|
Hvad med at slå på at X antal % består i første forsøg hos jeres køreskole?
Hvis altså procenten er høj nok 

|
Grafisk design & produktudvikling: www.davidchristensen.dk
Hvad med at slå på at X antal % består i første forsøg hos jeres køreskole? Hvis altså procenten er høj nok ![]() |
hold i virkeligheden? Har I nogen fornemmelse (eller endnu bedre; statistikker) over hvor mange der for kortet foræret? Og når de gør det, er det så ofte ikke mere i form af prisen på kortet udbetalt, mere end forældrene der udvælger køreskolen. En Ferrari... jeg tror ikke det havde fået mig til at vælge anderledes. Jeg valgte efter en personlig anbefaling. Der var en anden i byen som tilbød undervisning i en Porsche, men mine præferencer var nu lidt mere prisen frem for blæreværdien. Hvis jeg skulle vælge igen (7-9-13 at jeg ikke skal ![]() så ville jeg vælge ud fra: Gode anbefalinger, centralt beliggende undervisningslokaler, nyt undervisningsmateriale, gratis kaffe, og lige i denne varme; AirCon. Dertil ville jeg nok se på, om det var en som drev værket, som om der var flere om det (evt. ansatte eller et samarbejde) således at jeg ikke skulle frygte aflysninger o.lign. Ideen fra tidligere med "Find sammen i hold og få mængderabat" synes jeg er god. Den vil samtidig kunne give gode anbefalinger på sigt, givet at læreren er god. Central beliggenhed kræver blot at man griber til lommerne. Fordelen ved central beliggenhed er også, at man kan have annoncer i vinduet ud mod (gå)gaden. Derved ser kunderne 1) at man eksisterer 2) at man er centralt beliggende. Nyt undervisningsmateriale er igen blot at gribe dybt ned i kommeulden. Nyt teoribøger og nyt slideshows, projektor, gode stole mm. Kaffe sælger nok ikke, men jeg ville huske det som noget positivt hvis jeg senere skulle give anbefalinger. Blot mine strøtanke |
Jeg driver dykkersitet DIVE.in og freelancer med Bottomline
Uden at have nogen statistik over det(endnu) er det min opfattelse at hovedgruppen af eleverne på skolen ikke lige er fuldt 18. De fleste er i tyverne, enkelte omkring 18, enkelte middelaldrende og enkelte er generhverv. Jeg tror derfor ikke man skal markedsføre sig for meget kun rettet mod de helt unge. Selvfølgelig er gymnasier et godt sted at få kunder, og jeg kan godt lide ideen om far/søn pakken - Den vil jeg huske. Skolen ligger centralt placeret i København, ud til en stor gade. Mulighed for at tage kortet i en ferrari bliver ikke aktuelt:-) "Hvad med at slå på at X antal % består i første forsøg hos jeres køreskole?" Det bruger utrolig mange køreskoler i deres markedsføring. Sjovt, for alle kan sige at "her består 90% første gang", men den faktiske statisk kan kunden ikke se - Der har dog været snak om, at politiet vil begynde at offentliggøre det - Det ville være rigtig godt for netop denne skole! Der har desuden været flere programmer(bla. kontant, DR1) der har beskæftiget sig med denne branchen, da den er rimelig rådden. Det er ikke en markedsføringsmetode skolen bruger, eller jeg kunne finde på at bruge før politiet offentliggører tallene. Næste år har skolen stort rundt jubilæum - Hvad har i forslag der til? Det må da være muligt at få noget PR ud af det. Eventuelle kunder må da få lidt tillid, til en skole der har været på markedet i så mange år - og så i samme familie! |
Hvis det er 30, 40 eller 50 års jubilæum, hvad med at give nogle kørekort til den pris? De 5 første, der kommer og betaler til jubilæet får det til 30, 40 eller 50 kr? Det kunne også være for glatbane, teori eller lignende! Det vil da skabe noget opmærksomhed... |
