Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Franchise-tager i 7-Eleven

Side 1 ud af 2 (19 indlæg)
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 09:19
Hvor mange stjerner giver du? :

Kære Aminoer

Der er sikkert mange af jer der allerede har været på 7-Elevens kampagnewebsite franchisetager.nu, men synes alligevel at jeg vil dele linket med jer.

Brug 20-30 minutter på at gennemgå deres meget spændende og grundige gennemgang af det at starte op som selvstændig med en kædebutik, og se videointerviews med rigtige franchisetagere.

Klik her for at komme videre. God fornøjelse! :-)

Tilmeldt 16. Sep 08
Indlæg ialt: 420
Skrevet kl. 22:27
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Godt nok vidste jeg godt en hel om Franchise iforvejen, men fandt nu alligevel hjemmesiden meget spændende Big Smile

Tilmeldt 19. Mar 09
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 19:17
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Hej Oscar

Ja det er en flot side de har fået slået op. Derfor vil jeg også gerne lige give dig et par links.

Det første er til cvr registeret. Her kan du søge på 7-elevens adresse (buddingevej 195, 2860 søborg).

Alt hvad du skal indtaste er: Vejnavn, Husnr, Postnr. Så får du en liste over de franchisetager som er registreret

hos 7-eleven. Her kan du også se at mindst 13 er gået konkurs/tvangsopløst alene i 2008 (et par af dem er også

fra i år). Og det er kun dem som stadig ikke er endeligt lukket. CVR.dk

Den anden side er MACHITO.dk.

Det du ikke kan finde på nogen af disse sider, er bla.a. at franchiseforeningen p.t. kun kommunikere med 7-eleven advokat.

Da ledelsen ikke ønsker at samarbejde med bestyrelsen. Det er et stort problem da der er mange opgaver at tage fat på.

En opgave er at ipriserne i mange tilfælde har været forkert i kassesystemet og har derfor påført franchisetagerne svind.

7-eleven har nægtet at tilbage betale de penge som franchisetagerne har til gode på varegrupper som konfekture og drikkevare.

Som ny franchisetager i 7-eleven vil jeg opfordre til at man får sin revisor til at gennemgå det udleveret budget. For det er et andet

stort problem i 7-eleven. Budgettet for 2009 blev for de fleste butikker udleveret sidst i december eller først i januar. Det i sig selv

er stærkt kritisabelt. Men også det at man som franchisetager og i øvrigt selvstændig, ikke er med til at lægge sig eget budget

er helt forkasteligt. I rigtig mange tilfælde er poster som renovation, vedligeholdelse, strøm, avance og omsætning budgeteret

så det ser rigtig godt ud på papiret. Men når året er omme har købmanden i bedste tilfælde ikke tjent en krone. Helt upåvirket af den rasende

finanskrise, er butikkerne i 2009, budgetteret med en vækst på op til 10%.

Men ellers god fornøjelse.

Tilmeldt 26. Mar 09
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 19:34
jeg kan genkende den beskrivelse du giver af 7-elevens HQ. (RSH). desuden kan jeg tilføje at der siden 2006 er der 56 franchisetagere der er har været nødsaget til at stoppe grundet konkurs.grundet i misvisende budgetter, uforklarlige svind beløb og manglende konpetente medarbejder på deres kædekontor. jeg er ikke i 7-eleven mere men har været der i den periode hvor Christian Hoff og Jeppe Wad styrede 7-eleven den forandring der på kort tid er overgået 7-eleven og den medarbejder flugt der har været de sidste !,5 år er tegn på at den nye ledelse ikke har forstået den opgave det er at lede et koncept hvor det er selvstændige erhvervsdrivende. er selv blevet ramt afden negative udvikling der er har været i 7-eleven og vil opfordrer tidligere og nuværende franstichetagere til at stå frem med deres problemer og udfordringer. jeg kan også opfordrer tidligere franchicetager til at tage kontakt til advokat Ulla Wulff på 43713171 hun har varetaget en række franchicetageres sager mod 7-eleven.
Fra København K
Tilmeldt 22. Aug 06
Indlæg ialt: 3348
Skrevet kl. 17:23

Tak for de informationer !

Det lyder sgu ikke som om RSH er en særlig attraktiv samarbejdspartner.

Du tror du er selvstændig købmand, men de kører dig sgu bare rundt i manegen, de fede bagmænd der skummer fløden.

Tilmeldt 16. Sep 08
Skrevet kl. 12:10

Jørgen Olsen:
Du tror du er selvstændig købmand, men de kører dig sgu bare rundt i manegen, de fede bagmænd der skummer fløden.

Det er der jo altid nogle der gør.

Men vil mene at Franchise stadigvæk er en fremragende facon til at blive selvstændig på.

Fra København K
Tilmeldt 22. Aug 06
Skrevet kl. 12:36

Winther & Winther:

Jørgen Olsen:

Det er der jo altid nogle der gør.

Men vil mene at Franchise stadigvæk er en fremragende facon til at blive selvstændig på.

Enig ! Det skal bare ikke blive alt for snørklet.

Domino's pizza har nogle fornuftige betingelser for en franchise-aftale mener jeg.

Tilmeldt 19. Mar 09
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 20:25

Ja franchise kan være en rigtig god måde at komme igang som selvstændig.

Men start med at tjekke denne side først: franchiseforeningen.dk

Det skulle være franchisegiver med orden i sagerne.

Tilmeldt 16. Sep 08
Skrevet kl. 14:31

Jørgen Olsen:

Domino's pizza har nogle fornuftige betingelser for en franchise-aftale mener jeg.

Men burde vi så ikke gå imod strømmen og starte noget nyt og bedre, med franchise? Smile

For har faktisk overvejet det rigtig, rigtig, rigtig meget.

Fra København K
Tilmeldt 22. Aug 06
Skrevet kl. 14:34

Winther & Winther:

Jørgen Olsen:

Men burde vi så ikke gå imod strømmen og starte noget nyt og bedre, med franchise? Smile

For har faktisk overvejet det rigtig, rigtig, rigtig meget.

Det kan jo være sin sag !!! :-)

Side 1 ud af 2 (19 indlæg)