Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Er du blevet LURET ind i MLM / Network Marketing?

Side 1 ud af 3 (27 indlæg)
Fra Frederikshavn
Tilmeldt 9. Aug 05
Indlæg ialt: 2606
Fra  Aurumtrends Skrevet kl. 14:25
Hvor mange stjerner giver du? :

Mange SVAR på mange indlæg på Amino bliver i stort set alle indlæg, hvor alt for mange informationer bliver copy-pastet eller på anden vis overeksponeret, drejet over i en negativ dialog - der som oftest kommer helt ud på et overdrev. Uheldigvis vælger alt for mange at gå med på en stædig diskussion på påstande - enten fordi man er ivrig og passioneret - eller fordi man måske gerne vil diskutere for at diskutere...

Nuvel, så er dialogen her på Amino - når det handler om MLM/Network Marketing - begrænset til en relativ lille gruppe, som faktisk ikke er særligt repræsentativ for branchen - OMVENDT, så er der rigtig, rigtig mange der "læser med over skuldren", men sikkert klogt nok holder sig ude af dialog.

En af de ting der slår mig, er de mange påstande som er blevet oparbejdet i dette forum; At MLM generelt er noget være gangster-halløj, at den ene efter den anden bliver luret...

Jovist, der ER nogle gangstere imellem - men uanset der handlinger, kan man ikke dermed kategorisere branchen som en gangsterbranchen - ihvertfald man aldrig nogensinde påstå at gangster-faktoren er højere i "vores branche" end alle andre branchen. 

Jovist, der ER sikkert NOGEN, der er blevet luret til at tage en beslutning om at være en del af whatever koncept eller forretning, men så er der altså mange andre faktorer som man OSSE skal regne ind i den påstand man måtte have om, at flere bliver luret i MLM end i andre brancher... i så fald det var tilfældet er det da dybt underligt at der ikke er flere avis-sider, tv-tid der er forbundet hermed - målt på de utallige eksempler på lurendrejer i ALLE mulige andre brancher som eksponeres i diverse forbrugerprogrammer på tv.

For faktum er nemlig, at der i Danmark anslået er 150.000+ personer der på et eller anden engagementsplan er involveret i et af de mange selskaber i Danmark, som har fornuftig grobund - og som PÅ INGEN MÅDER er gangstere eller middelmådige; jeg kan nævne i flæng: Forever Living, Nu-Skin, LR, Nikken, Tupperware - og underskoven af selskaber der er knap så store, men på alle andre markeder har endog omsætning der får store danske virksomheder til at blegne (eller ØNSKE sig omsætning i den kaliber).

Min pointe er at vi kalder kender eén der siger han eller hun er blevet snydt eller luret - men oftest er det bestemt ikke hele sandheden... snarere tværtimod - for når begejstringen for en given mulighed har lagt sig, så kommer det arbejde der lægges for at nå det man har sat sig i sigte... det er så muligt der er nogen der er bedre til at VISE mulighederne end andre, ligesom der desværre er rigtig mange, som ikke lige stikker en finger i jorden ELLER blot har sig for øje, at især start-ups på nye markeder er lig med bump på vejen.

Det er jo federe at sige: "Det selskab er noget crap, det er deres produkter forøvrigt osse!" - end at sige: "Nuvel, for at jeg kan nå de ting jeg gerne vil, må jeg arbejde HÅRDT - og det er jeg ikke gearet til lige nu".

Men fornuftige, gode solide selskaber skal jo ikke have på hatten for at diverse nyere selskaber har alt for store planer eller ikke altid kan levere det de havde lovet. Ligesom at påstanden om at man kan få samme produkter til en ALDI pris alle mulige andre steder, heller ikke altid er en særlig velovervejet konklusion - for det vil altid handle om pris vs. kvalitet - konkurrenter vs. branding - og så et helt enkelt faktum: Det er muligt DU ikke mener et givent produkt kan sælges, er for dyrt osv - men selskaber som du måske mener at "være klogere end", har for langt de fleste selskabers vedkommende i forvejen en helt uovertruffen loyal portefølje - genkøb, gensalg osv. - så din påstand vil altid være irrelevant i den sammenhæng.

