Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvad er en fair/god pris på atfå andre til at lave ens regnskab.

Side 1 ud af 2 (12 indlæg)
Fra Holbæk
Tilmeldt 29. Nov 08
Indlæg ialt: 151
Skrevet kl. 16:26
Hvor mange stjerner giver du? :

Som overskriften siger. Hvad er egentlig en god pris for at få lavet sit regnskab.

Jeg skal til at starte webshop op og må erkende at det vil være i bedste interesse for mig at få nogle udefra til at lave mit regnskab. Jeg vil hellere overlade det til folk der har forstand på det, og besæftige mig med det jeg er god til. Det er vigtigt for mig at der skal være orden i mine kommende regnskaber.

Det jeg gerne vil have andre til at gøre for mig er ,alm bogføring og regnskab, moms, og årsregnskab. Hvad gør i andre med hensyn til regnskab?

Jeg har lavet en lille liste med for og imod at lave sit regnskab selv.  

For:                                                              

• Man spare penge da man gratis kan lave det selv
  • Man har selv overblikket og er ikke afhængig af andres arbejde.

imod

• Jeg ville skulle bruge min 4gange så lang tid på regnskabet som en profesionel ville
  • Jeg bruge min tid på alle de andre ting vdr. min webshop
  • Jeg ville hurtig få lavet rod i regnskabet hvis jeg skulle lave det selv.
  • Det er for mit vedkomne en stor stress faktor

Hvad har i andre af punkter til for og imod?

Jeg har kigget rundt i de forskellige indlæg herinde og besøgt forskellige revisores og bogholderes hjemmesider. Priserne er på disse sider som sagt kun vejledende hvis der endelig er nogle.  Jeg aner intet om prisneveauet på dette område.

Jeg føler at jeg er faret vild i en junglen, håber at der er nogen der kan redde mig ud af den.

Jeg håber at andre brugere herinde vil dele deres erfaringer vdr. regnskab. Om de har lavet det selv eller fået andre til det.

www.dunkelskov.dk salg af kostumer, smykker og andet tilbehør til liverollespil og middelalderreanactment.

Fra Vadum
Tilmeldt 7. Nov 05
Indlæg ialt: 862
Skrevet kl. 17:16

Jeg er glad for at du har skrevet igen, for jeg det var faktisk fordi jeg ville svare dig, at jeg opdagede at der manglede noget!  Smile

Jeg får lavet det meste bogholderarbejde eksternt, det koster mig en del penge, men de er supergodt givet ud. Jeg slipper for at bruge en forfærdelig masse tid, og den tid jeg spare bruger jeg på at tjene mere end det koster at få lavet det regnskabsmæssige.

Jeg laver selv fakturering og indtastning af købsfakturaer, det har vist sig at være det mest effektive. Jeg ved, hvad det er der købt, og hvor det skal bogføres/lagerstyres. Vores bogholder klarer afstemning af bank, løn, fortæller os om det går godt eller skidt og klarer kontakten til revisor.

Med mindre man synes at det er sjovt at lede efter et manglende beløb, så vil jeg til hver en tid anbefale at lade andre om det.

Det er ganske rigtgt man kan lave meget selv, men hvis man på den samme tid kan tjene mere, end bogholderen koster - så er der altså ikke sparet noget. Din tid er IKKE gratis, og skulle du have lidt tid til overs som du kunne bogføre i, så er den tid sikkert bedre brugt på at lave opsøgende arbejde!

Lav mig derfor anbefale vores bogholder til alle der gider lytte til det en gang til Wink: Contabilia er dygtige til at tage sig af iværksættere!

Fra København K
Tilmeldt 22. Aug 06
Indlæg ialt: 3348
Skrevet kl. 20:44

Hejsa.

Hvis du vil have folks bedste bud på hvad en god pris er, må du give lidt flere informationer.

F.eks. kan du fortælle lidt om hvad du skal sælge - hvilken selskabsform der er tale om, om der er ansatte, hvor mange ordrer du regner med at have på årsbasis samt hvor mange købsbilg du regner med. Importerer du varer fra udlandet?

Bliver alt betalt på bank /kort eller arbejder du også med en kassebeholdning?

