så vi har bestemt os for at lave et I/S firma. og nu vil jeg gern vide hvordan vi skal gå i gang ? vi har fået oprettet en firma konto i banken. og hvad så nu ? hva skal vi være opmærksomme på ? en har fast job og den anden er under uddannelse. så vi har gået lidt i stå nu og vil jeg ha det moms nr hurtigt så vi kan ta kontakt til div grosister. en anden tanke vi også har gjordt os er. når vi starter virksomhed mister vi så vores personlig fradreg ved vores lønmodtager job eller kan man drive en virksomhed og så betale b skat ? Håber i kan kommer med en A-B plan På forhånd tak |
Hej
Det er ret nemt at få et cvr nr. du skal ind på erhvervs og selskabsstyrelsens hjemmeside og udfylde en blanket med hvilken brance du er i og navn på firma osv. du kan finde blanketten på webreg.dk
du kan godt betale B skat i din virksomhed, men bemærk at der kan være noget med indtjening hvis den ene er på su.
jeg håber du kan bruge det her til noget ellers må du jo skrive igen.
Martin