Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Forslag til markedsføring???

Side 2 ud af 3 (28 indlæg)
Fra Fredericia
Tilmeldt 21. Dec 08
Indlæg ialt: 679
Fra  Asia Property Innovation Co. Ltd. Skrevet kl. 16:02
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for en masse sjove og interessante forslag. Bliv endelig ved ;o)

Tilmeldt 21. Feb 09
Indlæg ialt: 99
Skrevet kl. 16:10

Hej Jørgen,

Du kan lave en bruger på Youtube.com, lave nogle videoer fra dit center.

Det behøver ikke være dig der filmer, eller ansatte der er på, men der kunne ske et eller andet sjovt på videoen, indenfor, under træning, eller udenfor.. Det kunne være en halv-overvægtig person der kommer ind(som du selvfølgelig kender og har aftalt det med), der siger, at han gerne vil tabe 20kg på 2 uger fordi konen har sagt det, eller en middelaldrende mand som tydeligvis er i et motionscenter for første gang, der påtager sig alt for store opgaver for at imponere nogle unge piger, eller puster sig op foran spejlet ved siden af en gut han ikke rigtigt kan hamle op med, eller hvad ved jeg. 

Gør den sjov, amatøragtig, og få dit motionscenters navn, logo eller slogan ind på en eller anden måde.

Så får du nogle brugere på facebook til at "share" videoen, og pludselig har 1500 facebookprofiler set den.

Der er ikke noget de bedre kan lide end sjove/skøre videoklip. Og får du intet ud af det, har du haft et godt grin, og ikke brugt en krone.

Mvh Jonas

Fra Fredericia
Tilmeldt 21. Dec 08
Indlæg ialt: 679
Fra  Asia Property Innovation Co. Ltd. Skrevet kl. 17:55

Hej Jonas
Tak for dit forslag! Jeg havde selv Youtube i tankerne og kan også sagtens se idéen i det du foreslår, men det er ik noget man bare lige laver, sådanne video´er. Jeg er helt med på at man sagtens kan lave dem amatøragtige - hvilket de helt sikkert også bliver Cool men de kan nok også godt gå hen at blive så bøvede og amatøragtige at der slet ikke er nogen der gider at se dem, mon ikke? ha ha!

Dbh
Jørgen

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 18:07

Jørgen Linnet:
men de kan nok også godt gå hen at blive så bøvede og amatøragtige at der slet ikke er nogen der gider at se dem, mon ikke? ha ha!

Jo - hvis du laver det til konceptet i videon. Hvis du f.eks. gør som Yagobii forslår med en 'fed' mand der skal tabe sig, så lav viral-videoen som om det er hans video-dagbog han broadcaster. Kan næsten se det for mig, den fede mand stønnende foran kameraet "(Pusten og sveden) XXXXX's videodagbog dag 4 - jeg tror ikke jeg holder en dag mere (kameraet ryster og er ved at dratte om), men jeg MÅ blive ved (kameraet bliver rettet op igen), jeg skal ligne HAM her - MY HERO!! (kameraet filmer hen på en grim 80'er plakat af David Hasselhoff). - Leg med det Wink

All the best

Kasper Andreassen

Fra København
Tilmeldt 15. Dec 08
Indlæg ialt: 899
Skrevet kl. 18:08

Hej Jørgen. 

Hvis du går og overvejer at gå på facebook eller youtube, så kan en viral kampagne være interessant for dig. Der er masser af muligheder for at lege med sjove twists på facebook med applikationer eller lignende... bare tænk på Burger Kings virale kampagne, hvor man kunne "ofre" en ven for at få en gratis wopper (eller faktisk 10). det var en succesfuld kampagne, men der skal altså noget fodarbejde til før vi ender i den situation. 

Det du kan gøre... er at lade os (www.tracemedia.eu) pitche en kampagne for dig. Vi arbejder i øjeblikket på en hel unik kampagne for en virksomhed, jeg desværre ikke kan nævne pr navn, andet end den er i ca 30 lande og omsætter for langt over 100 millioner om året, og vi kunne godt være interesseret i at få flere kunder til at bruge virale kampagner... 

Det du får er en gennemtænkt kampagne, om du vil ofre 10.000 eller 100.000 er op til dig, konceptet vil stadigt være gennemtænkt.. det eneste du skal afgøre er i hvilket omfang du ønsker kampagnen realiseret. 

Du kan evt. skrive til mig på karsten {a} tracemedia.eu

Tilmeldt 21. Feb 09
Skrevet kl. 18:08

Hej igen Jørgen,

Jo, den risiko er helt sikkert tilstede Wink

Men hvis du finder en halvfed gut og et videokamera, skal jeg nok share den på facebook.

