Det vil nok ikke være så smart, det vil også være en god idé og få lavet en undersøgelse om hvor vidt de unge/folk kigger på reklamerne(ville også være gode salgsaugmenter). Hvis jeg var indblandet i projektet, ville jeg klart kontakte butikker under festivalen og butikker i Roskilde by/omegn. Der vil måske være mange interesserede.
Hvis jeg ellers havde ét relevant projekt eller produkt, hvor jeg kunne se muligheden i denne idé ville jeg klart overveje tilbudet kraftigt.
Vi har taget højde for forskellige faktorer og er ved at skrive et dokument omkring betingelserne for at reklamere osv. Der vil blive lagt et link i tråden senere hen.
Vi kontakter også stortset alle detail butikker og madsteder i roskilde Så det har vi skam overvejet
Endnu engang tak for dit svar..
Jafri Media - Hjemmesider fra 1598 ekskl. moms. Se mere på jafri.dk
@SIMON: Det er rigtig, men for hver flaske man får reklame får man til cirka samme pris som et klik fra google adwords.
Hov hov, nu ikke sammenligne æbler og pærer! Hvis en virksomhed står i den situation at du skal vende og dreje hver markedsføringskrone, og kræver direkte resultatorienteret målbar produktion af reklamen, ja så skyd alle pengene i Adwords, men, heldigvis, er der virksomheder der har fået øjnene op for at et øget medietryk kan få en kampagne til at nå nye højder.
Hvis det kun galt om betalinger pr klik og konvertering, ja så ville alle offline medier jo lide reklamedøden med det samme.
Jeg synes det er en rigtig god idé. Se og få lavet en hjemmeside med konceptet og udvid det til at gælde mange flere koncerter og festivaler, og så er jeg sikker på i har en god indtjening. Og hendvend jer gerne hvis i har brug for hjælp :)
Jeg efterspørger bare en smule strategisk tænkning på længere sigt. Hvis jeg sad som firma, ville jeg da hellere binde mig til et firma der har til hensigt at gøre det her bredere, større og bedre hele tiden.
Grunden til jeg ser det som en ekstra god idé, er at festivaler for at overleve har været nødt til at skabe en profil der er anderledes end resten. De hendvender sig derfor til forskellige segmenter af den danske befolkning. Det er altså guld at man så kan tilbyde firmaer logo på vand eller andet promo-merchandise til et event der i forvejen hendvender sig til en gruppe af mennesker.
Jeg ved godt hvorfor i har valgt Roskilde fordi det ude tvivl er det største event. Men det er da helt sikkert også interessant for alle de firmaer der sælger børne ting, legetøj osv at være repræsenteret ved for eksempel Langelands festivallen eller en anden familie/børnevenlig festival.
Jeg taler mere om en "hensigtserklæring" fra jeres side, og en vision og mission der taler til at firmaer kan bruge jer til flere events og til mere specialiseret branding/markedsføring.