Ingen tvivl om at de tjener penge på deres vikarer. Selvom freelancearbejde er dyrere end fast ansatte så er det en dyr løsning. Jeg ville aldrig selv turde gøre det men det er nok mere på grund af at den branche jeg opererer i ikke lige er til det. Kan du få kompentent arbejdskraft til 50-70 kr. så er det imponerende må jeg sige. Hvad kvaliteten af bureauets medarbejdere angår så går den jo kun en gang. Næste gang bruger man et andet bureau hvis de ikke kan levere varen.
Ja, nemlig - jeg har bare på fornemmelsen at de har givet mig skodvikarer fordi de ved jeg bare er en lille lortekunde og ikke kan se noget større perspektiv i et samarbejde.
Jeg ved nemlig at de har lejet mange dygtige vikarer ud til en af mine konkurrenter som har rigtig mange tasteopgaver og bruger dem ofte, så jeg ærgrer mig rigtig meget.
Om man kan få flittige folk i det prisleje kommer an på om man kan nøjes med enhver idiot (ingen specielle forudsætninger) og om vedkommende skal kunne kommunikere på dansk. Vi har en tendens til at udstøde de der ikke taler dansk fra arbejdsmarkedet så de er sultne efter abejde.
Lige de kinesere jeg benytter som jeg er rigtig tilfreds med har dog den ulempe at de kun må arbejde 15 timer om ugen fordi de studerer ved siden af.
Men jeg ved ikke helt om du har forstået mig? Jeg har altså lagt et budget på denne opgave og den pris jeg får for opgaven er ekstremt god. Jeg har stillet et budget op på denne opgave hvor jeg havde i betragtning at jeg skulle have vikarer til at hjælpe mig for 250kr i timen - og en forholdsvis middelmådig vikar som er TASTEOPERATØR skulle ifølge mine udregninger allerede give overskud/break-even FØRSTE dag.
Det her er en engangsforstilling - et kæmpe stykke arbejde der skal løses på 14 dage - derfor har jeg været nødt til at prøve lykken med vikarer i år p.g.a. den stramme deadline og da jeg ikke umiddelbart selv havde folk til rådighed.
Næste gang bruger jeg selvfølgelig et andet bureau, men går de ikke på kompromis vil jeg skrive en anmeldelse på trustpilot af bureauet så andre folk der overvejer at bestille folk til indtastning af data fra dette bureau lige tænker sig om en ekstra gang.
VH JØrgen Olsen