Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

opstart af I/S

Side 2 ud af 3 (23 indlæg)
Fra Kalundborg
Tilmeldt 13. May 08
Indlæg ialt: 908
Skrevet kl. 22:43
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Nej der behøves ikke en advokat. Det kan dog være en god ide.

Hvis I begge skriver under er den gældende. Tag evt udgangspunkt i en skabelon.

Og nej når I hæfter personligt som man gør i et IS, så kan I sagsøges af for alt hvad I ejer, både hus, bil mm.

og der kan jo godt mistes flere penge end dem I har indskudt....

Reklameshoppen.dk nu med et super tilbud på Flyers til nystartede

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 22:49

mick86:
så i væreste fald kan jeg vel kun komme til at hæfte for de 50 til banken ?

Hvis i nu køber vare hjem for 200.000 kr - og i kun har 100.000 kr på bank bogen. Så skylder i stadig 100.000 kr til jeres leverandør.

Hvis jeres firma så går konkurs - hæfter i personligt for de sidste 100.000 kr. Hvilket vil sige at i højest sandsynligt vil blive sagsøgt at jeres leverandør - som vil gøre krav på jeres hus / bil eller andre genstande af værdi - for at indfri jeres gæld.

Hvis i der i mod har et Aps selvskab som i har 125.000 kr indstående på - og i så køber varere for 200.000 kr og jeres firma lukker - kan leverandørerne kun få fat i 125.000 kr, dvs. at de taber højest sandsynligt 75.000 kr ., Hvilket kort sagt betyder at i ikke hæfter for mere end det i har indstående i virksomheden. Så de kan ikke røre jeres privat økonomi - som de kan ved et I/S selvskab!

Fra Århus
Tilmeldt 29. Sep 08
Indlæg ialt: 330
Fra  Sexytoy.dk Skrevet kl. 22:50

okay. Men det er vel kun den gæld vi laver i firmaet som banken med kan gå efter ? jeg mener hvis men marker køber bil personligt og ik kan betale så kommer de vel ik efter mig det vel kun hvis vi gør det i firmaet ik ?

som det ser ud pt så eger vi ikke noget af værdi og som sagt det kun en start ind til at der er penge til et Aps

Sexytoy.dk En livsstils shop med fokus på kærlighed og sex

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 22:51

mick86:
vi tænker også på at lave sådan en Kontrakt. skal der en Advokat indover før at den er gyldig ?

Jeg syntes det ville være en rigtig god ide at kontakte en advokat - da han ved hvilke ting der skal tages højde for i - når man skal udforme en kontrakt som i har brug for. Dette vil selvfølgelig koste lidt til at starte med. Men pengene kan ende med at være givet godt ud - og evt. spare jer en evt. fremtidig retsag - i tilfælde af i bliver uvenner og går hvert til sit!

Så spar ikke på denne post !

Fra Århus
Tilmeldt 29. Sep 08
Fra  Sexytoy.dk Skrevet kl. 22:54

Det kan jeg godt se Lars men pt er de et is hva er rådet så? at tænke os rigtig godt om og gå i små sko ind til at vi har råd til et aps ? for det er klart mere fedt med et aps det giver da noget luft rum. når vi en gang laver Aps skal vi så ha en bestyrelse ? det firma jeg privat arbejder i er et Aps og min chaf har en Bestyrelse og jeg vil vist helst selv bestemme. men er det et lov krev at der sidder en bestyrelse i et aps ?

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 22:55

mick86:
Men det er vel kun den gæld vi laver i firmaet som banken med kan gå efter

Det er ikke kun banken der vil gå efter dine penge i tilfælde af en konkurs. Hvis i skyldes 50.000 kr til banken - vil banken gøre alt for at indkassere den gæld.

Hvis i skylder penge til 3 forskellige leverandører - vil de også gøre alt for at indkassere gælden. Så det kan ende med flere ret saget.

Hvis vi siger at i ender med at skylde 100.00 kr væk som i ikke har. Så vil de blive ved med at plage jer til i har betalt gælden - og sikkert ende i RKI.

Men så længe i ikke risikere at stå inde med et kæmpe varelager - er der ikke den store risiko. Så vær ikke så nervøs for dette.
Jeg nævner blot emnet - så i er klar over det - og ikke kommer til at stå med pikken i postkassen en dag.! Undskyld mit sporg !

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 22:58

mick86:
Det kan jeg godt se Lars men pt er de et is hva er rådet så?

Hvis jeres i vuderer jeres risiko for shoppen til at starte med til at være lille - vil jeg klart anbefale jer at starte et I/S , og efter følgende opgradere til et APS når i får flere penge på bogen, og sikkert får større økonomisk risiko ved en evt. konkurs.

mick86:
når vi en gang laver Aps skal vi så ha en bestyrelse

Jo

mick86:
det firma jeg privat arbejder i er et Aps og min chaf har en Bestyrelse og jeg vil vist helst selv bestemme. men er det et lov krev at der sidder en bestyrelse i et aps ?

Du kan selv bestemme hvem der skal være i bestyrrelsen.

Det kan evt. være din bedste ven - eller din far.

Kan ikke helt huske reglerne ned i detaljer, men dette er ikke noget stort problem. Der er blot noget mere administration i at have et APS selvskab frem for et I/S. Men dette skal i ikke tænke på pånuværende tidspunkt!

Fra Århus
Tilmeldt 29. Sep 08
Fra  Sexytoy.dk Skrevet kl. 23:01

Det med en Advokat tror jeg er en rigtig god ide.

mange tak for rådet der har virkelig givet man en del at tænke over og arbejde med. og et vink om at jeg år den rigtig vej ;-) så nu ser det hele meget lyser ud

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 23:05

mick86:
Det med en Advokat tror jeg er en rigtig god ide.

God ide :) Og hvis i har spørgsmål ang. selvskabs form - kan i også spørge advokaten - det ved han helt sikkert alt om.

mick86:
mange tak for rådet der har virkelig givet man en del at tænke over og arbejde med. og et vink om at jeg år den rigtig vej ;-) så nu ser det hele meget lyser ud

Det er jeg glad for at høre. Derfor AMINO er sådant et fantiastisk forum :) Du kommer sikkert til at poste mange flere tråde inden du søsætter dit/jeres projekt.

Du er selvfølgelig også velkommen til at kontakte mig , hvis du får brug for det :)!

Held og lykke med det!

Fra Århus
Tilmeldt 29. Sep 08
Fra  Sexytoy.dk Skrevet kl. 21:28

Det jo kanon.

og du høre da fra mig når jeg har fået min lille shop op.

har været dejligt lige at høre andres mening og ideer.

så jeg har bestemt mig for at starte IS op og når vi

så har penge nok i kassen så laver vi et Aps

så mange gange tak for hjælpen til alle

Side 2 ud af 3 (23 indlæg)