Venlig hilsen

Jørgen Olsen

Fra Kastrup
Tilmeldt 29. Aug 05
Indlæg ialt: 136
Skrevet kl. 21:10

Hejsa

Priserne på bogføring m.m svinger en hel del afhængig af hvem du vælger og om du vil have en registreret revisor til at lave det hele eller du vælger en ekstern bogholder til det daglige og lader revisoren lave regnskabet. Er det en enkeltmandsvirksomhed du har findes der også bogføringsbureauer der kan lave kan det hele fra bilag til færdigt årsregnskab, så revisoren ikke behøver ind over.

Timeprisen hos bogføringsbureauer ligger som regel mellem 250 og 500 kr. og hos en registreret revisor nok en smule højere. Mange giver også en fast pris for hele opgaven over et år, så du ved hvad du har at gå efter, da det kan være svært at gennemskue vor mange timer der skal til.

Jeg vil også klart anbefale dig at lade andre om det, med mindre du har indsigt i regnskab og bogføringsreglerne og har interesseren i at bruge tiden til det. Jeg sidder tit og udreder ting som er lavet forkert og så bliver regningen lige så dyr eller dyrere end hvis man havde fået lavet det ude til at starte med.

Hvis du vælger at outsource det, så sørg for at få en 2-3 tilbud, så du har lidt at sammenligne med. Meget af det handler også om kemi med bogholderen/revisoren, da det er vigtigt at man finder en man føler man kan stole på når man overlader ens regnskab til andre

Jeg lægger gerne mine egne priser ud, så du har lidt at sammenligne med

Vi tager 375 kr. pr. time (ex. moms)

Vi tilbyder en samlet pakke til små iværksætterfirmaer til 850 kr. pr. måned, der indeholder følgende:

• Bogføring af op til 150 bilag pr. kvartal
  • Kvartalsvis bankafstemning
  • Kvartalsvis momsopgørelse
  • Udarbejdelse af årsrapport
  • Skatteberegning i SP-skat
  • Udarbejdelse og indberetning af selvangivelse
  • Kapitalforklaring (til f.eks. banken)

Håber du kunne bruge det til noget

Lone

www.netaccounting.dk

Tilmeldt 24. Jul 06
Indlæg ialt: 1187
Skrevet kl. 21:49

Hej Karina,

Jeg vil sagtens kunne hjælpe dig med dit bogholderi, hvis du vælger at få andre til at varetage denne del af din virksomhed. Har rimelig stor erfaring med webshops og jeg ligger i den billige ende med hensyn til prisen, så du skal ihvertfald være velkommen til at kontakte mig - så er jeg sikker på at vi kan finde ud af noget :-)

Jeg vil samtidig give de andre ret - det vigtigste som iværksætter er at bruge sin tid fornuftigt. Man har kun et begrænset antal timer til rådighed, så er det bedst at fokusere dér hvor man har sin indtjening, det burde de fleste kunne have overskud på - selv efter betaling af bogholder!

Fra København K
Tilmeldt 8. Jan 06
Indlæg ialt: 3643
Fra  Regnskabsskolen ApS Skrevet kl. 22:18

KarinaGW:

For:                                                              

• Man spare penge da man gratis kan lave det selv
  • Man har selv overblikket og er ikke afhængig af andres arbejde.

imod

• Jeg ville skulle bruge min 4gange så lang tid på regnskabet som en profesionel ville
  • Jeg bruge min tid på alle de andre ting vdr. min webshop
  • Jeg ville hurtig få lavet rod i regnskabet hvis jeg skulle lave det selv.
  • Det er for mit vedkomne en stor stress faktor

Hvad har i andre af punkter til for og imod?

Nogle gange er jeg for. Andre gange imod. Endelig er der jo også mulighed for at gøre det sammen med en bogholder, sådan at du bevarer indblik og overblik men ikke bruger fire gange så lang tid på det, som du mener, du ville gøre, hvis du skulle lave det alene. Det er min erfaring, at samarbejdet omkring regnskabet også kaster noget af sig: Man får diskuteret fradrag og mange andre ting, når man er to om at sætte huller i bilagene og få dem bogført.

De fleste virksomheders udvikling sker ikke jævnt og glidende men i store hop. Så i nogle perioder giver det mening at lave det selv, i andre er det mest praktisk at købe hjælp ude i byen. Nogle ender med at have en bogholder, som arbejder hos dem, fordi virksomheden vokser og der pludselig er grundlag for en (deltids)stilling.  Aktuelt afhænger det også af, om du er fuldtidsiværksætter eller har et andet job ved siden af: Altså hvor travl din hverdag er i forvejen.

