Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Vi vil ikke være annoncehajer

Side 2 ud af 3 (24 indlæg)
Fra Sæby
Tilmeldt 16. May 06
Indlæg ialt: 431
Skrevet kl. 06:28
Hvor mange stjerner giver du? :
Dato: 7/28/2006 11:55:27 PM Forfatter: Martin Glob Det drejer sig vel egentligt blot om at være ærlig.

       
  • Prøv ikke at skjule, at du vil sælge annoncer

  •    
  • Gør det meget meget nemt for kunden at overskue, hvad det koster - og ikke mindst, hvad han/hun får for pengene.

  •    
  • Start med at sende en e-mail til kunden, hvor du beder om en bekræftelse på det I har aftalt, inden du sender en faktura.


Super med e-mailen den vil sikkert spare os for mange kvaler senere. Hellere have bebekræftet at vi er enige om vores aftale end at stå bagefter og diskutere hvad vi egentligt havde aftalt.
For os er det vigtigt at vi kommer ud med vores budskab og det SKAL foresgå på ærlig vis. Heldigvis er jeg en af dem der får en dårlig smag i munden blot jeg skal fortælle en lille hvis løgn... Så det ligger helt naturligt for mig at være ærlig omkring vores forretning :-)
Ang. priserne. I øjeblikket er de kun synlige for de som har tilmeldt sig som annoncør. Men nu overvejer jeg da at gøre dem synlige for alle, da det evt. ville kunne gavne os mere? I så fald så skal de da synliggøres. Der er jo ikke noget hemmeligt i at vi tager penge for vores annoncer (efter uge 39).


Online markedsføring - Marketingzonen.dk

Fra Sæby
Tilmeldt 16. May 06
Indlæg ialt: 431
Skrevet kl. 06:39
Hvor mange stjerner giver du? :
Dato: 7/29/2006 12:37:15 AM Forfatter: mcdarwin
Det vigitigste må være, at det produkt du tilbyder reelt har en værdi for kunden, og er prissat rimeligt. Annoncehajer er oftest kendetegnede ved at tilbyde næsten værdiløse eller ekstremt dyre annonceprodukter i forhold til den værdi kunden får.



 

Vi synes selv at vores priser er okay/lav (det er jo en smagssag). De annoncører vi henvender os til er vant til at annoncere i Aviser, hvilket jeg synes er et dyrt medie. Så ud fra den betragtning synes jeg vores pris er god. Den er pt. 500 kroner + moms for en A4 sides annonce (top og bund er reseveret til vores logo). 
Men man kan så diskutere hvad kunden får for pengene... Vores besøgstal er ikke voldsom højt endnu, men det håber vi selvfølgelig at det bliver. Vores webmaster holder sommerferie lige nu, men når ferien er slut, så går han igang med lidt SEO og så skulle vi gerne få lidt flere besøgende :-)

I august begynder vi i den første by (vi tager lige en by af gangen her i opstarten) og postomdeler flyers, sætter plakater op i byens butikker, udeler små visitkort med vores logo og webadresse, forhåbentligt får vi lidt omtale i avis (vi gør i hvert tilfælde vores til at vi får det) og hvis det forløber helt som vi ønsker så kommer vi også i det lokale TV.. Hvem ved måske endda landsdækkende TV på et tidspunkt (meeeeen... det er nok ikke lige i morgen! *G*). Så alt i alt håber vi det er med til at give vores kunder det produkt de har brug for. :-)

Online markedsføring - Marketingzonen.dk

Fra Sæby
Tilmeldt 16. May 06
Indlæg ialt: 431
Skrevet kl. 07:01
Hvor mange stjerner giver du? :
Dato: 7/29/2006 12:57:55 AM Forfatter: Kim Guldberg
Jeg tror det vigtigste her er at I leverer varen. Jeg har intet imod at blive kontaktet af folk der leverer kvalitet og sælger gode produkter, især hvis de kan leverer en eller anden form for dokumentation.


