Som overskriften siger. Hvad er egentlig en god pris for at få lavet sit regnskab.Jeg skal til at starte webshop op og må erkende at det vil være i bedste interesse for mig at få nogle udefra til at lave mit regnskab. Jeg vil hellere overlade det til folk der har forstand på det, og besæftige mig med det jeg er god til. Det er vigtigt for mig at der skal være orden i mine kommende regnskaber.
Det jeg gerne vil have andre til at gøre for mig er ,alm bogføring og regnskab, moms, og årsregnskab. Hvad gør i andre med hensyn til regnskab?Jeg har lavet en lille liste med for og imod at lave sit regnskab selv.For:
imod
Hvad har i andre af punkter til for og imod?
Jeg har kigget rundt i de forskellige indlæg herinde og besøgt forskellige revisores og bogholderes hjemmesider. Priserne er på disse sider som sagt kun vejledende hvis der endelig er nogle. Jeg aner intet om prisneveauet på dette område.Jeg føler at jeg er faret vild i en junglen, håber at der er nogen der kan redde mig ud af den.Jeg håber at andre brugere herinde vil dele deres erfaringer vdr. regnskab. Om de har lavet det selv eller fået andre til det. |
Jeg er glad for at du har skrevet igen, for jeg det var faktisk fordi jeg ville svare dig, at jeg opdagede at der manglede noget!
Jeg får lavet det meste bogholderarbejde eksternt, det koster mig en del penge, men de er supergodt givet ud. Jeg slipper for at bruge en forfærdelig masse tid, og den tid jeg spare bruger jeg på at tjene mere end det koster at få lavet det regnskabsmæssige.
Jeg laver selv fakturering og indtastning af købsfakturaer, det har vist sig at være det mest effektive. Jeg ved, hvad det er der købt, og hvor det skal bogføres/lagerstyres. Vores bogholder klarer afstemning af bank, løn, fortæller os om det går godt eller skidt og klarer kontakten til revisor.
Med mindre man synes at det er sjovt at lede efter et manglende beløb, så vil jeg til hver en tid anbefale at lade andre om det.
Det er ganske rigtgt man kan lave meget selv, men hvis man på den samme tid kan tjene mere, end bogholderen koster - så er der altså ikke sparet noget. Din tid er IKKE gratis, og skulle du have lidt tid til overs som du kunne bogføre i, så er den tid sikkert bedre brugt på at lave opsøgende arbejde!
Lav mig derfor anbefale vores bogholder til alle der gider lytte til det en gang til : Contabilia er dygtige til at tage sig af iværksættere!