Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

opstart af I/S

Side 1 ud af 3 (23 indlæg)
Fra Århus
Tilmeldt 29. Sep 08
Indlæg ialt: 330
Fra  Sexytoy.dk Skrevet kl. 20:26
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej alle sammen.

jeg har virkelig brug for hjælp i den her jungle som jeg endelig syntes det er at starte virksomhed op.

Mig og Min marker har bestemt os for at starte en webshop op og måske flere små shopper med tiden og vi vil ha dem alle sammen under det samme firma. så vi har bestemt os for at lave et I/S firma.

og nu vil jeg gern vide hvordan vi skal gå i gang ? vi har fået oprettet en firma konto i banken.

og hvad så nu ? hva skal vi være opmærksomme på ? en har fast job og den anden er under uddannelse. så vi har gået lidt i stå nu og vil jeg ha det moms nr hurtigt så vi kan ta kontakt til div grosister.

en anden tanke vi også har gjordt os er. når vi starter virksomhed mister vi så vores personlig fradreg ved vores lønmodtager job eller kan man drive en virksomhed og så betale b skat ?

Håber i kan kommer med en A-B plan

På forhånd tak

Sexytoy.dk En livsstils shop med fokus på kærlighed og sex

Fra Holstebro
Tilmeldt 12. Feb 09
Indlæg ialt: 236
Skrevet kl. 21:28

Hej

Det er ret nemt at få et cvr nr. du skal ind på erhvervs og selskabsstyrelsens hjemmeside og udfylde en blanket med hvilken brance du er i og navn på firma osv. du kan finde blanketten på webreg.dk

du kan godt betale B skat i din virksomhed, men bemærk at der kan være noget med indtjening hvis den ene er på su.

jeg håber du kan bruge det her til noget ellers må du jo skrive igen.

Martin

Fra Århus
Tilmeldt 29. Sep 08
Fra  Sexytoy.dk Skrevet kl. 21:32

JA mange tak for rådet har været der inde og kigge. så det er lige som nemt at starte et IS som at starte et Enkelt mands firma ? en af os er faktisk på SU hva kan det betyde i den sidste ende ?

Fra Holstebro
Tilmeldt 26. Mar 08
Indlæg ialt: 124
Fra  Last Touch Skrevet kl. 21:58

Hej mick86

Der er bestemt ingen ben i at starte et I/S. Det er simpelthen så super simpelt og enkelt - fuldstændig som at starte et enkeltmandsfirma (har selv begge).

Ang. skat. Det gode ved enkeltmandsfirmaer og I/S'er er bl.a. at I får fradrag i jeres personlige skat, hvis I laver underskud - til forskel fra Aps og A/S.

Den væsentligste ulempe er, at I begge hæfter solidarisk for hinanden. Så hvis I går på røven kan kreditorerne gå efter jeres personlige formuer for at få dækket deres tab. Har din makker på SU ikke nogle penge/værdier, så hæfter du personligt for ALT. 

Det kan stærkt anbefales at lave en Interessentskabskontrakt med din makker inden I starter op, så i har 100% styr på, hvordan tingene hænger sammen imellem jer i firmaet. Den kan blive god på senere tidspunkt, hvis f.eks. I bliver uenige om fordeling, økonomi, arbejdsindsats etc. etc.

Held og lykke med jeres shops Smile

Fra Århus
Tilmeldt 29. Sep 08
Fra  Sexytoy.dk Skrevet kl. 22:19

10000 Tak for svaret.

vi tænker også på at lave sådan en Kontrakt. skal der en Advokat indover før at den er gyldig ?

som det her ud lige nu så ligger vi begge 25000 og så får vi en kassekradit på 50 kg så vi har 100 kg at lege med. så i væreste fald kan jeg vel kun komme til at hæfte for de 50 til banken ? hvis vi ikke laver andre løn.

når jeg har et IS kan jeg så stadig bruge mit personlige fradreg på mit lønmodtager job ? for vores webshop giver neppe overskud lige med det samme jo

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 22:29
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

I siger at i vil starte et I/S selvskab. Har i overvejet risikoen ved dette? I og med at i kommer til at hæfte personligt - hvis jeres virksomhed går ned!