For at kunne leverervaren er i nødt til at kunne tiltrække en masse kvalificeret trafik. Hvis jeg skal annoncerer på jeres sider, er det væsentligt for mig at jeres sider tiltrækker brugere der er relevante for min busines, jeg er ikke ude efter besøg som sådan, jeg er ude efter besøg der resulterer i salg. så både trafikkens mængde og trafikkens art er væsentlig.


Det er også vigtigt for mig at jeres site fremstår ordentligt og med kvalitets indhold. Igen vil jeg hellere placerer mine annoncer på et site der i forvejen har noget kvalitet end på det modsatte. I bør altså sørge for at den platform annoncerne skal placeres på har noget kvalitet i sig selv, rene annonceblade ryger ofte lige i skraldespanden og selvom de ikke gør, drukner en annonce ofte i alle de andre. Kvalitet frem for kvantitet.


Jeres synlighed er også vigtig. Hvis jeg selv opdager at man støder på jeres kvalitets indhold rund om kring på nettet inden for de emner der er relevante for mig, vil jeg dels være mere motiveret til at annoncerer hos jeg når i kontakter mig, og sandsyneligheden for at jeg selv tager kontakt når jeg ser at det er muligt at annoncerer er bestemt til stede. Husk at synlighed også er andet og merer end søgemaskiner, men at søgemaskiner er vigtige.


Endelig er rygtet vigtig. Sørg for tilfredse kunder og giv hellere pengene tilbage hvis så folk ikke føler sig snyt. Et dårligt rygte kan hurtigt ødelægge jeres forretning


 

Rygte og synlighed er helt klart en af de ting vi skal arbendejde på... Det er noget af en opgave som nystartet... og det hele kan virke lidt uoverskueligt... men vi tager det lidt af gangen og håber så på at vi får det hele med i sidste ende.
Vi vil selvfølgelig gerne være synlige på de sider der er relevante for os og vores målgruppe. Men hvordan bliver man det? Det er vel ikke blot i form af annonce du mener, vel? Du har ret i at det ikke kun er trafik der tæller... men kvalificeret trafik.. Hmm.. hvordan måler man om trafikken er kvalificeret? Det er vel noget med at vi så skal ud og snakke med vores annoncører og høre om de får noget ud af vores side eller? gruble gruble... det er lige en af dem der kræver lidt nærmere eftertanke *G*

Online markedsføring - Marketingzonen.dk

Fra Sæby
Tilmeldt 16. May 06
Indlæg ialt: 431
Skrevet kl. 07:06
Hvor mange stjerner giver du? :
Dato: 7/29/2006 1:00:52 AM Forfatter: Goaften

Hvordan skaber vi et image der fortæller folk at vi er seriøse”



Er I seriøse?


Eller er det bare et image, I vil skabe?


Hvad adskiller jer fra annoncehajerne på nettet?


Står prisen i forhold til effekten?


Kan det dokumenteres?



Mvh. Bo Jensen


Butik Go’aften


www.goaften.dk



 

Ja vi er seriøse, nej vi vil ikke blot skabe et image der fortæller vi er seriøse.

Vi har fundet en god pris i forhold til hvad kunden får for pengene (synes vi selv!) Og effekten er vi jo noget spændte på! Da vi endnu ikke er startet 100% op endnu, men kører i testfasen så kan vi endnu ikke helt måle effekten. Men vi håber da på at vores vi kommer til at overraske vores annoncører positivt! Hmm.. dokumentation, hvordan gøres dette bedst? Jeg kan jo godt tage et screenshot af vores statistik for besøgende på siden.. men er det, det folk vil have som dokumtation? Hvilken form for dokumentation mon sådan nogle annoncører ønsker?

Online markedsføring - Marketingzonen.dk

Fra Sæby
Tilmeldt 16. May 06
Indlæg ialt: 431
Skrevet kl. 07:09
Hvor mange stjerner giver du? :
Dato: 7/29/2006 1:05:55 AM Forfatter: Kim Guldberg
tilfredse kunder hjælper meget, gerne kunder der har høj anseelse eller kunder der operere i de gode og velbesøgte fora på nettet.


