Hej Aminos, Ideen, nu startet i USA, fik jeg selv for længe siden. Da jeg forleden opdagede at ideen blomstrer lystigt (med folk fra 140 lande som potentielle "workers"), så er det vidst på tide jeg afprøver den i smukke Danmark. Potentielt med SE/NO udvidelse ved positiv modtagelse. Til formålet har jeg brug for en bund kreativ web designer, med flair for programmering. Du måske upcoming, under uddannelse, fifler med løst og fast i fritiden alligevel. Normalvis vil jeg mene at man holder sig til enten 'A' eller 'B' og bliver god til det, tvivler dog ikke på at du sidder derude i flertal. Jeg vil med det samme sige at du ikke skriver til en millionær med en god ide, jeg er studerende, bor i en 1 værelses lejlighed med min dejlige søn, søde kæreste og vores lille tykke kat - så din husleje kan jeg desværre ikke betale, endnu! Men hvad kan jeg så tilbyde dig.. Jo, i helt korte træk, vil jeg tilbyde dig at udvikle projektets grafiske/visuelle univers med mig. Jeg er slet ikke i tvivl om at mange unge talenter vil tage projektet til sig og inden for relativt kort tid, også benytte den, sål indtægten kan komme i sigte indenfor det første leve år. Når projektet begynder at leve og økonomisk afkast ruller stille ind, vil jeg iflg. vores kontrakt ved aftalens indgåelse, betaler dig de arbejdstimer tilbage i henhold til vores aftalte. Således vil du altså indenfor overskuelig fremtid få som du fortjener for din kreativitet. Her vil jeg indskyde at jeg betaler dig et symbolsk beløb på kr. 1000, når vi starter projektet. "Jamen hvad så hvis dit ide viser sig at være hullet som en si, ikke bliver modtaget og ingen indtjening byder?" - nemt, så får du helt enkelt ikke dine arbejdstimer dækket og jeg må tilbage til tegnebrættet Lyder jeg skør Du skal vide at jeg er MEGET ambitiøs omkring dette projekt, jeg vil se den ånde og muligvis dø, frem for ikke at have afprøvet den. Jeg er pisse træt af gode ideer uden handling! (afprøver lige Thorbogs bande filter). Smid mig en mail hvis du har en reel interesse i denne tosse, således jeg kan sætte dig mere ind i projektet. Glædelig solrig dag Timm |
Ja det lyder da som en fin aftale - FOR DIG! Undskyld, men det var da godt nok en unfair deal du her prøver at få i hus.
Altså, hvis det går godt så scorer du hele gevinsten, og hvis det går galt, så mister du ikke en krone. Hvis der så var tale om at folk der skal lave alt arbejdet for dig fik procenter, så kunne jeg næsten forstå det, men det her er jo næsten til grin.
Hvis du virkelig har en god ide, hvad så med at vise at du selv tror på den, og faktisk også selv investerer noget i den (tager lån eller finder en sponsor)?
Jeg har heller ingen penge, men jeg har en super idé! Det kræver bare at én derude vil bygge mig en fabrik, jeg betaler selvfølgelig for den hvis mit produkt sælger og jeg begynder at tjene penge! Ellers, nå ja, så må jeg finde på en anden idé, som du så også kan få lov til at bygge en fabrik til. Kan du ikke selv se hvor dumt det lyder?
Jeg tvivler på at du kan finde en seriøs udvikler, men hvis du er heldig, kan du måske få lokket naboens dreng til at smække noget html sammen til dig.
Ja, jeg er hård... Men ellers, så held og lykke.