Hvis i kommer til at skal have et kæmpe vare lager - eller kommer til at have en stor risiko på anden vis - skal i overveje en APS selvskabsform. Der skal på nuværende tidspunkt indskydes 125.000 kr (80.000 kr pr. 31.12.09, har jeg ladet mig fortælle)

Ved denne selvskabs form hæfter i ikke personligt, og kan kun risikere at tabe de penge i har indskudt i virksomheden - jeres kreditore har ikke krav på penge fra jeres personlige økonomi.'

Det er selvfølgelig en dyre løsning som opstart - men man skal overveje mulighederne i de forskellige selvskabsformer altid.

-

Ang. anskaffelse af CVR nr. modtager i det fra Erhvervs og selvskabsstyrelsen senest 14 dage fra de har modtaget den (så fremt at den er udfyldt korrekt), formular kan hentes på webreg.dk , her kan der både printes en blanket som skal sendes med posten - eller i kan vælge at gøre det digital (hvis i har en digital signatur). Det sidst nævnte er selvfølgelig det nemmeste.

En anden god ting jeg vil anbefale jer inden i kaster jer ud i jungel som selvstændig er at have lavet en fornuftigt forretnings plan - samt diverse budgetter (salgsbudget - etablerings budget osv) Alt dette kan i læse meget mere om på startvaekst.dk , samt hente masser af nyttige skabeloner. Det vil i hvert fald klæde jer rigtigt godt på inden i kaster jer ud i projektet.

Held og lykke med det! :)

Fra Århus
Tilmeldt 29. Sep 08
Fra  Sexytoy.dk Skrevet kl. 22:36

Mange Tak for rådet.

når jeg læser de ting du skriver kan jeg mere og mere se at jeg er på rette vej og har kigget de rigtigt steder.

vi har snakket om Aps Planen er at vi starter IS som en start og når der er penge til det så laver vi et Aps så kan vi også lave større ting.

som det ser ud nu er det i bund og grund ikke så mange penge vi skal ud og låne da vi har 25000 hver som vi skaffer personligt. og vi har fået en god bank mand som gern vil se alt om vores privat økolomi hver især inden han låner os pengene. når man lave et Aps skal man så også ha en Bestyrelse er det et lov krev ?

Fra Kalundborg
Tilmeldt 13. May 08
Indlæg ialt: 908
Skrevet kl. 22:37

Jeg må give Lars ret, IS er fint nok så længe det går godt, MEN det kan kraftigt anbefales at skrive en god kontrakt hvor man også tager forbehold for hvad der skal ske hvis det går galt eller man bliver uvenner. Jeg har da selv et IS som kører godt, men jeg har da hørt historien om venner der har blevet uvenner over et IS...

Reklameshoppen.dk nu med et super tilbud på Flyers til nystartede

Fra Århus
Tilmeldt 29. Sep 08
Fra  Sexytoy.dk Skrevet kl. 22:38

10000 Tak for svaret.

vi tænker også på at lave sådan en Kontrakt. skal der en Advokat indover før at den er gyldig ?

som det her ud lige nu så ligger vi begge 25000 og så får vi en kassekradit på 50 kg så vi har 100 kg at lege med. så i væreste fald kan jeg vel kun komme til at hæfte for de 50 til banken ? hvis vi ikke laver andre løn.

når jeg har et IS kan jeg så stadig bruge mit personlige fradreg på mit lønmodtager job ? for vores webshop giver neppe overskud lige med det samme jo

Fra Århus
Tilmeldt 29. Sep 08
Fra  Sexytoy.dk Skrevet kl. 22:40

ja det kan vist gå rigtig galt med sådan et IS når der er modgang. med sådan en kontrakt skal der så en Advokat ind over eller hvordan går man den juridisk gældene ?

Side 1 ud af 3 (23 indlæg)