Mund til mund metoder er en meget stærk form for reklame og hvis folk føler at de får meget for deres penge så kommer de tilbage og de tager venner med.


det er vigtigt at leverer varen


 

Ihh ja.. det ville altså være dejligt med noget mund til mund... Men også en virkelig stor opgave at få det skabt... Det er vel mest noget der kommer hen af vejen? vi kan selfølgelig hjælpe det på vej med at markedsføre os... men ellers er der vel ikke så meget at gøre? er der?

Online markedsføring - Marketingzonen.dk

Fra Sæby
Tilmeldt 16. May 06
Indlæg ialt: 431
Skrevet kl. 07:16
Hvor mange stjerner giver du? :
Dato: 7/29/2006 2:11:30 AM Forfatter: AndersSaugstrup
Hej Mette

Hér nogle råd og ideer, som du måske kan bruge:

INDEN ''START''
1. Start med selv at ringe ud - gerne sammen med dine eventuelle medarbejdere. Tag jer tiden til at spørge nej-sigerne om I må spørge hvorfor de ikke er interesserede.
2. Lav sammen en liste med de vigtigste tre-fire fordele for kunden
3. Skriv et manuskript for opkaldet og øv det inden i ringer.
4. ring med det til fx 20 emner og ret det løbende.
5. Smid det væk og skriv i stedet en liste med maks 5 punkter (fx indledning, hvem er vi, dine fordele, vores tilbud, ..)
6. Brug denne liste som manuskript fremad med de næste 100 emner og diskutér løbende tilgangen. (det dur ikke at læse op)
7. Hvordan selve opkaldet skal klares er selvsagt en videnskab for sig, men tænk på dette: Du skal være lige så rolig og lyttende, som hvis du talte med din onkel om at købe en annonce. Og det smerter, at høre nej, så lyt efter når der kommer en ordre og tænk på den positive oplevelse inden hvert opkald.

TILBUD
Du kan overveje (i starten om ikke andet) at tilbyde 2 mdrs uforpligtende og gratis. Men vær opmærksom på at mange vil være mere mistænkelige, hvis det er gratis end hvis det koster penge, så det er sikkert en god idé fx at sige, at du ønsker at afprøve produktet og siden få feedback hér i opstartsfasen, så det er gratis i 2 måneder mod at du må ringe 10 minutter til slut for at få tilbagemelding på servicen.

ANDRE
Det er utroligt vigtigt at du får troværdighed (som du selv nævner) Vær derfor kreativ hurtigt og få forretninger til at skrive nogle ord om hvordan de oplever din service og hvad de får ud af den og hvor seriøst det hele er. (husk navn og telefonnummer)

SENERE
Når du har fået konceptet til at fungere og du ved alt om kundernes invendinger, frygt og ønsker, og du har oplevet stabilt at kunne omsætte ca 300 kroner pr time ved at lave opkald selv, så er det tid til at udlicitere opgaven til et telemarketingfirma. Her er det afgørende, at du holder dig tæt på. Brug gerne 1-3 dage pr uge på at besøge kontoret og svare på spørgsmål fra sælgerne og motivere og lære mm.

God vind!

Hilsen Anders


 

Tak for dine guldkorn! Det lyder fornuftigt det du siger og jeg vil helt klart afprøve din model til telefon opkaldene.. Jeg har ind til nu foretaget nogle få opkald... men kan godt mærke at jeg absolut ikke er stærk i det endnu. Hmmm.. jeg må nok hellere holde mig til nogle mindre virksomheder her i starten hvor jeg er lidt rusten i det! *L* Og så vente med de store fisk til jeg ligesom har fået fundet tonen :-)
Når vi har overstået vores gratisperiode som vi kører lige nu, så vil alle nye annoncører få 4 ugers gratis annonceplads hos os. Det har vi valgt at gøre for at folk kan se hvad det er inden de køber noget af os. Men mon det skræmmer folk væk? Vores tanke var jo at skabe et attraktivt tilbud hvor kunden har mulighed for at se produktet inden de beslutter sig for om de vil købe det... Så er det jo lidt træls hvis det har mosatte effekt...?!!

