Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Har krisen ramt bunden?

Side 2 ud af 3 (24 indlæg)
Fra Hillerød
Tilmeldt 29. Mar 09
Indlæg ialt: 39
Skrevet kl. 21:47
Hvor mange stjerner giver du? :

det kan man jo kun gisne om, men de "kloge" siger at vi langt fra har set det vaerste endnu.

men tror bestemt ikke det er et dumt tidspunkt at hoppe paa vognen, hvis du virkeligt har pengene til at vente de aar det tager.

Fra Fredericia
Tilmeldt 12. Nov 07
Indlæg ialt: 476
Skrevet kl. 21:53

Selvpension45 tak for det, det var da noget man kunne bruge

Fra Svendborg
Tilmeldt 30. Aug 06
Indlæg ialt: 422
Skrevet kl. 21:55

Simon :

Evt købe lidt af SAS aktier, de er faldet helt ned til 14 kr. Det er statsejet, og stortset en sikker investering med mindre at de fusionerer.

Hmn. Det er en aktie jeg har tabt på flere gange. De har sværer problemer med at få økonomien til at hænge sammen. Den 3 delte nordiske ejerskab skaber svære arbejdsforhold for ledelsen. Stærke fagforbund skaber problemer for ledelsen.

Olie - Doller - er de ekstremt afhænige af, men de kan ikke selv påvirke det.

Tror snart det nordiske fællesskab forære det til Lufthansa (hvis de da vil have det), de har lige accepteret at stoppe flere penge i for at det kan overleve.

Jeg har 50stk på min kapital pension og nu spørger de om jeg vil deltage i kapital udvigelsen, jeg er ikke sikker.

En lav pris er ikke lige med et godt køb. Ellers er der flere banker der er "gode" køb lige nu.

Thomas

Fra Svendborg
Tilmeldt 30. Aug 06
Skrevet kl. 21:57

jacobfrom:

Selvpension45 tak for det, det var da noget man kunne bruge

Det var så lidt, håber de 10 råd kan spare dig for nogle tab.

Thomas

Tilmeldt 16. Nov 08
Indlæg ialt: 101
Skrevet kl. 22:17

SAS er et lorte selskab. Ganskevist fik det en reel stigning på 16 % på emissionsdagen.. Men det er slet ikke værd at hoppe på den. Luftfartsindustrien skal have ryddet op i organisationen før de kan tjene penge igen..

Tror du at krisen har ramt bunden, så hop på cykliske aktier der er meget likvide f.eks. FLS eller NKT..

Ifølge TA kan den komme en seriøs nedtur hvis S&P 500 ikke rammer 850 i løbet af den kommende uge..

Ellers bliv daytrader, lige pt. betaler det sig rigtig godt hvis man har tiden til at følge med dagligt.

Fra Svendborg
Tilmeldt 30. Aug 06
Skrevet kl. 22:36
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

JuniorK:

SAS er et lorte selskab. Ganskevist fik det en reel stigning på 16 % på emissionsdagen.. Men det er slet ikke værd at hoppe på den. Luftfartsindustrien skal have ryddet op i organisationen før de kan tjene penge igen..

JA der er en større opgave der.

JuniorK:

Ellers bliv daytrader, lige pt. betaler det sig rigtig godt hvis man har tiden til at følge med dagligt.

Det vil jeg nok fraråde hvis man ikke er rigtig godt inde i området. Og selv om man er, er der gode chancer for at sætte penge til.

Daytraiding er lidt som vædemål med markedet, du ved bare ikke hvornår det udløber.

Thomas

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 23:31

Hej

Hvis jeg skal spå, så bliver det udfra hvad jeg ser inden for min branche.

Som emne trykker, både i mit firma, og som ansat i et større trykkeri, så er det gerne noget af det første som bliver berørt, af op og ned ture. Og som jeg ser det, så er pengene pt. bedst at have stående i banken. Jeg tror ikke vi har set bunden endnu. Og jeg tror først vi ser den om et halvt til helt år frem, tidligst. Og jeg tror så heller ikke at markedet bliver så lukrativt som det var før krisen. For håber at nogle firmaer har lært at man ikke kan låne sig til succes.

Men som det er der så ikke de store forhåbninger om, for der er ingen som lærte af it boblen.

Problemet som har været et af hoved årsagen denne gang har været byggeriet, som der har drevet opsvinget. Og da der er begrænsede resourcer her, så har det været med til at gøre processen dyrer, Og derfor har man i virksomheder belånt for at kunne bygge, istedet for at udsætte. Ligeså har det private marked, taget en stor del af resourcerne her. Her igen for lånte penge, specielt fordi at det er modene at bo i egen villa, med moderne facilliteter, istedet for at være nøjsom.

