Hej alle Jeg prøver at samle en masse måder jeg kan markedsføre en køreskole på. Jeg har lidt ideer, men ville høre alle jer kloge hoveder om andre, før jeg fremlægger noget! Nogle af de ideer jeg har(som skolen ikke har brugt endnu): 1. Konkurrence på det/de nærmeste gymnasier til en fest, hvor man kan vinde et gavekort til et kørekort - Samtidig reklamerer man med at hvis 3,4 eller x antal starter samtidig fås x antal kroner i rabat. Jeg har mulighed for at komme i kontakt med mobildiskotekerne der spiller til disse fester, men skolen skal selvfølgelig også kontaktes og godkende det. 2. Skolen er en af danmarks ældste og kører på 2. generation i familien - Det kan der selvfølgelig komme lidt PR ud af ved jubilæum, udvidelser el.lign. gennem den lokale avis. Da det at skulle vælge køreskole er en tillidssag, ville nr. 2 være godt. Der har også været en del med skoler som ikke overholder lovene, derfor kan det kun være godt at slået fast at man er en virksomhed med orden i sagerne - en køreskole man kan stole på. Kommentarer til ovenstående og andre ideer til markedsføring modtages meget gerne. |
Markedsføring af køreskole!
Eller fremstil foldere til at have i omgang der.. De må da siges at være i målgruppen, da de fleste fylder de 18 år i 2. G eller lignende.. Selv fylder jeg 18 i 1. G på Handelsskolen.. Og jeg står da selv HELT på bar bund og skal finde mig en køreskole... |
Køreskolen sætter allerede plakater op på en helvedes masse gymnasier og andere ungdomsuddannelser. Det tager både meget tid(at køre rundt og sætte dem op), man bliver ikke populær på skolen, og jeg tror man forsvinder i mængden. På de fleste skoler hænger der en del opslag fra køreskoler. Der findes en helvedes masse køreskoler, og alle markedsfører sig på deres lovpakke-pris. Kodeordet til den her tråd er alternativt, anderledes.. whatever - Markedsføringen skal skille sig ud, ellers forsvinder skolen i mængden. Til det kan man bruge at skolen er en af Danmarks ældste, familieejet osv - Så folk får lidt tillid til firmaet. Kom med en masse råd og forslag:-) |
Dette program handler om at du køber søgeord hos Google således af når jeg f.eks. søger i googles danske del på f.eks. ordet køreskole så kommer dit link med ude i højre side af google på første side. Der er to fordele ved Adwords som jeg ser det (der er sikkert flere) Denne markedsføring er relativt målrettet. Du søger vel ikke på ordet køreskole, hvis du ikke har en interesse og du klikker vel ikke på et sådant link hvis ikke du er interesseret. Du styre selv økonomien og kan faktisk lave analyser på om det kan betale sig. Overvej i den forbindelse at kikke på Google Analytics der er web statestik der selvfølgelig egner sig godt til bl.a. adwords |
Hej Kim Tak for dit svar. Køreskolen bruger allerede Adwords - Det er ikke noget jeg er involveret i, så jeg ved ikke hvor stor succes de har med det. Det jeg gerne vil, er at finde forslag til anderledes markedsføring i lokalområdet. Gerne muligheder for PR. |
|
Der kunne sikkert laves god PR på "far-søn-kurser" og "mor-datter-kurser". Det skulle være kurser, hvor far/mor får trænet på glatførebanen og søn/datter får sig et kørekort. Banekørslen bliver så til en oplevelse, som forældre og teenagere har sammen - samtidig får forældrene en bedre tryghed ved at skulle låne bilen ud, når kortet engang er i hus. Far-søn kurserne kunne skydes i gang af en kendt racer/rallykører i en fed bil. Mor-datter kurserne kunne inkludere parkeringstræning i Fields'' P-hus? mvh Hans |
Dato: 7/20/2006 11:31:30 PM Forfatter: Hans Stokholm Kjer - fra Kjers Kommunikation Mor-datter kurserne kunne inkludere parkeringstræning i Fields' P-hus? Er man lidt fordomsfuld ![]() Der kunne sikkert laves god PR på 'far-søn-kurser' og 'mor-datter-kurser'. Jeg tvivler lidt... da jeg var teenager var mine forældre verdens pinligste og jeg tror ikke umiddelbart jeg ville have haft dem med til køreundervisning. |
Jeg driver dykkersitet DIVE.in og freelancer med Bottomline
|
|