Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Går du ind for ligestilling? Så stem nej på søndag

Side 1 ud af 4 (33 indlæg)
Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9714
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 19:31
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Jeg går meget ind for ligestilling, men jeg mener, som jeg tidligere har skrevet om her, at ligestilling gælder ligestilling mellem alle mennesker - ikke bare mellem køn.

Det urimelige ved kongehuset er ikke om det er piger eller drenge der står først i køen til tronen - der hvor u-ligestillingen lyser mest i øjnene, er da ved det faktum, at en enkelt familie har eneret til en ekstrem lukrativ position i samfundet.

Det virker fuldkommen absurd, i mine øjne, at vi skal tage stilling til en SÅ lille ulighed i et system (kongehuset) der fundamentalt set er grundlæggende bygger på ulighed.

At der går mindst 50-70 år før det bliver aktuelt får mig blot til at undres endnu mere over hvorfor det er så vigtigt at få dette spørgsmål afgjort nu ...

Jeg kan kun se en eneste grund til, at politikerne sender dette spørgsmål til afstemning nu - og det er, at forsøge at undertrykke en mere generel diskusion om det rimelige i, at vi har en enkel familie med en så tåbelig Grundlovssikret særstatus. (Den metode er også det der kaldes "demokratur")

Jeg synes man skal gøre, som Venstre ellers er så vild med på alle andre områder (koste hvad det vil): Privatiser kongehuset :)

Jeg synes det ville være meget mere passende, at både kongehuset og krikens oldnordiske særstatus i Grundloven fjernes helt. Dem der ønsker den slags skal være meget velkomne til det - hvis bare de selv betaler. Der findes i forvejen masser af private loger, frimure og Rotary klubber og andre obscure sekter, hvor de klær sig underligt ud og spiller adelige i weekenden. Lad dem da det - men pil det ud af vores Grundlov!

Så, stem nej eller stem blankt til spørgsmålet om ændring af kronfølgeloven på søndag! Geeked

Fra Sandkrogvej 12, 7790 Thyholm
Tilmeldt 14. Apr 05
Indlæg ialt: 8725
Fra  Kjers ApS Skrevet kl. 19:43
Hvor mange stjerner giver du? :

Mikkel deMib Svendsen:
Så, stem nej eller stem blankt til spørgsmålet om ændring af kronfølgeloven på søndag! Geeked

Jeg kan sagtens forstå dine synspunkter, Mikkel.
Men jeg kan ikke helt forstå, hvordan et nej eller en blank stemme giver udtryk for din holdning.

Det er lidt lige som at spørge et barn:
"Nu har du i mange dage fået kiks med jordbærsyltetøj - vil du gerne have hindbærsyltetøj på kiksen i stedet."
Hvis barnet så siger nej - kan jeg så som voksen regne ud, at barnet i virkeliheden hellere vil have en is? Næppe.

Men selvfølgelig - hvis der bliver over 50% nej-stemmer på søndag, vil der jo åbnes behov for en debat. En blank stemme giver for mig at se ingen mening.

mvh Hans

 

Fra Eden
Tilmeldt 21. Jun 07
Indlæg ialt: 667
Skrevet kl. 19:57
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Afstemningen om Tronfølgeloven er i bedste fald en joke eller en farce.

Jeg hører til dem der karikeres i den statsfinansierede ’stem ja’ kampagne, en mandschauvinist der synes kvinder er til pynt. Min ’stem nej’ film har ikke fået penge, så her må i forestille jer følgende:

Setting: Smalfilm optaget på kvindelejer i 70’erne.

Her sidder en masse kvinder med bare patter og synger. Den ene tager et ordentligt bap på en kæmpe vandgobler og siger. ”Kvindemagt i kongehuset!”.

Naturligvis stemmer jeg ’nej’.  Det er mig helt uforståeligt at nogen påstår afstemningen har noget med ligestilling at gøre (i kongehuset!) og hvis den havde, er det jo idiotisk at ændre grundloven uden at ændre de åbenlyse uretfærdigheder der findes deri for alle almindelige mennesker.

