Vi er i den situation er vi er mere eller mindre markedsledende på online salg af vin, hvorfor nogle måske kunne have en interesse at høste noget af dette til egen fordel. Det vi nu har opdaget er, at en konkurrent bruger en del af vores virksomhedsnavn til at skaffe sig trafik til sit eget site. Søgeordet producere ikke en relevant søgning, eftersom de ikke har nogle produkter med et navn der svarer til søgeordet. Såfremt konkurrenten havde en vin med dette navn kunne jeg se relevansen af søgeordet, men det er der altså ikke i dette tilfælde.
Det er lidt off-topic, men jeg sidder og undrer mig over det smarte i at have et søgeord som ikke er relateret til egne produkter. Det må da give elendig konvertering?
Det er lidt off-topic, men jeg sidder og undrer mig over det smarte i at have et søgeord som ikke er relateret til egne produkter. Det må da give elendig konvertering?
Bruger de jeres virksomsnavn så nej - det er ikke lovligt og du bør faktisk sende dem et stævningudkast. Det er ikke blot ulovligt, det er også vildledende markedsføring.
Live Cam Chat - danske og europæiske piger chatter online - Dansk LiveCam
Det organiske resultat er os, men kig ude til højre: Bichel. Klik på Bichel og se om I kan finde nogle produkter der overhovedet matcher søgeordet. Det er da useriøst eller hvad mener I?
Som jeg også har skrevet i en tidligere tråd om emnet - så mener jeg at det er dårlig forretningsmoral at igle sig på andres firmanavne - for at få billige kliks. Der er også nogen som gør det på vores, og lige da jeg opdagede det blev jeg også vildt irriteret. Men jeg gider ikke bruge energi på det - det kan ikke betale sig. I stedet har jeg valgt at se på det på en anden måde: Dem som gør det, må jo synes at vi har en rigtig god forretning
Som kunde vil jeg bare bliver irriteret over at "konkurranten" har spildt min tid, hvis jeg havde klikket på dem.
Som regl kan umiddelbart hurtig se om "linket" har noget at gøre med det man har søgt på og gad vide om det ikke er spild af penge for dem dem der benytter sig af det . . .
Som ppehrson skrev. Det er ulovligt. Vi har selv været ude for de mange gange, men det har altid hjulpet at sende et brev, kun få gange har vi fået en advokat til at skrive for os.
Du kan godt prøve at blande google ind i det, men det har vi aldrig fået noget positivt ud af på kort sigt.