Og endvidere så hjælper det heller ikke at der hvor Danmark primært efterhånden får produceret, Kina, er ved at blive for dyr, og at det så ikke kan betale sig mere, og at man må søge andre markeder. Det samme gælder alle de firmaer som har etableret sig i Polen og de Baltiske lande og andre tidligere øst lande, disse firmaer er ved at brænde nallerne nu, da de penge de sparer på produktionen, betaler de i fragt.

Så alt i alt, ser det skidt ud, og jeg tror vi skal igennem 2011 før det lysner.

/Kenneth

Fra København
Tilmeldt 25. May 06
Indlæg ialt: 801
Fra  House of Visions Skrevet kl. 02:02

Hej Jakob

Før du begynder at investere skal du først gøre dig nogle generelle overvejelser, nu ved jeg ikke om det er første gang de vover dig ud i det, men hermed et par guidelines.

Først og fremmes skal du kigge lidt på din egen økonomi og sørge for at betale dine fast udgifter ned til et minimum eksempelvis alle andre gældsposter end din bopæl og her skal der være godt kan i afdragene hvis ikke gældfri. Den rente de fleste betaler er svær at hente i ren investeringer og nedbetale dette er selvfølgelig, hvad man kalder en sikker investering J. Herefter går jeg selv altid udfra begrebet ”asset allocation”, hvilket er en måde, at dele sin investering op på, så den grundlæggende bevæger sig i forskellige risiko grupper. Den første gruppe er at opbygge en vis sikkerhed i likvide midler som minimum kan brødføde dig i nogle mdr., hvis alt gå galt og du står uden noget og herefter følger investeringer en større og større risiko profil såsom investeringsforeninger, buy/hold strategier og momentum trading.

Det næste er så om du selv vil udpege disse aktier ud eller om du vil lade andre om det  såsom investeringsforeninger eller endnu bedre uafhængige investeringsrådgivere (banker er ikke uafhængige) – hvilket er anbefales værdigt, hvis du ikke selv har tid til at studere markedet, da det altid er klogt at have en vis spredning i sektorer i stedet for blot at vælge en aktie – lige meget om den er statskontrolleret eller ikke, dette er en ting som denne krise har vist os med sikkerhed.

Hvis du er helt vild med at snuse til investeringsmarkedet kan du evt. prøve at lave en konto hos en broker og foretage det man kalder papertrades, hvilket vil give dig et billede af hvorledes markederne bevæger sig der findes et hav af disse brokers herunder et par nyttige links

Saxobank.dk

Thinkorswim.com

Etrade.com

Tilmeldt 7. Mar 09
Indlæg ialt: 89
Skrevet kl. 00:57

Det kan være svært at spå om fremtiden. På vores forum har vi stadig en heftig debat om Løkken Sparekasse, hvor en masse garantkunder har tabt deres penge. Om flere banker lukker vides desværre ikke før det sker ...

Den næste bank bliver vel .....? ja hvem?

Besøg www.finando.dk

... Danmarks nye forum med spørgsmål og svar indenfor netop din økonomi. Har du spørgsmål vedrørende investering, pension, skat, finanskrisen eller den nye skattereform, så besøg www.finando.dk.

Fra Klostertorvet 6, 2. tv 8000 Århus C
Tilmeldt 31. May 06
Indlæg ialt: 1541
Skrevet kl. 09:51

Nu der bliver spurgt konkret til bankaktier. Så kunne det da være lidt sjovt at trække danske bank frem.

Så vidt jeg lige husker så svarer aktieværdien (med den nuværende kurs) kun til ca. 1/3 af egenkapitalen. Altså man får for 3 kroner værdi pr. krone man smider i det.

At der så ikke er nogen tvivl om at de kommer til at lave nogle gigant afskrivninger her over det næste år er så en anden ting. Men jeg tror ikke på at det kan komme til at gå så galt at de afskriver 2/3 af egenkapitalens værdi. (Det tror jeg simpelthen ikke de kan få lov til).

Så hvis du arbejder med en længere investeringshorisont (altså ikke bliver påvirket af kortvarige fluktuationer) så tror jeg det kunne være et interessant investeringsemne.

Mvh Peder

P.s. Jeg er overhovedet ikke prof investor, så det er mere en lille ting du kan undersøge end et egentligt investeringsråd.

Side 2 ud af 3 (24 indlæg)