Online markedsføring - Marketingzonen.dk

Fra Sæby
Tilmeldt 16. May 06
Indlæg ialt: 431
Skrevet kl. 07:58
Hvor mange stjerner giver du? :
Dato: 7/29/2006 2:38:38 AM Forfatter: Mikkel deMib > Hvordan skaber vi et image der fortæller folk at vi er seriøse og ikke er ude på at fuppe nogen.

Først og fremmest er det vigtigt at der er hold i de ting i siger, og at de ting i fortæller om jeres website og virksomhed i rimeligt omfang kan dokumenteres. Hvis I skal leve af at være annoncemedie, og ovenikøbet annoncerer at ...''Lokalspot.dk vil være Danmarks førende annonceportal ...'' så vil jeg anbefale at I overvejer at gå med i FDIH/Gallup statistikken. Så kan i objektiv dokumentere hvor stor I er i forhold til en række af jeres største konkurrerenter - andre annnceportaler, som Eniro, Jubii, MSN, De Gule Sider, Berlingske osv.

Personligt synes jeg nok det er lige lovlig ambitiøst at sigte på at blive ''Danmarks førende annoncemedie ...'' - det får mig til at tro tænke på at I måske enten er lidt naive, eller bare godt kan lide at overdrive lidt vel meget :) Det tror jeg ikke gavner jeres anseelse som seriøse. Der er intet galt med at være en mindre annonceplads (end de største) - hvis ellers det er en god annonceplads, kan der sagtens sælges annoncer. Jeg synes bare det er bedre at være ærlig.

Jeg vil også anbefale, at I får rydet lidt op i udtalelser som denne:
''Vi håber at du vil indsætte et af vores bannere på din hjemmeside. Vi betragter det som hjælp til selvhjælp, jo flere besøgende du henviser til Lokalspot.dk, jo flere ser din annonce.''

Det er sådan noget der får mig til at se det som lidt useriøst. Jeg køber altså ikke annoncer på et site, der lever af at JEG sender gratis trafik over til dem. Det er lidt ''Anders And'' at skulle købe annoncevisninger, man selv genererer :) Jeg betaler for annoncer hos jer - hvorfor skulle annoncer hos mig være gratis? Iøvrigt kommer det meget hurtigt til at minde lidt for meget om et banner-swap projekt og den grøft tror jeg ikke I har gavn af at falde i.

Alt i alt - fortæl åbent og ærligt hvad det er du tilbyder, hvad det koster osv. Så er du allerede langt foran de fleste annoncehajer. Derudover synes jeg forslaget med at sende en email konfirmation, med mulighed for at sige nej, inden der sendes en faktura er en god ide. Det vil igen være med til at adskille jer fra annoncehajerne, der i reglen klynger sig til en hvilket som helst antydning af en ordrebekræftelse.

Jeg vil desuden stille spørgsmål ved om det er klogt at satse for meget på telemarketing, for at sælge annoncerne, som jo så absolut er annoncehajernes foretrukne salgskanal. Der er også en masse typer virksomheder i ikke når med den type salg - sådan nogle som mig (jeg ville ALDRIG købe annoncer af en der ringer uopfordret), og mange af de helt store annoncører, som typisk lader et mediebureau klare meget af den praktiske indrykning af kampagner over året. Så måske var det en ide, at gribe mere direkte fat i mediburauer og andre bureauer, der har støre kunder som kunne have gavn af jeres service.


 

Hejsa! Sikke i knokler til langt ud på natten! :-) Nu kom jeg vist til rosinen i pølseenden... det var sørme lang vej! Skønt med alle de gode indlæg der er kommet i nattens løb :-)

Den side i kommer ind på via mit banner er en midlertidig side der vil blive fjernet efter vores testeperiode.

