Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Salg af Mp3 filer?

Side 2 ud af 3 (25 indlæg)
Fra København Ø
Tilmeldt 27. Jan 06
Indlæg ialt: 2158
Fra  DIVE.in Scuba Diving SorteSokker.dk Skrevet kl. 14:02
Hvor mange stjerner giver du? :
Mens Mikkel selv forfattede et svar, søgte jeg tilbage i Outlook efter
den nyhedsmail hvor jeg selv første gang fik bekendskab med
allofmp3.com.
Tillad mig at citere fra Jubii Svar om IT nr. 48-2003:

[QUOTE]

---ER LEGAL DOWNLOAD LEGAL, LOVLIG ELLER TILLADT?-----------

Er det så legalt at bruge disse herlige tjenester?

Vi spurgte, som altid, advokat hos http://bender.dk Peter Lind Nielsen
om man skulle føle sig skyldig over at downloade fra Weblisten.com. Han
svarede:

- Hvis man downloader fra et websted, skal man være i god tro.
Kulturministeriet har i bemærkningerne til det oprindelige lovforslag,
netop tilkendegivet at man ikke som privat forbruger skulle kunne gøres
ansvarlig, såfremt man har downloadet i god tro fra fx websites der ser
ud til at stille lovligt materiale til rådighed for download.

- Netop den spanske website ser for mig ud til at overholde de
ophavsretlige regler, og afregner til de spanske
rettighedsorganisationer. Websitet har eksisteret i en periode og der
er oplysninger, adresser o.s.v. på dem der står bag websitet. Det er
derfor min opfattelse at der lovligt kan downloades fra denne side. Man
kan altid diskutere hvor mange undersøgelser man som privat forbruger
skal foretage og hvor begrundet god tro man skal være i, og der findes
nok en del andre websites, hvor man som forbruger næppe kan være i god
tro.

Ser vi på Weblisten.com, skilter de rent faktisk med deres lovlighed og
deres lange historie http://www.weblisten.com/en/asp_mp3/aboutus.asp

De udsender også pressemeddelelser, der fortæller om firmaet

http://mi2n.com/press.php3?press_nb=42595

- f.eks. at har sendt over en million kroner til rettighedshavernes
organisationer, og at de er sure på konkurrencen fra de uautoriserede
kopister på fildelingstjenesterne.

Weblisten.com er angiveligt blevet sagsøgt gentagne gange i løbet af
fem år. Men de lader til at købe cd''erne på lovlig vis og at afregne
korrekt efter de spanske organisationers regler, og der skulle dermed
ikke være nogen ko på isen.

http://news.com.com/2100-1027-1024382.html?part=dht&tag=ntop

Allofmp3 fortæller også om deres afregning til de relevante organisationer http://stat.allofmp3.com/help.shtml?param=legal

Udover at musikken gemmes på brugbare,

eftertragtelsesværdige formater, skilter både Weblisten og

Allofmp3 med hvad de har. Alle kan gennemsøge hele deres katalog. De holder det ikke dulgt. Som f.eks. Napster og iTunes.

Derudover ligner Weblisten eller Allofmp3 på ingen måde plattenslageres
forsøg på at score nogle hurtige penge inden politiet kommer. Vi taler
om sider i verdensklasse.

Softwaren, webdesignet, kategoriseringen, søgningen og onlineencoding
på Allofmp3 er til at få glædestårer i øjnene over. Jeg har ikke set
noget mere revolutionerende siden verdens bedste radiostation opstod på
Internet http://live365.com

http://vertikal.dk/a119

- De lave priser tyder i øvrigt på at Weblisten.com og Allofmp3.com
afregner efter omtrent samme regler som http://live365.com der,
utroligt nok, stadig er gratis.

Er det så etisk forsvarligt at bruge disse herlige tjenester?

Det er svaret knap så entydigt.

Juridisk set er det klart bedre at betale for en legal tjeneste end at
bruge fildelingssoftware til illegale formål. Man betaler for sin musik
og hjælper nogle advokater af med noget grimt arbejde på børneværelserne

http://www.jubii.dk/nyhedsbreve/arkivvis.asp?articleid=148138

Teknisk set er konceptet med central server og central afregning et
tilbageskridt. Fildelingssoftware løser opgaven med at distribuere
store datamængder på nettet mere elegant end den gamle overbelastede
server-model

