Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Afslappende, afstressende musik

Side 3 ud af 3 (23 indlæg)
Tilmeldt 19. Jan 07
Indlæg ialt: 8
Skrevet kl. 02:50
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej Kenneth!

Hvor er vi dog heldigt stillede i dette land. Vi kan vælge det som vi finder bedst for os hver især. )

Jeg bliver nød til at gentage at jeg ikke lige gik på denne side fordi jeg bare ville sælge musik. Jeg beskæftiger mig for øvrigt med meget andet - musik er blot et erkendt og effiktivt "værktøj" til at påvirke både krop - sindstilstand og psyke.

Harmonisk musik skaber harmoni - fred - velbehag - kreativitet osv.

Disharmonisk musik skaber disharomi - stress - kaos - utilpashed - frustration osv.

Egentlig såre logisk og enkelt. Prøv blot at lyt til forskellige typer musik - og mærk hvad det gør ved dig. Hvad det "producerer".

Jeg vil ikke "proppe noget ned i halsen" på nogen. Jeg ved ikke hvad der er godt for dig - ligesom du ikke ved hvad der er godt for mig: Men jeg kan altid tilbyde dig viden og og indsigt, forslå eller blot pege på eller i retning af.
Beslutningen er og bliver din - og dit ansvar.

Jeg har ligesom ingen anden - nogen patentløsning. Noget sådan findes ikke når vi har med menneskelige kvaliter, behov m.m. at gøre.

At jeg skriver her - er ligesom megen af min øvrige virksomhed - af oplysende karakter. Et tilbud til dem der ønsker det.

I mit univers er alting således ok - når blot det ikke bevidst har til sigte at skade andre eller andet.

Med venlig hilsen

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9733
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 04:43
> Harmonisk musik skaber harmoni - fred - velbehag - kreativitet osv.
> Disharmonisk musik skaber disharomi - stress - kaos - utilpashed - frustration osv.

Det er en gammeldags og unuanceret betragtning. Du glemmer helt et vigtigt element - personen der lytter!

"Afslapningsmuik" giver mig hverken fred, velbehag eller kreativitet. "Rastløs", Irreteret" eller "kedeligt" beskriver langt bedre min reaktion.

Og jeg er bestemt ikke den eneste der har det sådan. Jeg har ofte i mine mange år i pladebranchen, diskuteret dette med mange andre kyndige folk - ofte i relation til bestemte kunstnere, som f.eks. Bowie. Bowier er et godt eksempel. For hans produktioner dækker over både de mest "grimme" og disharmoniske produktioner (de tidligere) til uhyre smukke og harmoniske værker. Hos mig, som mange andre af mine venner, er det de gamle produktioner der giver ro, velbehag og afstresning. Mange af de nyere pænere sange rammer mig ikke nær så godt.

For nogle folk skaber hård/sort musik "frygt" - hos andre (som mig sev) skaber det aflastning. Den "onde" musik virker som en lynafleder på mig, mens den på andre virker som et brændende sværd.
Tilmeldt 11. Jul 05
Indlæg ialt: 61
Skrevet kl. 11:37
Kære Aminoer

Som ophavsmand til denne tråd kan jeg kun beklage, at jeg ikke forinden havde clearet med forhandleren - Jens Ørsted fra Sundcentret - at der kunne gives Amino rabat i f.m. køb af min afstressnings cd Journey to your Mind. Undskyld til Jens og alle andre interesserede Aminoer.

Musikken på cd''en har jeg brugt på virksomhedskurser som en del af SOUND - Samarbejde, Overskud, Undren, Nytænking, Dynamik. Mange mennesker har svært ved at bruge stilheden til noget konstruktivt, fordi de er stressede. (Personligt foretrækker jeg stilheden, hvis jeg skal have overblik over en opgave/få gang i kreativiteten, eller hvis jeg er stresset).
Musikken er tænkt som et redskab til afstressning og fokusering. Da flere deltagerne efterspurgte musikken, tænkte jeg: why not.
Har langt overvejende fået positiv respons. Vores lokale pengeinstitut Spar Nord har tilbudt cd''en til sine 90.000 aktionærer. Ikke alle har købt :-), men det både skæppede alligevel godt i kassen, samtidig med at det var en flot anerkendelse.

Nogen foretrækker datteren, andre moderen. Hvad der er godt for den ene, er skidt for den anden. Jeg synes, det er spændende og interessant at høre, hvilke redskaber folk bruger til at komme ned i gear og blive fokuseret på kreative tanker.

Gode hilsner Viggo

PS Til orientering er jeg ved at lægge sidste hånd på City of Sounds, som er noget helt andet musik: rå instrumental electronica - en hyldest til storbyen og dens indbyggere.

Steincke Soundlab v/ Viggo Steincke
steincke.dk

Side 3 ud af 3 (23 indlæg)