Den er besværlig, men billig.

Når Google streetview engang bliver til noget i DK, og brugerne kan uploade billeder gennem flickr eller hvad de vælger, eller når microsoft senere i år launcher deres tvilligeservice(http://www.telegraph.co.uk/scienceandtechnology/technology/microsoft/5022140/Microsoft-to-launch-Google-Street-View-rival.html), kan du evt. sørge for, at der sker et eller andet underligt/sjovt på billedet ved dit center.

Der har virkelig været meget opmærksomhed omkring underlige og sjove billeder på Google maps, earth og streetview.. Det kommer der utvivlsomt også mere af i DK når det kommer rigtigt i gang her.

Så tager du selv kontrol over hvad der sker omkring dit center på det billede der bliver uploadet, er det også en billig måde hvorpå du kan skabe noget specielt omkring dit center.

Du kan også købe USB-stick med logoer på, og dele dem ud samtidigt med vandflaskerne med logo på, og så evt. allerede have indsat en videopræsentation eller en pdf-fil med dine tilbud og en prisliste på USB'en (hvis man må det).. Det er et slavearbejde , men det er alt vel hvis man vil have noget ud af det..

Bliver spændende at høre hvad du finder på.

Mvh Jonas 

Tilmeldt 21. Feb 09
Skrevet kl. 18:14

Kasper-A:
jeg skal ligne HAM her - MY HERO!! (kameraet filmer hen på en grim 80'er plakat af David Hasselhoff).

Dagens idé! Big Smile

Mvh Jonas

Fra København
Tilmeldt 15. Dec 08
Skrevet kl. 18:23

Ej come on guys... Tiden hvor man bare i flæng kan smække noget op på facebook og youtube og arbejde hjemmefra kælderen med  mobilen, og kalde det viral markedsføring er altså for længst ovre. Der er større chancer for at vinde 13 gange i lotto i træk end at tjene sine penge hjem på den måde. 

Det er ikke altid den billigste løsning der er den bedste, og SPIES tiden hvor alt omtale er god omtale har haft så mange lig på samvittigheden siden, at det er ok at joke med, men ikke at mene seriøst (synes jeg).

Det med vel-tilrettelagte, gennemtænkte og seriøse kampagner er ikke forbeholdt top 30 brands i Danmark længere. Det kræver bare tilrettelæggelse og et solidt koncept. 

-Karsten

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 19:01

Karsten Lund:
Ej come on guys... Tiden hvor man bare i flæng kan smække noget op på facebook og youtube og arbejde hjemmefra kælderen med  mobilen, og kalde det viral markedsføring er altså for længst ovre. Der er større chancer for at vinde 13 gange i lotto i træk end at tjene sine penge hjem på den måde. 

Ja er nok korrekt hvis man laver venstre hånds arbejde (no offence til alle jer lefty's) og ikke aner hvad man laver. Men vinkler du en viral kampagne godt nok, kan det give kæmpe succes og tjene pengene hjem mange gange igen. Men man kan sagtens vinkle en viral-video til at ligne et stykke amatør-arbejde, men stadig gøre det til en succes.

Så der vil jeg ikke give dig ret.

All the best

Kasper A

Fra København
Tilmeldt 15. Dec 08
Skrevet kl. 19:11

Hej Kasper. 

Du har jo helt ret, men det har jeg jo heller aldrig påstået. Når vi ser virale kampagner der skal ligne hjemmelavede videoer, er de jo ikke skudt med standard, hjemmekameraer. De er skudt med professionelle kameraer, og derefter redigeret til at ligne hjemmevideoer. Der er den essentielle forskel, så en kampagne der skal ligne amatør, kan komme til at blive dyrere end en high-end kampagne. 

Jeg agitere bare lidt imod en stigende tendens der hedder "vi skal være der, bare for at være der", og derved forsvinde i mængden. 

Er der nogen der er gammel nok til at huske den gamle IBM reklame, hvor der sidder 2 mænd på en bænk, og den ene læser en avis. Han vender sig imod den anden og siger "Der står her at internettet er det helt nye, og at vi skal være der" - Så siger den anden "hvorfor?", hvortil den første kigger ned i avisen og siger "Det står der ikke noget om"...

Lad nu være med at være der, bare for at være der. Der skal altid være plads til leg, men når man gerne vil have resultater og bruge det over "hobby virksomhed" stadiet så kan det være essentielt at have nogle faste tanker og relle kompetencer bag. 

Bare mine 2c. 

-Karsten

Side 2 ud af 3 (28 indlæg)