Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Har krisen ramt bunden?

Side 1 ud af 3 (24 indlæg)
Fra Fredericia
Tilmeldt 12. Nov 07
Indlæg ialt: 476
Skrevet kl. 20:55
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har en slat penge som jeg gerne vil sætte i en eller anden form for investering.

Jeg har bildt mig selv ind at bank aktierne nok er så billige som de bliver lige nu, men så er spørgsmålet jo om den sidste bank er krakket eller kommer der en bølge mere...

Skal jeg sætte mine penge  i aktier eller gemme dem i madrassen, og evt hvilke aktier

Fra København
Tilmeldt 30. Jul 07
Indlæg ialt: 2196
Skrevet kl. 20:58

Hej Jacob,

Hvad skulle gøre os i stand til at besvare det spørgsmål korrekt?

Hvis jeg var dig, så ville jeg spørge på Euroinvestor.dk fremfor på et iværksætterforum, hvor folk kun i liden grad går op i investeringer ud over i deres egen vækst.

Med venlig hilsen

Flemming

Fra Århus
Tilmeldt 18. Feb 06
Indlæg ialt: 4322
Skrevet kl. 21:01

Flemming1970:

Hvad skulle gøre os i stand til at besvare det spørgsmål korrekt?

Umiddelbart tror jeg at der er mange iværksættere der har investeringer i andet end blot deres egen virksomhed, min portefølje indeholder ihvertfald en stribe andre papirer end blot anparterne i mine egne selskaber.

Jeg tror personligt ikke at bunden er nået indenfor banksektoren endnu.

Safeticket - Dit enkle og fleksible billetsystem.

Fra Frederiksberg
Tilmeldt 7. Jun 07
Indlæg ialt: 1947
Skrevet kl. 21:05

Jeg ville bestemt ikke satse på at det er overstået.

Fx. står Nordea, så vidt jeg husker, til at miste 20 mia fra baltiske lande...og vist Polen og Rusland. Eksporten er i knæ, Tyskland spås endnu værre situation end i dag, Dubai (emiraterne) har vist lige lånt 50 mia af naboemiraterne for at kunne håndtere sin statsgæl på næsten 500 mia osv osv

Tjah........det kan være at du er heldig, hvis du rammer de rigtige aktier ;o)

Jeg tvivler på at de såkaldte eksperter kan garantere dig noget ;o)

Jack

Nu kan det snart være nok..... ;o)

Fra Fredericia
Tilmeldt 12. Nov 07
Indlæg ialt: 476
Skrevet kl. 21:10

Var egentlig ikke så meget om krisen er overe, men er ret overbevist om at aktierne vil stige før eller siden ift nu.

Så er problemet bare om aktien jeg vælger når at krakke inden.

Fra Frederiksberg
Tilmeldt 7. Jun 07
Indlæg ialt: 1947
Skrevet kl. 21:15

Du spørger i overskriften om krisen har ramt bunden ;o)

Ingen kan garantere noget, men imo har den ikke. Hvis du er overbevist,om at aktiekøb er godt nu, så er det jo bare at købe aktier i en fart. I bund og grund spørger du om vi kan spå om fremtiden. Det kunne de skarpeste aktie-knive i skuffen altså ikke, for de er gået fallit. Kan du?

Jack

Nu kan det snart være nok..... ;o)

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 21:18

Flemming...Mener nu også, at spørgsmålet er relevant her på Amino !

Men om krisen har nået bunden,kan man vel kun gisne om!

Fra Svendborg
Tilmeldt 31. Aug 06
Indlæg ialt: 422
Skrevet kl. 21:42

Hej

Hvornår krisen har ramt bunden er svært at gisne om.

Men faktum er at en lang række af aktier er faldet voldsomt i det seneste år. Hvad man kan bruge det til er op til den enkeltes risiko profil.

Men her er et link til dansk aktionær forenings 10 gyldene aktieråd, det skader ikke at læse dem og danne sine egne holdninger inden man går i gang med at investere.

http://www.shareholders.dk/videnominvestering/aktieskole/10gyldneraad.aspx

Mvh.

Thomas

Ps. De fleste større banker har årlige Aktionærmøder hvor man kan komme og hører hvordan det er gået, der er ofte spisning og underholdning, og alle aktionære bliver inviteret, også dem som kun har en aktie. Så hvis men er sulten, har behov for social kontakt eller måske bare vil underholdes er det en mulighed. Man kan eventuelt bruge sin kanpital pension til det. Husk blot det koster lidt at købe dem i første omgang. Men så bliver man også inviteret igen og igen.

Fra København
Tilmeldt 28. Mar 09
Indlæg ialt: 88
Fra  POPUP-SHOP.DK Skrevet kl. 21:44

Evt købe lidt af SAS aktier, de er faldet helt ned til 14 kr. Det er statsejet, og stortset en sikker investering med mindre at de fusionerer.

Fra København
Tilmeldt 30. Jul 07
Indlæg ialt: 2196
Skrevet kl. 21:47

Peter - Jeg siger heller ikke, at det er irrelevant med selve spørgsmålet om krisen har ramt bunden. Men jeg ville aldrig kaste mig ud i aktieanbefalinger.

Debatten om krisen har ramt bunden er skam relevant og nyttig - men den kommer jo ikke rigtig igang, når det er aktie-anbefalinger, vi taler om.

Med venlig hilsen

Flemming

Side 1 ud af 3 (24 indlæg)