Jeg er meget imod forslaget om far/søn - mor/datter-kurser. For det første tror jeg den mor/datter "joke" (for sådan håber jeg da sandelig det er ment!) ikke kun er fordomsfuld, men direkte provokerende og risikerer at skræmme langt flere kunder væk end den tiltrækker. For det andet er jeg ikke sikker på at hverken forældre eller teenagere er specielt interesseret i så meget involvering - men det er alene min personlige vurdering. For det tredje så synes jeg det er farligt - og ligeledes en smule fordømmende, at antage at alle unge er uansvarlige billister, eller at deres forældre skulle mangle tillid til dem. Jeg tror at for de fleste der skal tage kørekort (uanset alder) er det allervigtigste hvilken personlighed den lærer der skal undervise dem har. Om det er en man kan føle sig tryg ved. Derfor er valg på baggrund af personlige anbefalinger så udbredt. Man skal jo trods alt sidde nogle timer sammen i den bil, og især for de unge der er usikre eller nervøse betyder personen meget. Jeg ville derfor foreslå at køreskolen holdt nogle uforpligtende "info-møder" hvor man kunne komme (evt. sammen med sine forældre) og høre om køreskolen og tale med lærerne og så evt. tilmelde sig. Det kunne der sikkert også godt laves noget PR omkring ala "Kom og vælg din kørelærer...". Det er jo især godt hvis det er en stor køreskole med mange lærere, men kræver naturligvis også nogle ressourcer og den rette indstilling bandt lærerne. Men held og lykke med det uanset hvad i vælger! ![]() Med venlig hilsen Maria Medard |
Bemærkningen om Fields var naturligvis tænkt som en provokation. Resten er dybt seriøst. Jeg antager ikke, at forældre har grundlæggende mistillid til deres børn, men statistikken viser, at de generelt har god grund til det. Det er de unge, der laver de fleste ulykker. Alle vi, der kører bil har godt af en tur på glatførebanen engang imellem - især, når vi har fået ny og større bil. Mange forældre til teenagere oplever, at man har stadig mindre til fælles med sine børn - man skal lære at give slip på dem - men ønsker sig at man kan finde fælles fornøjelser. Netop glatførebanen egner sig godt til dette. Forældre og børn er stort set lige, fordi forholdene er så forskellige fra den daglige brug af bilen. Jeg vil gætte på, at de fleste unge er hurtigere til at lære kørsel på ideallinien og opretning af baghjulsudskridning end forældrene. Hvis min søn var 18 og jeg kunne få en billig tur på glatbanen ved at vælge en bestemt (i øvrigt velrenomeret) køreskole, kunne netop det tilbud være udslagsgivende. Og så er der rigtig gode billeder i det, hvorfor det egner sig fint til PR-stunts. Men - køreskolen må naturligvis først finde ud af, hvem der er målgruppen. Hvis det er 20+, og generhvervelser, så ryger ideen jo. mvh Hans |
Et sådant tiltag kunne være interessant for mange unge knøse, der gerne vil arbejde med højre fod og det kunne give noget PR, at en køreskole skaber rammer for, at de unge drenge kan få lov at mærke, hvor grænserne for en bil ligger. Personligt synes jeg det kunne være topfedt og anderledes. Der kunne også være ekstrakurser med i kørekortet, hvor der gennemgåes småvedligehold (hjulskift, olietjek mv.) og såen. Det kunne være interessant for pigerne også (selvom der går meget tid med at male negle i den alder). Køreskolen kunne afholde "skift hjul på tid"-konkurrence på det lokale torv, hvor man kan "kæmpe" mod sin far. Den lokale mekaniker eller bilforhandler ville nok gerne være med. Eller hvad med at arrangere en teoriprøve først og så gives der rabat efter, hvor mange eller hvor få fejl man havde i den, hvis man melder sig til et kursus samme dag/aften. Det var lidt her fra kassen. |
Ja tak da... Super forslag. Nu er det ikke mig der beslutter hvad der skal bruges og ikke bruges - Men jeg vil helt sikkert gå videre med nogle af de her forslag før eller siden:-) Tak! |
Skal jeg tænke tilbage, så ville jeg f.eks. gerne have prøvet en tur på det køretekniske anlæg på en motorcykel - de ville sikkert kunne sælge mig et kørekort til MC derefter. |
EDZO - Håndlavede accessories til mænd, som butterflies, bælter og hatte.