Måske dette indlæg skulle under "Annoncehajer og andre svindlere" Jeg har lige haft en uheldig oplevelse med firmaet www.b-one.net/ og deres service Jeg bestilte i går (og betalte med dankort) et web hotel, men blev straks efter fra anden side gjort opmærksom på dette firmaes mærkelige forretnings metoder. Jeg skynder mig derfor at afbestille orderen, med henvisning til http://www.forbrug.dk/oss/62/ og formoder sagen hermed er lukket, men nej. Idag afviser de at lukke handlen, og kræver jeg har hotel hos dem i 12 måneder, samt følger en mærkværdig opsigelse procedure. ---------------------------------------------------- fra b-one: hvis du kigger i købeloven igen og finder stykket om fjernsalg vil du se at fortrydelsesrettetn bortfalder ved specialtilpassede produkter - som vores. Det er således ikke muligt at annullere handlen når produktet er oprettet - hvilket det er i dit tilfælde. Regningen skal derfor indbetales. Ønsker du at opsige dit webhotel bedes du indsende en skriftlig opsigelse til os med 45 dages varsel. Opsigelse skal ske på papir, samt indeholde følgende oplysninger; domænenavn, ordrenummer, evt. seneste fakturanummer, navn og adresse, samt ejeren af webhotellets underskrift. Opsigelser der ikke indeholder førnævnte oplysninger kan ikke godtages, og vil om muligt blive returneret. Opsigelse kan ikke ske pr. e-mail. Når vi har modtaget opsigelsen vil du inden 8 dage kunne se modtagelsen af denne i dit kontrolpanel. Du vil ligeledes modtage en e-mail fra os på den e-mailadresse du står registreret med i kontrolpanelet, hvor du også kan se udløbsdatoen på dit abonnement. Såfremt du ikke kan se registreringen af din opsigelse i kontrolpanelet inden 8 dage, bedes du indsende en ny opsigelse til os. Opsigelse kan indsendes pr. post eller fax til følgende adresse: B-one Group Kalvebod Brygge 45, 1. sal 1560 København V Fax: 0045 70205872 ----------------------------------------------------- Heraf kan man lære at det ikke bare er telfon bog sælgere man skal passe på...... Hvorfor jeg oprettede hotellet. Jeg ville have en ekstra backup til mit udmærkede www.zitechnet.dk hotel. |
Lad det være sagt med det samme, at jeg ville have været large og accepteret fortrydelsen i den situation.
Men når det med fed skrift står i B-ones forretningsbetingelser, at "Kunden accepterer ved afgivelse af bestillingen, at en eventuel fortrydelsesret automatisk ophører så snart, at B-one har påbegyndt fremstilling og tilpasning af det bestilte." kan det vel ikke være helt urimeligt, at de holder dig fast på den? Du har jo immervæk ved bestilling accepteret denne betingelse.