Til gengæld er det relevant hvorvidt en given person ser sig selv i netop det selskab, men de produkter und so weiter... og når virkeligheden melder sig, så handler det som alt ANDET her i livet om hårdt arbejde, hvis man går efter succes. Omvendt så er det helt gennemgående interessante ved MLM/Network Marketing at man netop her finder "det køretøj" der giver muligheder for at skabe nogle ekstra penge til at forsøde eller gøre ens hverdag og livsstil nemmere.

For det handler ikke om at lave millioner og milliarder: det handler om den enkelte - og skære man til benet har 8 ud af 10 reelt set kun kompetence til - OG LYST til/overskud til - at gå efter en interessant ekstraindkomst på eks. 3.000, 5.000 eller 10.000 om måneden... og uanset hvor vi lander der, kan det jo betyde: en ekstra bil til husstanden, lidt "sjovere" ferie næste år - eller nyanskaffelser som man ellers fravælger (ny fladskærm, PS3, WII osv.) - eller lidt ekstra tøj - som måske koster lidt mere. Eller den gode flaske vin til det lidt dyrere mad i weekenden.... eller supplementet til ratepension osv...

I mit felt - hvor jeg gør reklame for mig selv - og smider om mig med kontaktinfo - fordi jeg er den jeg er: synes det er cool at connecte med folk på kryds og tværs, står et Einstein citat, som ganske enkelt opsummere hele min pointe:

"Condemnation without investigation is the height of ignorance" - med andre ord, når din "en jeg kender" skriger fusk og svindel - så stil ham/hende nogle enkle spørgsmål - du vil bliver overrasket over hvor påstandene som regel bunder.. men jo, jo det er jo nemmere bare at være fordømmende og "dreamstealer" ;-)

Lasse Burholt

Lasse Burholt - Skype/ooVoo: lasseburholt - SMS 4236 8252 - Dream big dreams, small dreams have no magic

Fra København
Tilmeldt 30. Jul 07
Indlæg ialt: 2196
Skrevet kl. 19:10

Hej Lasse,

Udmærket indlæg og gode pointer, du har her.

Mit bud kunne være, at mange ofte føler sig luret af en enkelt grund. Der fokuseres sjældent på, at det virkeligt kræver hårdt arbejde at komme godt igang med MLM/NM. Jeg har selv ofte hørt udtryk som "passiv indkomst, hvor du aldrig skal lave noget mere" og "vil du køre den fedeste Mercedes" i forbindelse med MLM. Det er her folk kører af sporet.

Man kommer ikke sovende til noget her i livet og hvis MLM måske gjorde en lille smule mere ud af at understrege vigtigheden af det hårde arbejde inden succes, så ville der også være flere succeshistorier fremfor "jeg er blevet luret" historier. For du har da helt sikkert ret - men MLM mangler bare at droppe den "hype" og det salgsgas, som man hører mange steder. Giver du mig ikke lidt ret i det?

Det er meget sjældent at jeg har hørt eller læst nogen sige, som du gør nu. Og det er præcist det, som enhver nystartet (eller en der overvejer at starte) burde få tudet ørerne fulde med!

Kanon indlæg! Yes

Flemming

Fra Frederikshavn
Tilmeldt 9. Aug 05
Fra  Aurumtrends Skrevet kl. 20:10

Flemming1970:

Man kommer ikke sovende til noget her i livet og hvis MLM måske gjorde en lille smule mere ud af at understrege vigtigheden af det hårde arbejde inden succes, så ville der også være flere succeshistorier fremfor "jeg er blevet luret" historier.

