Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Markedsføring på Min-mave - Hvilke ideer har I til det?

Side 2 ud af 3 (24 indlæg)
Fra Farum
Tilmeldt 9. Dec 06
Indlæg ialt: 1044
Skrevet kl. 22:26
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvor er det bare fedt med alle jeres mange forskellige ideer, tusind tak.

Min hjerne er ved at være lidt for brugt i dag til at skrive et indlæg man kan bruge til noget, så jeg vil sove på jeres forslag, læse det hele igennem igen i morgen og vende frygteligt tilbage med svar og respons på jeres brainstorming Big Smile

Vi snakkes ved i morgen Smile 

Tilmeldt 16. Sep 08
Indlæg ialt: 392
Skrevet kl. 22:39

Hej birgit Hva med at lave en ebook om graviditet.

et emne jeg dog ikke selv ved ret meget om da jeg aldrig har prøvet.

det eneste jeg ved om det er hvad der sker i kroppen rent biokemisk.

Fra Farum
Tilmeldt 9. Dec 06
Skrevet kl. 12:22

Nicolai Lønne:
Hvilke markedsføringsmuligheder tilbyder du, opsøger du selv, hvem (brancher) henvender sig? osv...?

Hej Nicolai

Jeg har egentlig ikke fokuseret ret meget på annonceringsområdet - som du sikkert også ved Smile og markedsføring for andre firmaer  så det jeg tilbyder lige nu er faktisk primært traditionel bannerannoncering (CPM - Betaling pr. 1000 visninger)

Jeg har så småt bevæget mig ud i omtale af firmaer, produkter, events gennem artikler under et område der hedder set, sket og hørt.

Men that`s it.

Jeg får faktisk henvendelser fra firmaer som har målgruppen kvinder og den er pænt stor, der er selvfølgelig de mange virkeligt relaterede firmaer imellem som har produkter eller ydelser der henvender sig direkte til målgruppen, babytøj, babyudstyr osv - men grunden til min brainstorming her skyldes faktisk mere alle dem der har kvinder som målgruppe men hvor deres produkter/ydelser ikke er direkte rettet mod emnet som Min-mave har - graviditet, fødsel og børn. Det kan feks. være firmaer der forhandler smykker, tøj, plejeprodukter osv

På det nye Min-mave ville jeg gerne kunne finde en eller flere pladser til de fleste firmaer, ikke mindst fordi samarbejde oftest kan resultere i mange nye muligheder og døre der åbnes - Det har jeg set rigtig meget i den tid jeg har haft Min-mave

Men super godt spørgsmål, den burde jeg selv have tænkt over da jeg skrev mit indlæg Smile

Fra Farum
Tilmeldt 9. Dec 06
Skrevet kl. 12:28

Obuni - House of Creativity:

De tanker der umiddelbart rammer mig, er lidt mere ovre i konkurrenceafdelingen.

Hej Tommy

Super gode forslag - her er der netop plads til at andre firmaer som min målgruppe rent faktisk benytter i et eller andet omfang, kan få en fod ind på Min-mave på en rigtig god måde.

Disse firmaer ville sikkert aldrig få tilnærmelsesvis den værdi hvis de valgte den traditionelle bannerannoncering.

Kom endelig med flere forslag Tommy Yes

Fra Farum
Tilmeldt 9. Dec 06
Skrevet kl. 12:35

Thomas:

Så jeg har tænkt lidt hvad man kunne lave som både var billigt for kunden, til gavn for brugeren og uden at det tager noget eller for meget af den eksisterende reklameplads. Her er nogle af de ting som jeg selv overvejer:

1. En reklame-info-side, hvor annoncøren kan skrive om sit produkt / webside. Fordelen for annoncøren er at brugeren måske er mere tilbøjelig til at læse teksten på din side som han jo har tillid til end hvis han klikker over på en anden side. Man skal selvfølgelig gøre brugeren opmærksom på at det er en sponseret artikel / side.

2. En quiz som er underholdende for brugerne og som kan give viden om annoncørens produkt, kan måske kombineres med en konkurrence.

3. Sponsor links som dem Amino har indført. De fylder ikke meget og er effektive. Jeg er dog ikke siker på at det er en god ide hvis man også bruger Adsense. Ved godt amino gør det, men der er vist et eller andet med at det er mod googles retningslinjer at have anden annonce der ligner adsense eller også er det vist det er konkurrerende, kan ikke huske det, men det bør nok undersøges først.

Hej Thomas

Rigtig gode forslag

Jeg tænker selv meget på lignende ting, det er bare lige med at finde vinklen på hvordan det skal skrues sammen.

Hvilket website har du? Hvis du har lyst til at svare så send mig en PM (privat meddelelse) eller en mail på admin@min-mave.dk

Fra Farum
Tilmeldt 9. Dec 06
Skrevet kl. 12:38

mitSannejeg:

# Event/messe  "min-mave" dag en gang om året

- hvor dine annoncører og evt andre kan have en stand.

