Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Facebook aplikationer?

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Fra Frederikssund
Tilmeldt 1. Feb 08
Indlæg ialt: 485
Skrevet kl. 19:19
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Jeg sidder med tanker om at prøve at starte et par facebook aplikationer op. Jeg er rimelig øvede programør, arbejder mest i PHP, mit spørgesmål er? Kan det betale sig? Kan man godt komme ind på marked, hvordan med indtægter må man modtage penge fra brugerne? Nogle reklame burear der accepterer at man har deres reklamer på facebook?

Ved godt at det virke lidt kringlet det hele, men har bare vildt mange ideer lige nu..

Er meget interesseret i at høre fra nogle der har erfaring med sådane aplikationer..

MvH Kristoffer

Ps. er også interesseret i et samarbejde med nogle der har en rigtig god ide men ikke har mulighed for at føre den ud i livet, skal helst havde med facebook at gøre..

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 19:31

Facebook er cool. FBML er bare ikke femflade ører værd og hele platformen er generelt langsom. Det er ikke kvalitetskodning man finder i Facebook og bestemt ikke noget jeg ville elske at bruge som platform. Men jeg tror der er penge i det :)

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 14:00

Har sendt dig en pm.

Fra København
Tilmeldt 15. Dec 08
Indlæg ialt: 899
Skrevet kl. 14:05

Hej, 

Hvis du har nogle refferencer på din kunnen (skal bare være php/ programmerings refferencer) så kan vi være interesseret i et samarbejde. 

-Karsten

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 13:09

Hvis du havde stillet samme spørgsmål for et par år siden, ville jeg have sagt, at der var penge og muligheder i det.

I dag ser situationen lidt anderledes ud: Folk bruger applikationer mindre (det er mit indtryk, i hvert fald), der er flere restriktioner på, hvad applikationerne kan osv. (de får bl.a. mindre plads på forsiden og på profilforsiderne).

Det betyder bestemt ikke, det er umuligt at tjene penge på FB-applikationer. Men hvis målet er penge, er der nok lettere måde at tjene dem på. Husk på, at der skal skrives rigtig megen FB-specifik kode, som ikke kan genbruges til andre sociale netværkssites.

Samtidig er der det, at FB-brugere ikke ligefrem er kendte for at ville betale for indhold eller at ville klikke på reklamer. Der er en grund til, at Facebook faktisk er en stor underskudsforretning.

Men der findes da et par få firmaer, der scorer kassen på FB-applikationer. Mit råd, hvis du vil gå den vej, er:

- Find på en ide, som er god nok til, at folk vil sende invitationer ud til andre, og at andre vil acceptere invitationen (at få folk til dét nu om dage er svært). Husk at læse betingelserne for FB-applikationer. Mange af de "geniale" ideer til apps, jeg har hørt, bygger på noget, som faktisk ikke kan lade sig gøre gennem FB's API, eller som ikke er tilladt i betingelserne.

- Lav en ultrasimpel udgave af applikationen. Det skulle være let nu om dage: Har hørt, at FB har lavet en slags applikationsgenerator, så man ikke engang behøver at kunne programmere. Se, om ideen er så viral, som du selv tror. Er den det, så fortsæt, og find på en realistisk plan for senere indtjening.

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)