Tak for melding om indlæggets værdi; "Godt indlæg" - og for nu at følge op på din respons; så er det faktisk oftere REGLEN end undtagelsen at der understreges at det som alt andet kræver en indsats - men når der bliver talt om "passiv indkomst", så er det underforstået at man har skabt den grobund - og det fundament der skal til - og det giver sig selv at det kræver en indsats - men ikke nødvendigvis en hård indsats forever - ISÆR ikke hvis man er i stand til at finde et selskab hvor fleste mulige faktorer er opfyldt - herunder et produkt som er forbrugervenligt, således at den omsætning der over eks. 2 år opbygges i et netværk er KONTINUERLIG; altså et produkt der bliver forbrugt igen og igen. 

Og så er det så absolut en væsentlig faktor at man HAR FORSTÅET at Network Marketing handler om "netværksmarkedsføring" - omsætning i netværket - og en stor volume af PERSONLIGT salg... for SÅ SKAL man arbejde i al tid og evighed. UANSET hvilket selskab man vælger.

Jeg kender utroligt mange personer i ind- og udland - som lever endog rigtig godt - uden at lave ret meget - tilgengæld er det de så laver effektivt; men samtidig skyldes det kombinationen af et godt firma med GODE produkter, som forbrugeren og selskabets egne repræsentanter osse ville købe og forbruge hvis det ikke var fordi de havde en økonomisk gevinst af det - eller som forbruger/kunde har en nabo, svoger eller god kollega som promoter produktet...

Fælles for alle jeg kender der lever af Network Marketing har brugt MEGET tid, og mange krafter på at skabe et netværk der omsætter produkter - og fælles for dem alle: De har ikke spildt tiden på at fokusere på et stort personligt salg. Det er UNØDVENDIGT, med mindre en given bonusplan kræver det - og dem findes der - og så må jeg melde rent ud: De er for ringe. Ganske enkelt.

Der hvor kæden hopper af på eks. informationsmøder, hvor mødets gæster ikke er tilstrækkeligt "kvalificerede", d.v.s. de FORLODS faktisk ikke aner noget om hvad de er inviteret til, er at det kan være overvældende og svært forståeligt at tro at man rent faktisk på RELATIVT kort tid (2-5 år) kan skabe en indtægt man kan leve af kontinuerligt - og passivt - men faktum er at det kan man - og så svært er det nu heller ikke - det kræver blot man LAVER noget - og det rigtige - igen og igen - faktisk er det min påstand at man på meget kort tid og LET kan skabe en kontinuerlig indtægt på 5.000,- -der skal faktisk utroligt lidt til. Det er fakta. Når vi så skal putte et nul bagved, så er det at det begynder at blive "udfordrende".

Men netop 3-5.000 klassen er det langt de fleste kan overskue - og ser som en "gulerod" - for med den slags ekstrapenge i husholdningen ved siden af sit "almindelige" job - så har det endog STOR værdi.

Lasse Burholt

Lasse Burholt - Skype/ooVoo: lasseburholt - SMS 4236 8252 - Dream big dreams, small dreams have no magic

Tilmeldt 15. Apr 09
Indlæg ialt: 670
Skrevet kl. 20:43

Grunden til at MLM har sådan et dårligt ry, er (som du selv nævner) alle de brodne kar i branhcen. Der hvor det går galt er som jeg ser det, at omdrejningspunktet ALTID handler om at påvirke folks grådighed, ved at tale om alle de økonomiske drømme der bare venter på at blive indfriet ved at bruge denne metode.

Når udgangspunktet for at hverve folk, er at tale til deres grådighed, frem for deres intelligens og fornuft, går det galt. Grunden til at Tupperware er en succes, er at produktet og kvalitet er i centrum, og ikke alle de penge man kan tjene ved at sælge det.

For at MLM skal være en succes, kræver det at produktet eller ydelsen i sig selv er i centrum og gør en forskel, og som sideløbende kan være en fin lille forretning.