Vi vil som sådan ikke være "Danmarks førende annonceportal" men "Danmarks førende annonceportal der henveder sig til lokalsamfundet".
Jeg har ingen intentioner om at udkonkurere jubii eller Gul&gratis. Deres målgruppe af annoncører er en helt anden end den vi henvender os til. Vi ønsker at have kontakt med butikkerne i de mindre og mellemstore byer.
Jeg synes ikke vi overdriver, men om vi er naive.. det vil tiden vise. Men umiddelbart synes vi det virker rimelig overkommeligt at blive førende inden for vores felt. Vores mål er blive så synlige og

Online markedsføring - Marketingzonen.dk

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9738
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 09:39
Hvor mange stjerner giver du? :
> Ang. telefonsalg.. Hvis du bliver ringet op af en kendt virksomhed, som f.eks Jubii, ville du så også være totalt afvisende over for deres tilbud (hvis de da vel at mærke var relevante for din virksomhed)?

Ja, hvis ikke det er en virksomhed, som vi i forvejen har et fast samarbejde med. Generelt fungerer mine indkøb altså ikke på den måde, at jeg køber fordi en eller anden sælger ringer - det foregår den anden vej. Først finde jeg ud af hvad jeg har brug for, så finder jeg ud af hvor jeg kan få det til den bedste pris og kvallitet, og SÅ køber jeg.

Jeg har enndu ikke oplevet en eneste annoncesælger, der ringer på telefonen, som ikke overdriver eller direkte lyver om produkterne - og det gælder også de store kendte leverandører. Sidste gang jeg fik en opringning fra en af de store portaler blev der direkte løjet om deres trafiktal. Pinligt! Dagen efter ringede en anden sælger fra samme portal og sagde at jeg skulle købe et andet produkt fra dem, for det som den anden sælger solgte var ikke et godt produkt. En sådan form for intern konkurrence mellem afdelingerne virker komplet latterlig i mine øjne.
Fra Aabenraa
Tilmeldt 9. Jan 06
Indlæg ialt: 589
Fra  ABAKOMP ApS Skrevet kl. 09:54
Hvor mange stjerner giver du? :
Dato: 7/28/2006 10:49:26 PM Forfatter: RandomAccess
For mange sagde vores markedførings lærer. '' En skuffet kunde snakker med 15 andre, mens en glad kunde kun snakker med 5 andre om dig'' Dvs. 15 potentielle kunder er væk hvis du påtvinger en kunde dine serviceydelser


 

Jeg bliver lige nød til at korrigere denne sætning.

Som sagt det var mange år siden (snart 15) . I dag er det således

En skuffet kunde snakker med 5-10.000 Andre potentille kunder. gennem fora som dette.. for 15 år siden fandtes det ikke i den grad som idag.

  

Fra Sæby
Tilmeldt 16. May 06
Indlæg ialt: 431
Skrevet kl. 10:16
Hvor mange stjerner giver du? :
Dato: 7/29/2006 9:54:08 AM Forfatter: RandomAccess
Dato: 7/28/2006 10:49:26 PM Forfatter: RandomAccess
For mange sagde vores markedførings lærer. '' En skuffet kunde snakker med 15 andre, mens en glad kunde kun snakker med 5 andre om dig'' Dvs. 15 potentielle kunder er væk hvis du påtvinger en kunde dine serviceydelser



Jeg bliver lige nød til at korrigere denne sætning.

Som sagt det var mange år siden (snart 15) . I dag er det således

En skuffet kunde snakker med 5-10.000 Andre potentille kunder. gennem fora som dette.. for 15 år siden fandtes det ikke i den grad som idag.

 


 

puha... ja det gør jo ikke sagen bedre!! :-) Så hellere holde sig til de tilfredse kunder :-)

Online markedsføring - Marketingzonen.dk

Side 2 ud af 3 (24 indlæg)