Stammer det ikke fra skrifter i den allerhelligste bog? Altså sådan en bog en god Pave adlyder uden at stille spørgsmålstegn?
Det er da også fuldstændigt idiotisk at følge gamle "hellige" skrifter 100%, lige såvel som det er dumt at tage alle udsagn for gode vare uden så meget at stille spørgsmålstegn. Det fortæller mig blot at paven er ignorant og fanatisk.
Tjah det er vel som man ser på det. Paven og religiøse mennesker i det hele taget laver jo som regel deres egne definitioner af begreber som ignorance og fanatisme som de så falder ud af - i stedet føler de sig åbne og oplyste.
Jeg synes det er tåbeligt at følge gamle hellige skrifter i det hele taget, men jeg synes det er mere tåbeligt at "cherry-picke" en religion end at følge den 100%. Jeg vil dog gå så langt at erkende at det ofte er mere SKADELIGT for ens omgivelser/medmennesker at følge den 100%.
Til gengæld har jeg svært ved at forestille mig at man får særlig stort udbytte ud af sin religion hvis man ikke følger den 100%.
Man må yde for at man kan nyde - vil man have evigt liv følger risiko for helvede med :)
Stammer det ikke fra skrifter i den allerhelligste bog? Altså sådan en bog en god Pave adlyder uden at stille spørgsmålstegn?
Okay, så det du siger er, at der simpelthen står et sted i biblen "Thi eder mås ikke bruge kondomer" ?! Tror jeg ikke. Men uanset om der står det eller ej, berettiger det ham ikke til at trække sine egne gamle forstokkede hitler-jugend meninger ned over hovedet på andre.
Nu er jeg sgu pissed. Det betyder jo, at katolske præster så IKKE bruger kondomer, når de boller små kordrenge, mod deres vilje (hvilket paven jo også synes er ok).......hrmpf
I øvrigt synes jeg at det er 100% ok at kalde ham for, hvad man nu skulle have lyst til. Den slags udmeldinger han kommer med, er jo stik imod al sund fornuft og det vil slå mange mange mennesker ihjel, fordi de er troende i en grad, som vi næppe forstår - Fedt nok, når hele verden prøver at få folk til at bruge gummi, så menneskeliv kan reddes.
Jeg har respekt for, at andre har en anden religiøs tilgang end jeg selv. Er ikke altid enig og det er jeg heller ikke i dette tilfælde. Jeg syntes også, at det er i orden at ytre sig - men det kan man godt gøre uden at kalde paven for Den latterlige pave og Stoppe klovnen - er ikke i orden
Jeg har respekt for, at andre har en anden religiøs tilgang end jeg selv. Er ikke altid enig og det er jeg heller ikke i dette tilfælde. Jeg syntes også, at det er i orden at ytre sig - men det kan man godt gøre uden at kalde paven for Den latterlige pave og Stoppe klovnen - er ikke i orden
Når en person råder folk til at gøre ting der kan slå dem ihjel, så kan jeg ikke finde ord stærke nok. Så jo, det er mere end i orden at kalde ham latterlig, klovn og alt andet der er værre!
> Jeg har respekt for, at andre har en anden religiøs tilgang end jeg selv. > men det kan man godt gøre uden at kalde paven for Den latterlige pave og Stoppe klovnen - er ikke i orden
Hvad folk selv tror på er jeg ligeglad med. Men de skal fandme ikke tvinge deres religiøse fanatisme ned over hovedet på andre mennesker. Og det er det som Paven gør.
Når man med sine handlinger står bag millioner af døde, så synes jeg ikke der er nogle ord der er for stærke til at beskrive dem. Og det er lige præcis det der er tilfældet med paven. Jeg vil have lov til at kalde terrorister, pædofile og massemodere for nogle dumme svin - eller det der er værre. Hvis de ikke kan lide det, så må de bare stoppe med at opføre sig som de gør.
Du har sgu fat i noget :) Men folk tillader sig den slags når de ved at de har bred opbakning.
Det er da så tydeligt at " klovnen " vil have udrydet det meste af Afrika og andre fattige stater med hiv / aids og hvad han så vil derefter med områderne for teller historien jo ikke.. FUCK RELIGIONERNE de er KUN roden til ALT ONDT i denne verden,, lad os blive fri for det SHIT. Se dog at få et liv i religøse stakler-
Kristen religiøs fanatisme er lige så slemt som alle de andre religiøse fanatismer vi ellers går i krig mod eller blot fordømmer.
Jeg ser intet galt i at bruger ord om paven, som vi ville bruge om en fanatisk muslim der tolker Koranen grotesk, scientologi-hverver der står og vil lokke uskyldige i nettet eller enhver anden som i en eller anden religions navn forsøger at skade andre, ophøje sig selv eller snyde.
Jeg driver dykkersitet DIVE.in og freelancer med Bottomline