Dvs. Sælg idéen, produktet og vær åben og ærlig omkring det, så skal den gode forretning også nok komme.

Find spændende opskrifter på velkomstdrinks på Drinks.dk 

Fra Silicon Valley (USA)
Tilmeldt 31. Mar 05
Indlæg ialt: 4047
Fra  InspireAnalytics Inc. Skrevet kl. 21:44

Godt indlæg, Lasse!

Det højner niveauet af denne kategori, som ellers så ofte ender i noget værre grisseri i form af mudderkast Sad

mvh Carsten

Fra Rønnede
Tilmeldt 17. Apr 06
Indlæg ialt: 41
Skrevet kl. 21:38

Yes

Mvh Gleerup http://gleerup.acnrep.com www.acneuro.com http://www.acnintegrity.eu/acn/dk/integrity/ http://video.acninc.com/Training/product/IRIS3000/IRIS3000.html

Fra Frederikshavn
Tilmeldt 9. Aug 05
Fra  Aurumtrends Skrevet kl. 01:36

Et par af de "tunge erhvervsdrenge" har gjort det... Bill Farley med Zrii - og Richard Branson med hans eget kosmetik-brand i UK... og nu er Donald Trump i MLM branchen med hans eget selskab som just er i pre-launch i USA...

Fandt denne underholdende note:

In 1998, audiences of the David Letterman show began to hoot and boo Donald Trump, a guest on the show. He very sternly looked into the audience and said. "That's why I'm sitting up here and you are all sitting out there."

Now, Donald Trump is one of the riches men in the world because he is able to recognize opportunity. David Letterman asked him the question, “What would you do if you lost everything and had to start over from scratch?” 

Without a bit of hesitation, Donald Trump answered, “I would find a good network marketing company and get to work.” 

Mvh.

Lasse

Fra Rønnede
Tilmeldt 17. Apr 06
Indlæg ialt: 41
Skrevet kl. 02:58

Øhhhh, Og hvad er det for et selkab han er ved at starte op??? Han er da front figur hos os ( ACN ) pt.

www.acneuro.com

Mvh Gleerup http://gleerup.acnrep.com www.acneuro.com http://www.acnintegrity.eu/acn/dk/integrity/ http://video.acninc.com/Training/product/IRIS3000/IRIS3000.html

Fra København K
Tilmeldt 22. Aug 06
Indlæg ialt: 3348
Skrevet kl. 03:24

Daniel K:
Grunden til at Tupperware er en succes, er at produktet og kvalitet er i centrum, og ikke alle de penge man kan tjene ved at sælge det.

Grunden til at Tupperware er en success er at der altid er stakkels sagesløse kvinder at fuppe.

Det starter med en rigtig møgkælling får den gode ide at tjene kassen på Tupperware - så inviterer hun hele nabolaget - og eftersom hun er en kælling med stor magt i området er der ikke nogen der siger nej - eller tør sige nej.

Halvdelen af kvinderne der møder op til et homeparty lader sig presse til at købe lortet - den anden halvdel ser hvor nemt det er at udnytte folk og bliver sælgere.

Jeg tvivler da ikke på det kan være en god forretning - det er bare at gå i gang.

Fra Videbæk
Tilmeldt 28. Apr 08
Indlæg ialt: 143
Skrevet kl. 11:59

Jørgen Olsen:

Grunden til at Tupperware er en success er at der altid er stakkels sagesløse kvinder at fuppe.

Det starter med en rigtig møgkælling får den gode ide at tjene kassen på Tupperware - så inviterer hun hele nabolaget - og eftersom hun er en kælling med stor magt i området er der ikke nogen der siger nej - eller tør sige nej.

En temmelig arrogant måde at sætte folk, som du ikke engang kender, i båse. Hvad får dig ti at tro, at folk ikke er i stand til selv at bestemme, hvad de vil og ikke vil lægge navn, tid og penge til?

Fortsat god week-end

Michael

Side 1 ud af 3 (27 indlæg)