Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

b-one.dk, en advarsel

Side 1 ud af 3 (29 indlæg)
Fra Blokhus
Tilmeldt 23. Mar 06
Indlæg ialt: 17
Skrevet kl. 15:33
Hvor mange stjerner giver du? :
Måske dette indlæg skulle under "Annoncehajer og andre svindlere"

Jeg har lige haft en uheldig oplevelse med firmaet www.b-one.net/ og deres
service
Jeg bestilte i går (og betalte med dankort)
et web hotel, men blev straks efter fra anden side gjort opmærksom på
dette firmaes mærkelige forretnings metoder.
Jeg skynder mig derfor at afbestille orderen, med henvisning til
http://www.forbrug.dk/oss/62/
og formoder sagen hermed er lukket, men nej.
Idag afviser de at lukke handlen, og kræver jeg har hotel hos dem i 12
måneder, samt følger en mærkværdig opsigelse procedure.
----------------------------------------------------
fra b-one:
hvis du kigger i købeloven igen og finder
stykket om fjernsalg vil du se at fortrydelsesrettetn
bortfalder ved specialtilpassede produkter
- som vores. Det er således ikke muligt at
annullere handlen når produktet er oprettet
- hvilket det er i dit tilfælde.
Regningen skal derfor indbetales.
Ønsker du at opsige dit webhotel bedes du
indsende en skriftlig opsigelse til os med
45 dages varsel. Opsigelse skal ske på papir,
samt indeholde følgende oplysninger; domænenavn,
ordrenummer, evt. seneste fakturanummer,
navn og adresse, samt ejeren af webhotellets
underskrift. Opsigelser der ikke indeholder
førnævnte oplysninger kan ikke godtages,
og vil om muligt blive returneret. Opsigelse
kan ikke ske pr. e-mail. Når vi har modtaget
opsigelsen vil du inden 8 dage kunne se modtagelsen
af denne i dit kontrolpanel. Du vil ligeledes
modtage en e-mail fra os på den e-mailadresse
du står registreret med i kontrolpanelet,
hvor du også kan se udløbsdatoen på dit abonnement.
Såfremt du ikke kan se registreringen af
din opsigelse i kontrolpanelet inden 8 dage,
bedes du indsende en ny opsigelse til os.
Opsigelse kan indsendes pr. post eller fax
til følgende adresse:

B-one Group
Kalvebod Brygge 45, 1. sal
1560 København V
Fax: 0045 70205872
-----------------------------------------------------
Heraf kan man lære at det ikke bare er telfon bog sælgere man skal
passe på......

At man skal surfe nettet for evt. klager om et firma inden man laver et køb. Jeg er ikke den eneste

Hvorfor jeg oprettede hotellet. Jeg ville have en ekstra backup til mit udmærkede www.zitechnet.dk hotel.

Tilmeldt 23. Jul 05
Indlæg ialt: 378
Skrevet kl. 17:16

Lad det være sagt med det samme, at jeg ville have været large og accepteret fortrydelsen i den situation.

Men når det med fed skrift står i B-ones forretningsbetingelser, at "Kunden accepterer ved afgivelse af bestillingen, at en eventuel fortrydelsesret automatisk ophører så snart, at B-one har påbegyndt fremstilling og tilpasning af det bestilte." kan det vel ikke være helt urimeligt, at de holder dig fast på den? Du har jo immervæk ved bestilling accepteret denne betingelse.

Fra Blokhus
Tilmeldt 23. Mar 06
Skrevet kl. 17:43
Jeg så først forretningsbetingelserne, som fylder 4 sider! efter handlen var afsluttet. De dukker ikke op i et vindue når man

laver en bestilling, ligesom der skal søges en del på deres side, for at finde dem. Her er en kopi

Om deres afvigelse fra dansk lovgivning holder i by-retten er ikke noget jeg kan afgøre.  Deres opsigelse procedure er virkelig sjov. Hvis de laver en fejl skal man selv holde øje med det, og fortælle dem de er nogle hundehoveder (som Egon from Olsen Banden ville sige). Ellers skal man betale igen.

Tilmeldt 23. Jul 05
Skrevet kl. 18:51

Om deres afvigelse fra dansk lovgivning holder i by-retten er ikke noget jeg kan afgøre.  Deres opsigelse procedure er virkelig sjov. Hvis de laver en fejl skal man selv holde øje med det, og fortælle dem de er nogle hundehoveder (som Egon from Olsen Banden ville sige). Ellers skal man betale igen.

Jeg er som sagt enig i, at de går i små sko, og deres argumentation om købeloven er noget vrøvl. De bestemmelser, de henviser til står nemlig i forbrugeraftaleloven, og ifølge den har de i og for sig ret - men det kræver, at de har informeret ordentligt om den begrænsede fortrydelsesret.

Har du foretaget bestillingen til dit firma, er dette dog irrelevant. Handel mellem erhvervsdrivende er ikke undergivet nogen regler om fortrydelsesret, og dermed er deres holdning rent juridisk OK.

Fra Milton Keynes
Tilmeldt 4. Jul 06
Indlæg ialt: 26
Fra  Similize Skrevet kl. 19:50

Nu er det ikke for at smide salt i nogle sår....

men jeg synes da altid man bliver præsenteret over for betingelserne når man handler hos b-one.net  -  så vidt jeg husker plejer man at skulle acceptere betingelserne inden man kan gå videre i bestillingsforløbet.(kan være det er ændret siden jeg sidst købte domæner hos dem)

Tilmeldt 4. Oct 05
Indlæg ialt: 196
Skrevet kl. 21:46
At det er din egen fejl kan vi hurtig konstatere...

