Jeg synes, jeres idé er fin men I har forskellige problemer med hensyn til udførelsen.
For det første, søger I virksomheder der gerne vil brandes, selvfølgelig.
Som udgangspunkt er virksomheder der er interesseret i branding også interesseret i, at de bliver brandet på en æstetisk måde. Jeg kan ikke på nogen måde, forestille mig hvordan en etiket, med 6 forskellige logoer på, nogensinde kan blive tilnærmelsesvis indbydende.
Dernæst er det mit indtryk, at den type flasker I har valgt ikke er den kønneste. Fred være med det. I viser den frem og så må virksomheden selv beslutte om den er pæn nok, til deres branding.
Vigtigere endnu, lader det til at den etiket, der kommer på flasken er af plastik-varianten, der er rullet hele vejen udenom flasken og samlet, med en lille klat lim. Det allerførste en pilfinger gør, når den får sådan en flaske i hånden, er at hive lidt i etiketten, hvortil den går op og falder helt af. Det gør i øvrigt også kun flasken pænere.
Så er hele brandingkonceptet røget på jorden - i bogstaveligste forstand - ganske få sekunder efter forbrugeren har fået den i hånden.
Derudover synes jeg at I fik et fint input med 1.5 Liters flaskerne. Selvfølgelig vil det være dyrere, men hvis forskellen er, at folk har flasken i 5 minutter og 5 timer, så er værdien for annoncørene jo også meget, meget større.
Som der bliver pointeret, har en stor flaske værdi, fordi toppen kan skæres af og den kan medbringes. Ingen gider gøre dette med en halvliters-flaske og den vil derfor aldrig komme i nærheden af selve Festivalpladsen (hvor alle flasker er bandlyst). Men hvis løsningen igen var med plastik-etiketten, ville den jo blot ryge af, i takt med at toppen af flasken blev skåret af - og så har man bare betalt for, at en ung musikfan har en helt klar plastik-kop med ujævne kanter.
Hvordan vil i - med 6 forskellige annoncører på én vandflaske, kunne tilpasse uddelerne af flaskerne, efter segment, som du skriver?
Hvis det var mig, der havde en virksomhed jeg ønskede at brande og ikke selv gad stå for uddelingen af vandflasker, ville jeg muligvis være interesseret i konceptet - men jeg ville have flere valgmuligheder. Jeg vil gerne betale mere for en bedre ettiket, eller tryk direkte på en pæn flaske. Jeg vil gerne betale for en stor flaske, som folk bruger - og jeg vil gerne være alene på den, så jeg kan vise mit store, flotte logo frem og eventuelt en sjov tag-line, der passer til begivenheden, den uddeles ved. Næste år, kunne I eventuelt udvide repetoiret med forskellige priser og forskellige valgmuligheder. Jeg ved godt, at I har lidt travlt i år og derfor ikke kan nå at gå helt i dybden, med det hele.
Så vidt jeg kan se, kunne jeg være alene på flasker af den type I har valgt, i det samme omfang som I tilbyder til kun ca. 2.5 gange prisen, det koster hos jer. Derudover kommer så uddelingen - men alt i alt, synes jeg pludselig at det bliver en lille smule pebret. Især, hvis I bare står nede på stationen, eller på gågaden, hvor I kan komme til med jeres biler og deler dem ud - og så lige smutter ind på Strøget bagefter, hvis I ikke kom af med dem alle sammen.