- Indlægs- foredragsholdere (bla. dig Wink)

# Indlæg/Reklame (med Booster - kontakt Benny hos 2B Connect i Kolding) der springer frem på din side

# En virksomhed der sponsorerer at en af dine læsere kan "vinde en formiddag sammen med dig"

-  Der laves en artikel om dig og din vinder med billeder og referat af jeres samtale

Kære Sanne

Tusind tak for dit input, igen er der nogle ting jeg har haft drejet oppe i hovedet men der er bestemt også nye aspekter, skriv endelig hvis du kommer på flere kreative og skæve input.

Fra Farum
Tilmeldt 9. Dec 06
Skrevet kl. 12:41

Yagobii:
Hvis du kunne fremsætte tilbud målgruppen ikke kunne få ligeså gode nogen andre steder, er der i hvert fald endnu en grund til at joine min-mave.dk, og dine brugere ville få et endnu stærkere bånd til din side og dig.

Hej Jonas

Jeg sidder med et kæmpe-smil, for hvor er det fede forslag. Helt klart nogle jeg skal arbejde videre med.

Det er skønt efterhånden at sidde med en halvstor liste med forslag i denne tråd.

Tusind tak for dine rigtige gode forslag Smile

Fra Farum
Tilmeldt 9. Dec 06
Skrevet kl. 12:47

ANNE SPANG:
Måske lidt detaljeret brugerinfo kunne give mere målrettet markedsføringsmuligheder

Nu ville mit produkt ikke egne sig særlig godt til gravide... Men igen... Få skræddersyet ventetøj!!! Nej, den holder ikk :))

Faktisk er dit input ikke så dumt endnu, eller sagt på en anden måde så har jeg faktisk en del gange haft tanken om ventetøj især til en bestemt og desværre efterhånden stor gruppe i Danmark.

Men jeg har ikke selv evnerne, tiden og økonomien til at udføre planen, og da jeg har været meget fokuseret på brugerne og indholdet på Min-mave, så har jeg ikke rigtig gjort mere ved det.

Jeg skal have indsamlet en masse nyttig brugerinfo, men det bliver først på den nye platform, hvor alting bliver meget meget nemmere Smile

Tak for dine forslag  

Fra Farum
Tilmeldt 9. Dec 06
Skrevet kl. 12:57

Reed:

Jeg ville foreslå noget facebook side, samt twitter?

Facebook side, ville være kanon for dig så dine medlemmer kan blive fan af din side :-)

samt twitter så du hurtigt kan skrive meddelelser til din "følgere" - og måske være lidt  humoristisk på twitter - Det giver flere følgere = flere på din twitter til at følge dig :-)

Jeg har allerede både en fanside og en gruppe oprettet i Min-mave`s navn på Facebook. Men jeg må indrømme at jeg ikke har gjort meget ved nogle af delene pga. manglende tid, når Min-mave er re-lanceret skal jeg have kikket på mulighederne.

Jeg har også fået oprettet en twitterkonto specielt til Min-mave, nu skal jeg bare have fundet ud af hvordan jeg bedst bruger den og formentlig (hvis jeg kan) integrerer den med facebookprofilen.

Men igen rigtig gode forslag - Social Media Marketing - kan virkelig bruges på rigtig mange måder Smile

Fra Farum
Tilmeldt 9. Dec 06
Skrevet kl. 13:13

Herg:

du har jo al den frihed der skal til :) med de mange brugere du har, kan du helt klart lave nogle gode kampagne tilbud til de større "baby-tingest/gravid-relevant-firmaer".

men du skal jo tænke over at reklamer generelt er "irriterende" og der skal jo være samspil mellem hvor meget bugeren skal finde sig i, i forhold til hvad de får ud af siden. så der skal noget velovervejet bannerplacering tages op, samt måske selv vælge de rette annoncører til de enkelte steder på siden.

du ved jo bedre end alle de andre "hvem ser på hvad" og kan derfor også rådgive og yde en "bedre" service til dine annonce kunder.

så er der selvfølgeligt konkurrencer eller lignende, det er måske ikke lige penge i lommen, men det giver jo bedre indtjening på sigt, da du får et bedre ry, gladere brugere der føler de får noget og derfor i større grad anbefaler siden, hvilket resulterer i flere besøgende og flere sidevisninger som så kan generere flere penge. det er bare vigtigt at lave nogle relevante konkurrencer og ikke småting, folk vil heller vinde et gavekort til en barnevogn end en pakke bleer.

jeg kunne jo blive ved, men det er lidt sent ;) du skal være velkommen til at kontakte mig omkring emnet, da jeg/vi gør virkelig meget i at brande vores sider samt lever anderledes reklame muligheder osv. til vores kunder.

så kan man tage en kop kaffe og lidt sparring eller få noget helt andet ud af det.

Uh ja, balancen mellem hvornår annoncer er generende og hvornår de faktisk er det modsatte er hårfin, men jo mere man arbejder med annoncerings-koncepterne og mulighederne jo nemmere tror jeg også at man kan integrere tingene på siden uden at brugerne føler det bliver gjort for udelukkende tjene penge.

Det er lige præcis den balance jeg leder efter, der hvor hele samarbejdet bliver en win/win situation for Min-mave, brugerne og firmaet der investerer i markedsføringen.

Tak for dit tilbud om at brainstorme, det kan være jeg kontakter dig senere.

Under alle omstændigheder tak for dine forslag Smile

Side 2 ud af 3 (24 indlæg)