Hej Nikolaj Hvad med at allierere sig med et forsikrings selskab. Jeg ved at man her i Jylland har holdt nogle forsikrings kurser for unge, som hvis de deltog i dette kursus vedr. sikkerhed, ekstra glatbane osv. kunne få reduceret deres bil forsikring væsentligt.. Det er jo ofte ret dyrt/dyrere at få sin første bil forsikret end det er at få kørekortet. Hvis man kunne lave et fælles projekt, så behøvede kortet jo ikke være billigere, -der er faktisk mange unge, som tænker på forsikringen bagefter (ellers gør deres forældre måske, hvis den unge skal arve den gamle bil". Og så kan jeg godt li'' ideen med at man får noget ekstra med i pakken, som Nippr er inde på.. Ellers hvad med radio spots ? SMS reklamer ? Når man har fået kortet, kunne man jo også få en t-shirt med et fedt slogan/billede på, som hvis de ville gå med den, være en god reklamesøjle overfor kammerater m.m. En god informationspakke til forældrene kunne vel også lokke nogle til. Og her ville alt det seriøse netop være ret godt, så forældrene ville lægge pengene her. Reklame på skoler er ok, men hvorfor nøjes med ungdomsuddannelserne ? Der er da mange, som først får kortet, når de er igang med en længerevarende uddannelse ? Bare lidt input herfra. |
Hej Christobel
Tak for dine rigtig gode ideer.
Køreskolen reklamerer allerede på videregående uddannelser, på samme måde som på ungdomsuddannelserne.
Der findes et kursus, man billigt at komme på og derigennem få en billigere forsikring. Skolen har pt ikke ressourcer til at starte noget lignende. Jeg har dog også overvejet en samarbejdsaftale med et forsikringsselskab, men vil det overhovedet være attraktivt for forsikringsselskabet?
Den der informationspakke lyder også spændende, men hvad skal den indeholde, mere en der står på hjemmeside, i teroribøger osv - En længere beskrivelse af selve forløbet osv?
Når skolen næste gang runder en rundt hjørne, kunne man holde en konkurrence hvor man både kunne vinde en tur i en ferrari el.lign, men samtidig også rabat på et kørekort - Det kunne køre over en uge i det lokale center. Det må der kunne trækkes lidt PR ud af - og skolen vil være indprintet i manges hoveder som noget positivt.
Hvad synes i om denne idé? Tror I det vil trække folk til skolen?
Radioreklamer er overkommelige i pris - Skolen ligger i KBH, men er vel kun attraktivt for dem der på nær den, og mange af lytterne vil være spildte. Eller hvad?
Det kunne være fedt at finde nogle relaterede samarbejdspartnere - Når man så har taget kortet på skolen, kan man få rabat i et par virksomheder - Samtidig kunne man så få en fed t-shirt med et slogan, el.lign på - Men vil det med t-shirts virke, eller være spild?
Hvad kunne der fx stå på dem?