Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Søger værdiansættelse af vores virksomhed

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)
  • 1
Fra Aalborg
Tilmeldt 30. Mar 09
Indlæg ialt: 16
Skrevet kl. 10:07
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino,

Vi søger en revisor til værdiansættelse af vores I/S.

Virksomheden har eksisteret i over 2 år. Vi har alle nødvendige tal for virksomheden I samtlige regnskabsår. Omsætning og indtjening har kun været stigende! Virksomheden er blevet drevet fuldtid i det sidste ½ år.

Virksomheden driver en webshop, men har også store faste b2b kunder tilknyttet. Vi importerer selv alle vores varer.

Vi ønsker en revisor med erfaring indenfor værdiansættelse, til at give os et "fingerprej" om hvad vi kan sælge virksomheden for.

Jeg ved dog godt at virksomheden aldrig kan være mere værd end det køberene vil give! Men vi ønsker rådgivning af revisor.

Skriv venligst her i indlægget eller send mig en PB.

/Anders

Fra Taastrup
Tilmeldt 16. May 08
Indlæg ialt: 266
Skrevet kl. 10:09

Hej Anders,

Du er velkommen til at kontakte os.

Mvh.

Morten

KS Regnskab ApS

www.ksrevision.dk

Fra Aalborg
Tilmeldt 30. Mar 09
Skrevet kl. 19:24

Hej,

Tak for henvendelsen. Jeg vil prøve at kontakte dig i morgen.

Er der andre der vil prøve at byde ind på opgaven? Smile

/Anders

Fra København
Tilmeldt 30. Jul 07
Indlæg ialt: 2196
Skrevet kl. 20:07

Hej Anders,

Jeg er ikke revisor og jeg beklager hvis du føler, jeg trænger mig på.

Men en værdiansættelse af en virksomhed er ikke en svær opgave for en revisor og der er ikke den store forskel på de priser, som det vil koste dig at få udarbejdet grundlaget. Så der er ingen grund til at byde op til en håbløs budrunde, men koncentrer dig i stedet om det du er god til.

Med venlig hilsen

Flemming

Fra Aalborg
Tilmeldt 30. Mar 09
Skrevet kl. 22:58

Det første jeg tænkte var "What?!".

Jeg vil gerne benytte flere revisorer for at få et korrekt billede af hvilken pris vi kan få for vores virksomhed. Det er jo rimelig essentielt at prisen er den korrekte ved et salg!!

Men tak for inputtet anyway... Smile

Fra Farum
Tilmeldt 19. Jan 06
Indlæg ialt: 5951
Skrevet kl. 22:59

Du kunne også overveje at gå til en virksomhedsmægler. Men det var måske mere interessant for jer at få nogle konkrete bud på virksomheden. Kommer der ingen konkrete bud vil virksomheden jo ikke kunne sælges og I bliver ikke rigere af revisors værdiansættelse. Jeg ville måske overveje at bruge revisoren når/hvis der foreligger et konkret tilbud; bør vi acceptere eller ej ?

Skattekonsulenterne.dk Rådgivning til revisorer og advokater   Bent Zimmermann

Fra Aalborg
Tilmeldt 30. Mar 09
Skrevet kl. 08:22

Skattekonsulenterne:

Du kunne også overveje at gå til en virksomhedsmægler. Men det var måske mere interessant for jer at få nogle konkrete bud på virksomheden. Kommer der ingen konkrete bud vil virksomheden jo ikke kunne sælges og I bliver ikke rigere af revisors værdiansættelse. Jeg ville måske overveje at bruge revisoren når/hvis der foreligger et konkret tilbud; bør vi acceptere eller ej ?

Hej,

Det er en god pointe. Hvordan foreslår du vi skal sætte virksomheden tilsalg?

Det lyder nemlig som en god ide! Smile For det er jo en forhandlingssituation mellem køber og sælger.

Fra Søborg
Tilmeldt 21. May 08
Indlæg ialt: 755
Fra  Acasma Amino ApS Skrevet kl. 08:52

På Amino Virksomhedsbørs er der alene i april solgt 5 virksomheder. Så ønsker du at få en vurdering af markedet pt. og herved finde en konkret køber til din virksomhed, så opret din virksomhed på www.amino.dk/virksomhedsbors

Det er gratis for dig som sælger at sætte din virksomhed til salg på vores børs. Hvis du er interesseret i at få værdiansat din virksomhed af en virksomhedsmægler, så hiv fat i mig på nicolai@amino.dk 

Nicolai Frisch
Amino

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)