Ellers tilslutter jeg mig helt Lones kommentarer: Ligesom når du køber varer og vælger bank, skal du tale med mere end én, hvis du vælger at få bogført ude i byen. Og når du får din første rapport ("resultatopgørelse og balance") tilbage fra bogholderen, skal du læse alle tallene grundigt igennem og være sikker på, at du forstår alt, hvad der står. Og stille spørgsmål, hvis der er noget, du er i tvivl om eller ikke mener er korrekt. For ansvaret for regnskabet er stadig dit, selvom en anden har udført arbejdet, og du har ikke en chance for at tjekke, om det hele er lavet ordenligt og "i din ånd", hvis ikke du kan læse de rapporter, du får tilbage.

Fra Helsingør
Tilmeldt 26. Feb 08
Indlæg ialt: 620
Skrevet kl. 22:31

Hej Karina

Supert indlæg. Bruger selv de samme for og imod. Når bilen skal laves, Automobile

Revisor Olsen

Fra København
Tilmeldt 13. Feb 09
Indlæg ialt: 217
Skrevet kl. 23:28

Jeg synes at det er alletiders at du tager det op og erkender at det bare ikke er der at dine evner ligger.... Jeg arbejder med kunder hvor jeg har måtte rydde op og stadig gør det, fordi det har kørt efter bedste evne, da man overhovedet ingen kompetencer har på det regnskabsmæssige område.

Jeg vil sige lidt det samme som Annette, at vil du gerne sætte dig ind i det så lav det selv i de rolige perioder og ha en fast samarbejdspartner i de travle perioder. Jeg gør det, at jeg har en fast timepris uanset om jeg laver bogholderi, overordnet økonomisk overblik, organisationsplanlægning eller blot sparring med en kunde. Men omkring bogholderi kan man, hvis man ønsker at jeg fortsat skal tage mig af det, efter at det er bragt i orden og ajourført, aftale en fast månedspris der er lidt mere fordelagtig end timeprisen.

Ved du på forhånd at det bare ikke er dig og at du vil fokusere på at skabe succes med det at du er dygtig til, så outsource det

hilsen Anne

Fra Holbæk
Tilmeldt 29. Nov 08
Indlæg ialt: 151
Skrevet kl. 12:04

Jeg siger tusind tak for de mange indlæg. Jeg er meget glad for jeres svar og føler nu at få andre til at lave regnskabet vil være den rigtige beslutning for mig. Som der bla. er blevet nævnt så vil det for mit vedkomne kunne betale sig for jeg ville kunne tjene mere i den tid jeg skulle have brugt på et regnskab end det koster at få andre til at lave det.

Men min plan er at få en tæt kontakt med hvem jeg nu finder til at ordne det for mig, så jeg stadig har styr på hvad der sker med regnskabet. Jeg har ingen problemer med at læse og forstå regnskaber, problemet er at skulle lave det selv.

www.dunkelskov.dk salg af kostumer, smykker og andet tilbehør til liverollespil og middelalderreanactment.

Fra Odense
Tilmeldt 17. Jun 08
Indlæg ialt: 242
Fra  Unique Play Skrevet kl. 12:04

Jeg lytter lige med her.

Jeg sidder YDRK med årsregnskabet 08, godt nok har jeg regnskab på handelsgymnasiet, og jeg har også før lavet et årsregnskab men ja. Mit årsregnskab 08 har under 50 bilag.

Det er en enkeltmandsvirksomhed.

Alle bilagene er ting såsom vareindkøb etc. og de er betalt med egenkapital.

Virksomheden er momsregistreret.

Der er kun mig i virksomheden.

Det kunne jeg godt tænke mig at få tilbud på at få lavet, tilbudene kan lægges her i tråden eller sendes til mig pr. mail eller pb.

Samtidig vil jeg gerne have tilbud på løbende bogføring. MIn virksomhed er endnu ret lille, jeg vil tro det dette kvartal gælder omkring noget under 250 bilag.

Jeg må nok erkende at endnu er bogføring ikke min stærkeste side. Jeg kan godt, men det bliver lidt noget YDRK noget.

Jeg er bosat i odense.

Side 1 ud af 2 (12 indlæg)