Hej aminoer,
Jeg læste lige denne artikel på comon efter et kig på trustpilot.dk - artiklen er fra 2008 og kan findes her http://www.comon.dk/news/advarsel.mod.paypal.efter.dansk.dom_39112.html Artiklen beskriver, hvordan en forbruger har brugt sit betalingskort via paypal og har købt et computerspil, som midlertid ikke virkede. Forbrugeren mente ikke han havde fået det han havde betalt for og henvendte sig til banken for at få pengene "charge back'ed". Det ville banken ikke være med til, da pengene var overført via paypal. Forbrugerombudsmanden gik ind i sagen og gav forbrugeren medhold i sagen, men denne endte midlertid i retten med banken og pbs sammen på den ene side og kunden og forbrugerombudsmanden på den anden. Kunden tabte sagen, og nu giver det så anledning til tvivl omkring brugen af paypal hos danske forbrugere.
Vil dette få indvirkning på dit valg af betalingsløsning, er dine kunder mere tøvende end før med brugen af betalingskort? En spændende lille mandag formiddagsdebat :) |
Det er ikke noget nyt at bankerne ikke refunderer køb gjort via paypal, da man jo netop som banken og PBS fremhæver i sagen, får sin vare (indsat penge på paypal-kontoen)
Så det er en sag mellem forbrugeren og paypal hvis man vil gøre indsigelse.