Jeg driver dykkersitet DIVE.in og freelancer med Bottomline

Tilmeldt 18. Dec 05
Indlæg ialt: 34
Skrevet kl. 16:47
Dato: 24-07-2006 13:43:16 Forfatter: Mikkel deMib
AllOfMP3.com er IKKE ulovlig - selvom IFPI gerne ville have at det var det. Det er en Russisk service, der udbydes fuldt lovligt under Russisk lov. Om det så er ulovligt for en dansker at handle i deres butik eller ej, afgøres af om der handles i god tro eller ej. Kulturministeriet har i den sammenhæng sagt, at man ikke som udgangspunkt kan sansynliggøre, at danskere ikke handler i god tro, når de køber musik på AllofMP3.com. Det er IFPI naturligvis sure over, men det må de jo så om. Jeg tror ikke på at IFPI nogensinde vil kunne få danskere dømt for at have købt musik på allofMP3.com - men det må tiden jo vise.

Puh.. Der skulle graves lidt.

allofmp3.com er ulovlig - eller delvis. For hvad andre organisationer end IFPI har givet licens til ved jeg ikke, men det er dog et faktum, at allofmp3.com ikke har fået licens af IFPI. ROMS som allofmp3.com referer til for at angive, at de er legale har ikke mandat til at give tilladelse på vegne af IFPI - og ROMS'' tilladelse er derfor fuldstændig irrelevant i forhold til musik, hvor IFPIs medlemmer har de mekaniske rettigheder.

Tilmeldt 18. Dec 05
Skrevet kl. 17:00

Dato: 24-07-2006 14:01:49 Forfatter: Nicolai Lønne

Som udgangspunkt, hvis man ikke gider læse de to - ret så lange- citater ovenover, kan vi så i det mindste ikke blive enige om:
1) Vi er uskyldige ind til det modsatte er bevist. Vi skal ikke selv bevise at vores aktivitet er lovligt, endsige vi skal ikke selv sandsynliggøre det. Hvis Antipiratgruppen ønsker det, så kan de forsøge gennem domstolene der som bekendt er den dømmende magt her i landet og den vi alle er underlagt.

Helt enig. Det er netop også derfor, at APG altid indhenter mest muligt bevismateriale, der dobbet-tjekkes + det løse inden der overhovedet bliver en sag ud af det. De foretager sig heller ikke aktioner uden dommertilladelse eksempelvis - og ved disse aktioner er myndighederne altid involveret. Du vil aldrig komme ud for, at Lars Ulrich står udenfor din dør med et baseball-bat. Det var KUN en reklame.

Men man skal samtidig også være klar til at tage konsekvenserne af ens handlinger. For eksempel at tage straffen, hvis man bliver taget i at bryde loven. Uanset hvilken metode man bruger til at stjæle har det jo konsekvenser - og når det kommer til stykket så kan man "idømmes straf (§ 76) i form af bøde eller fængsel indtil 1 år, og blive mødt med krav om betaling af vederlag og erstatning samt godtgørelse (§ 83). Endvidere kan man blive dømt til, at de ulovlige kopier skal tilintetgøres (§ 84)."

Så kan man så håbe, at man ikke bliver taget.

Dato: 24-07-2006 14:01:49 Forfatter: Nicolai Lønne

2) Antipiratgruppen og resten af musikindustrien er ikke en lovgivende eller dømmende magt her i landet og det er ikke tvunget at lytte til dem! At de så mener noget andet er deres problem.

Nej, man behøver bestemt ikke lytte - det er heldigvis ens eget valg.

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9738
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 17:13
Du tager helt fejl - du henviser til dansk lov, og denne er AllOfMP3 ikke underlagt. De ville være underlagt dansk markedsføringslov såfremt de markedsførte sig her - men det gør de ikke. Siden findes ikke engang på dansk. AllOfMP3 følger loven i det land de opererer. At IFPI og andre så ikke kan lide loven der er bare ærgeligt. Der er mange andre lande der har svage, eller slet ingen, Ophavsretslov, og her er problemet det samme. Derudover HAR Kulturministeriet fastslået at danskere godt kan handle i god tro på AllOfMP3 og dermed gøre det helt lovligt.

Jeg er selv gammel komponist, har været medlem af KODA i omkring 25 år og har drevet dansk musikforlagsvirksomhed gennem flere år. Så netop dette område er et af dem jeg juridisk kender særdeles godt. Og jeg er ikke en af dem der mener at komponister, forlag og pladeselskaber ikke skal have mulighed for at tjene penge på deres værker og udgivelser, men IFPI og den samlede musikbranches strategi igennem de sidste 15 år har i den grad suttet røv. Nedturen startede FØR Internettet for alvor vandt frem, og siden er det bare blevet værre. Lige bortset fra enkelte afstikkere, nye små selskaber og enkeltstående kompinister og bands, som har lært at udnytte de nye medier, lært at omfagne dem, frem for at frygte det og lært at imødegå forbrugernes ønsker frem for at bekæmpe dem i en tåbelig krig.