Men det er godt nok at gå i små sko fra b-one''s side.

Spørgsmålet er: Hvad giver den største værdi for dem?

-At tjene de få kroner, ved at fastslå at du ikke kan opsige og få 12 måneders indtægt.

-Eller opsige med det samme, og håbe på du en anden dag vender tilbage som kunde, og ikke fortæller negative ting om dem til andre...

Fra Valby
Tilmeldt 4. Dec 05
Indlæg ialt: 880
Skrevet kl. 22:08
Har lige gennemgået en bestilling ved b-one, og bestillingen bliver ikke godkendt før du har krydset af, at man godkender betingelserne. Før man krydser dem af, kan man læse dem - så går man videre ud over det, er det lidt din egen skyld..... Dette er vel og mærke FØR betaling.

Så er bange for at jeg ikke kan give dig ret i dit indlæg - godt nok er deres metoder meget aggressive, men du kan ikke have bestilt noget uden at have krydset 'jeg accepterer af... bla bla', og derfor må du bare være mere varsom næste gang.

Elektroniske ydelser som du modtager med det samme efter en bestilling, kan du ikke afbestille.

Så til trods for at jeg mener at b-one kører revolver metoder, er der ikke noget at udsætte for dem i denne sammenhæng. Desuden - 9 kroner om måneden er jo ikke jordens undergang - lev med det - kom over det - og kom videre.
Vil du have mere fleksibilitet i dine bestillinger bør du evt overveje dem der: Koster lidt mere end 9 kr/måned inkl. moms, har et telefonnummer du kan ringe til FØR du bestiller, har et telefonnummer du kan ringe til EFTER du bestiller, nogle som du har har checket op på FØR du bestiller ( https://www.b-one.net/static/terms/terms_da.pdf ), høre dit netværk om deres erfaringer med leverandøren osv....
Man får hvad man betaler for.

Beklager, kan kun give b-one ret, til trods for min generelle modstand mod deres betingelser.

Held og lykke med dit projekt.

Fra Blokhus
Tilmeldt 23. Mar 06
Skrevet kl. 22:28
svar til brian skov

når jeg køber for et mindre beløb, klikker jeg for [x] accepter betingelser. og bruger ikke 1/2  time på at læse 4 siders forklaring (med lille skrift). I sådanne situationer stoler jeg på at firmaet er seriøs. Det var de ikke og dette har jeg konstateret, og må betale ved kasse 1.  Dog bruger jeg min ret til at brokke mig højlydt resten af året når "b-one.dk" nævnes.

svar til netMedia.dk

Jeg havde ikke modtaget elektroniske ydelser, da jeg meldte tilbage at handlen skulle stoppes. Også , det er ikke det latterrlige lille beløb, men følelsen af at blive bondefanget , og spildt tid på dem. Ligesom hvis man hopper på en telefon bogs sælgers snak......

Hvis de var seriøse, ville de klart fortælle køberen hvad de købte og at de ikke kan slippe ud af kontrakten, uden at følge

en mærkværdig procedure.

Nu bliver det spændende om jeg kan slippe ud af deres kontrakt. Kigger man i news grupper er der en del brok om dette. Selv her

Amino:

hvor ripNroll har klaget til forbrugerklagenævnet.

Tilmeldt 23. Jul 05
Skrevet kl. 22:41
når jeg køber for et mindre beløb, klikker jeg for [x] accepter betingelser. og bruger ikke 1/2  time på at læse 4 siders forklaring (med lille skrift). I sådanne situationer stoler jeg på at firmaet er seriøs. Det var de ikke og dette har jeg konstateret, og må betale ved kasse 1.  Dog bruger jeg min ret til at brokke mig højlydt resten af året når "b-one.dk" nævnes.

Jeg forstår ikke helt, hvorfor du i den konkrete sag anklager dem for at være useriøse. Deres betingelser overholder lovgivningen, og den konkrete betingelse står med tydeligt fremhævet/fed skrift i den første del af dokumentet. Du har indgået en aftale uden at læse den først, og du skyder derefter skylden for de deraf opståede problemer på den anden aftalepart.

Fra Valby
Tilmeldt 4. Dec 05
Indlæg ialt: 880
Skrevet kl. 22:42
Dato: 04-08-2006 22:28:11
Forfatter: Jan Frydendal
svar til netMedia.dk

Jeg havde ikke modtaget elektroniske ydelser, da jeg meldte tilbage at handlen skulle stoppes. Også , det er ikke det latterrlige lille beløb, men følelsen af at blive bondefanget , og spildt tid på dem. Ligesom hvis man hopper på en telefon bogs sælgers snak......

Hvis de var seriøse, ville de klart fortælle køberen hvad de købte og at de ikke kan slippe ud af kontrakten, uden at følge en mærkværdig procedure.

Jo jo - nuvel. Ingen tvivl om at de går i små sko - men ikke desto mindre lykkedes det ikke at komme igennem bestillingen (og krydse ''jeg accepterer af''), før jeg kom til betaling - og det må have været det samme for dig. Ergo kan jeg ikke se at det skulle have været anderledes for dig.
Det er derfor ikke bondefangeri - du har bare ikke været opmærksom nok.

Vil igen understrege at jeg ikke bryder mig om b-one''s betingelser, men heller ikke vil hænge dem ud for noget, som ikke er deres skyld. Det tog mig 2 sek at finde deres betingelser under ''Info'', og blev samtidigt TVUNGET til at acceptere dem før jeg skulle betale.

Sorry.

Side 1 ud af 3 (29 indlæg)