Statsfinansieret politiskkorrekthed. 

Fra Eden
Tilmeldt 21. Jun 07
Indlæg ialt: 667
Skrevet kl. 20:01
Hvor mange stjerner giver du? :

Hans Stokholm Kjer:

Men selvfølgelig - hvis der bliver over 50% nej-stemmer på søndag, vil der jo åbnes behov for en debat. En blank stemme giver for mig at se ingen mening.

40% af samtlige stemmeberettigede til at stemme ja for at få ændret grundloven. Derudver skal der være et flertal af de afgivne stemmer, men den del bliver ikke et problem jf. den totalt ensidige dækning. En blank stemme er en nej-stemme og en blank stemme giver (i modsætning til andre valg) mening.

 

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9714
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 20:03
Hvor mange stjerner giver du? :

> En blank stemme giver for mig at se ingen mening.

Normalt ville du have ret, men lige præcis i denne afstemning er det et matematisk faktum at både en nej stemme, en blank stemme, og ingen stemme tæller på samme måde - som et nej til forslaget. Der skal nemlig 40% af de stemmeberettigedes stemmer til for at vedtage det.

En blank stemme vil nogle så mene er en mere tydelig måde at udtrykke sin foragt for denne afstemning. Hvis der skulle vise sig at komme mange balnke stemmer vil jeg også garantere dig for, at det vil blive brugt af pressen. Og det er jo godt :)

 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 20:03
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg er fuldstændig enig. Den reklame er til grin! De kan lige så godt lave to felter - ja eller blankt!

Fra Sandkrogvej 12, 7790 Thyholm
Tilmeldt 14. Apr 05
Indlæg ialt: 8725
Fra  Kjers ApS Skrevet kl. 20:10
Hvor mange stjerner giver du? :

udvikler:
En blank stemme er en nej-stemme og en blank stemme giver (i modsætning til andre valg) mening.


Belæring modtaget med tak. - også tak til dig, Mikkel.

Hvis jeg mener nej, vil jeg nu hellere sige nej end bare stå og surmule i et hjørne...

mvh Hans

Fra Korsør
Tilmeldt 26. Feb 09
Indlæg ialt: 5072
Fra  Sliknet Thai-invest aps Skrevet kl. 20:11
Hvor mange stjerner giver du? :

Tja

For mig er kongehuset en hyggelig tradition, og i modsætning til folkekirken bidrager de faktisk positivt til samfundsøkonomien ( en påstand som kan være vanskelig at bevise). Kan dog heller ikke se det haster med en afstemning, men ja da selvfølgelig skal der da være ligeret. Folkekirken derimod koster rigtig mange penge og det burde være omvendt - så man skulle melde sig ind hvis man havde lyst , og ikke være tvungen med fra start.

EU med al den ensretning, pampere osv. er langt mere alvorligt, så sæt krydset ved en som kan arbejde for at få os ud. - og for guds skyld ikke med i EURO,en.

jesper

www.sliknet.dk

 

Tilmeldt 16. Sep 08
Indlæg ialt: 392
Skrevet kl. 20:16
Hvor mange stjerner giver du? :

Mikkel right said fred.

der er vi faktisk helt enige, Jeg tror faktisk bare jeg undlader at stemme der på søndag.

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 14996
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 20:17
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er gået min næse forbi at der er afstemning i DK... Men du har skam helt ret Mikkel!!! Er det ik lidt til grin at lave en afstemning om dette?

Billige designer Solbriller hos Customfit.eu

Tom Ford Solbriller -- Lacoste -- Carrera - Oakley - Chloe mm. Alt er på lager! Leveringstid 1-3 dage til DK.

Naturprodukter fra Cosmos Co. Argan olie - Kaktus olie - Grønt ler mm.

Link til Amino ekspertbloggen, hvor jeg skriver om lidt af hvert...

Side 1 ud af 4 (33 indlæg)