Og bare rolig, du kan lystigt købe løs på AllOfMP3 uden skyggen af risiko.
Tilmeldt 18. Dec 05
Skrevet kl. 17:48
Jeg bliver nødt til at slå to ting efter. For eksempel mener jeg, at du ved internet-handler er underlagt lovgivningen af dit hjemland - i dette eksempel er du som forbruger stadig underlagt den danske Ophavsretslovgivning. Det er klart, at man ikke kan lukke allofmp3.com med den i hånden.

Dog kan jeg stadig blot referere til, at ROMS (der som jeg tolker det skulle være lignende KODA?) som allofmp3.com påstår gør deres site lovligt ikke har mandat til at licensere IFPI produkter - og uden licens fra indehaverne af de mekaniske rettigheder kan jeg ikke se, hvordan de legalt kan sælge filerne?

Og god tro - jo, det kan man ikke sige så meget til før sitet enten er gjort ulovligt eller der findes retspraksis på området.

Når det så er sagt, er jeg ganske enig i din korte analyse af musikbranchens strategi - så kan man altid diskutere noget med pisk og gulerod :)

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9738
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 18:10
Når du skriver "allofmp3.com er ulovlig ..." så er det ikke rigtigt. Det er en lovlig virksomhed i det land opererer og de markedsfører sig ikke målrettet mod danskere. Noget andet er så om det er lovligt for en dansker at købe fra dette website og "hjemtage" produkterne. Det kan i princippet godt være ulovligt, uanset om AllOfMP3 er lovligt. Men, for det første er det tvivlsomt om det faktisk ER ulovligt for en dansker at købe fra AllOfMP3, og derudover kan man med rette argumentere for at der handles i god tro, som Kulturministeriet slog fast. Så før der sker væsentlige ændringer i de faktiske forhold tror jeg ikke at en eneste dansker kan dømmes for køb på AllOfMP3. Det er en umulig sag :)

Fra Horsens
Tilmeldt 17. May 06
Indlæg ialt: 499
Fra  Campaya Skrevet kl. 12:19

https://www.campaya.dk - ferieboliger og sommerhuse i hele verden

Fra København
Tilmeldt 1. Jun 06
Indlæg ialt: 6114
Fra  Mikjaer Consulting ApS Skrevet kl. 10:24
Hej Daniel

Lækkert at se at der er nogen der har interesse i musik branchen, jeg har længe gået og bearbejdet et koncept som kunne være mega fedt at få gennemført og som jeg samtidig med tror man kunne tjene en god skilling på, og såfremt man forstår at dreje den rigtigt også vil kunne blive forholdsvis velhavende på.

Jeg har dog ikke tid til at starte det selv da jeg har gang i alt for meget selv..

Jeg har selv spillet musik lidt mere seriøst siden jeg var 16 år gammel, jeg begyndte at spille voilin allerede som 6 årig og har idag som 23 årig været med til at indspille 3 cd''er selv hvoraf de to af dem er udgivet på nettet.

Udover det har jeg arbejdet inden for IT Branchen siden jeg var 17 , som leder siden jeg var 19 og som selvstændig fra jeg var 21 og er idag 23.

Jeg vil gerne fortælle om mit koncept i telefonen og vil gerne indgå som partner i projektet hvis det har interesse , jeg kan gå ind med marketings-knowhow(jeg studerer markedsføring, skal til at skrive hovedopgave), jeg kan gå ind med it støtte, hosting, og udvikling. Og udover det har jeg stort set alt andet udstyr der skal bruges til projektet, således at det eneste vi egentlig skal investere i vil være markedsføring.

Giv mig et kald efter klokken 2 idag på 405 11 627 så kan vi lige tage en snak om det...det eneste jeg lige kan se vi mangler er førstehånds kendskab til musikbranchen og dermed netværk, det må så være noget vi skal ud og opbygge.

Mikkel

Tilmeldt 19. Sep 06
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 14:29
En af mine virksomheder tilbyder en musik shop platform, hvor du kan komme igang med din egen download shop for under kr. 100.000.

Se mere på safepro.dk

Tilmeldt 26. Jul 05
Indlæg ialt: 148
Skrevet kl. 12:33
Er der nogen der kender et alternativ til phonofile, hvor man ikke behøver at have en masse penge op af lommen?

Mvh.

Thomas :)

Side 2 ud af 3 (25 indlæg)